Zavrieť

Porady

Nákup notebooku bez DPH v Česku

Som živnostník, neplatca DPH, registrovaný podľa 7a.

Uvažujem o kúpe notebooku z ČR na faktúru bez DPH, ale na slovenského živnostníka, platcu DPH.

Zaujíma ma, po nákupe v ČR bez DPH musím odviesť DPH na SR ako samozdanenie nie? Kedy tak musím urobiť?

Ide mi hlavne o to, že notebook takto kúpim lacnejšie na druhý subjekt, ktorý je na SR platca, DPH odvedieme ale zaujíma ma hlavne to, či potom mu bude tá DPH vrátená alebo ako to funguje? V končenom dôsledku ma to výjde rovnako alebo tú DPH ušetrím? V tomto som ozaj laik Ďakujem
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    Tweety je offline (nepripojený) Tweety

    Tweety
    AK je platiteľom dph, dostane faktúru za NB, urobí samozdanenie, tzn. konečný efekt z dph bude nulový.
    A potom ti ten NB tá firma predá, či ako? Ak NB predá, fakturovať bude s dph. Čiže na dph nezarobí ani ona ani ty.
    4 komentáre - rozbaľ     zbaliť
    roland92 To práve neviem ako funguje, písali mi že na českú firmu je možné nakúpiť za cenu s DPH, ktorú na konci roka vráti štát, odpočet alebo čo ... neviem ako to je na SK, možno trepnem blbosť ale nekupujú niektorí takto autá pre zníženie základu a pod. ?
    kn-alka však je úplne jedno, či to kúpiš bez DPH (100,-), alebo s DPH (120,-) a potom si vypýtaš od štátu to DPH (20,-) .... stále to bude tých 100,-