Zavrieť

Porady

Ako zostaviť účtovnú závierku pri zlúčení dvoch spoločností?

Chcela by som poprosiť o radu, ohľadom zlúčenia 2 spoločností. Spoločnosť R (neplatca DPH) zanikla k 01.04.2015 zlúčením so spoločnosťou D (platca DPH). T.z. že za obdobie 01.01.-30.03.2015 úrobím ÚZ za spoločnosť R, podám daňové priznanie + ÚZ za obdobie 01-03/2015. Právny nástupca spoločnosť D, sa urobí uzávierka až k 31.12.2015? Som v tomto úplne začiatočník, a neviem si rady, čo majetkom a záväzkami zanikajúcej spoločnosti, robí sa to cez ID začiatočný účet súvahový v nástupnickej spoločnosti a k akému dátumu otvorím účtovné knihy nastupníckej spoločnosti? na DU mi povedali ze sa robí ÚZ len za spoločnosť R (zanikajúca splynutím spoločnosť), ale netreba nahodou spraviť aj ÚZ a podať danové priznanie nástupnickej spoločnosti D k 30.03.2015 a následne otvoriť k 01.04.2015 účtovné knihy a previesť ZS zanikajúcej spoločnosti do nástupnickej spoločnosti? Dakujem za rady
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    a_je_to je offline (nepripojený) a_je_to

    a_je_to
    Obidve spoločnosti urobia účtovnú závierku k 31.3.2015, za spoločnosť R aj daňové priznanie. Spoločnosť D urobí novú otváraciu súvahu k 1.4.2015, kde zahrnie aj zostatky spoločnosti R a pokračuje v účtovaní. Priznanie podá až k 31.12.2015, aj závierku .
    3 komentáre - rozbaľ     zbaliť