Zavrieť

Porady

Reklamácia auta pri opakovanej poruchovosti

Dobrý deň.
Kúpil som si auto pred 3 rokmi. V decembri mi končí záruka. Počas troch rokov sa opakovane vyskytuje chyba na lpg. Teraz je to už 4 krát. Mám nárok na výmenu auta, alebo sa záruka automaticky predlžuje na reklamovanú chybu?

Lebo, teraz ak chybu opravia a za 9 mesiacov sa chyba znova vyskytne, tak záruka sa už na chybu nebude sťahovať?

Či ako to funguje?
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    misoft je offline (nepripojený) misoft

    misoft
    LPG bolo už v základnej výbave? Lebo ak bolo montované dodatočne - zabudni na "výmenu" vozidla.
    Aby bolo jasné - ak vozidlo nemalo od výroby namontovaný LPG - jeho namontovaním si zasiahol do konštrukcie vozidla - a niektorí výrobcovia potom RUŠIA záruku (ja byť výrobcom vozidla XYZ so zárukou 3 roky a majiteľ ABC namontuje do neho LPG - tak buď ruším záruku, alebo ju obmedzím.)
    Ak je porucha v LPG - reklamuj LPG, ale nie vozidlo!
    12 komentáre - rozbaľ     zbaliť
    mengus73 Jasné, že bolo LPG už zabudované od výroby.
    misoft Hmmmm.... a akéže je to auto? Málo výrobcov áut má v produkcii zážehové vozidlá s LPG.
    Ale auto je tiež tovar - takže platí zákon http://www.zakonypreludi.sk/zz/2007-250 aj na toto. Preštuduj §18.
    Potom čítaj http://www.pravaspotrebitela.sk/inde...hures&itemid=9
    mengus73 Dácia logan MPV
    mengus73 Ale nikde som sa nedočítal ako je to pri opakovanej reklamácii. Lebo vždy to opravia do 30 dní, čiže tu nárok na výmenu nevzniká. Lenže od koľkých krát sa považuje výrobok za neopraviteľný?
    arizona precitaj si linky od misofta vyssie. A nezabudni, ze zaruka sa ti predlzila o cas, ktory auto stravilo v oprave. Takze si to pripocitaj...
    mengus73 Ďakujem. články prečítané, ale stále som tam nenašiel nič o opakovanej chybovosti. Ďalej jedna vec je zákon, ale už niekto naozaj reálne vy-reklamoval auto s opakovanov vadou?
    misoft Tak buď nevieš čítať, alebo nerozumieš písanému textu!
    Pretože tu: http://www.pravaspotrebitela.sk/inde...hures&itemid=9
    sa píše:
    "Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez vady, má kupujúci právo na výmenu veci alebo má právo od zmluvy odstúpiť. Tie isté práva prislúchajú kupujúcemu, ak ide síce o odstrániteľné vady, ak však kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave (v zmysle judikatúry sa za takú považuje spravidla vec, u ktorej sa vyskytla taká istá vada po jej aspoň dvoch predchádzajúcich opravách) alebo pre väčší počet vád vec riadne užívať (posúdenie tejto otázky závisí na okolnostiach konkrétneho prípadu)."
    mengus73 Ďakujem. Nejak som to v tom kontexte prekukol.
    Takže podľa právnej stránky by som mal právo na svojej strane. Ale ako je to v skutočnosti? Máte niekto reálnu skúsenosť?
    misoft Na to je jedna skratka: KBZ.
    mengus73 A čo je KBZ? Klub blbých zákonov???
    misoft Nepoznáš? Kristus Boh Zna!
    mengus73 Tak to som nepoznal ale pobavilo ma to.
      zbaliť

    Taserda je offline (nepripojený) Taserda

    Taserda
    Ja mám pocit že chceš iné auto. Nevieme aká chyba to je. Ak je to ozaj LPG šiel by som priamo do Servisu LPG a zistil ako je to s tou opravou, či to v Dácii opravuje odborník na LPG, či nestojí za to dať to opraviť u odborníkov za svoje a mať pokoj. Stále si myslím že sa ho chceš zbaviť a hľadáš cestu.
    4 komentáre - rozbaľ     zbaliť
    mengus73 Jasné. Kúpil som si nové auto aby som si ho dával za svoje opravovať, keď záručný servis na to nestačí. Tomu hovorím riešenie. To akože takto riešite veci Vy? Tomuto hovorím rada.
    Taserda Nenapíšeš aka závada to je? Predajca čo si mu dal zarobiť má odborníka na LPG? Možno sa ich odborník na tvojom aute učí a Ty chodievaš s autom do servisu na jeho kukzy. Ja by som šiel za odborníkom, dnes záručný servis môžeš robiť aj v neautorizovanom servise.
    mengus73 NEviem aká je to závada a nevedia na to prísť ani v servise. Skrátka po istom čase vyhadzuje na palubovke chybu matora. 4 x to opravovali a teraz 5 x mi hovoria že ide o chybu na LPG, ale nevedia čo presne. V počítači je iba záznam o všeobecnej chybe na LPG. Toto zo spisov zo servisu
    buchač Taserda
    Ja mám pocit že chceš iné auto. Nevieme aká chyba to je.
    ===========================
    To je jasné od začiatku.

    Daciu kupovať ??? Nuž nič moc.
    Daciu s LPG ??? Ešte horšia voľba.
      zbaliť

    jslancik je offline (nepripojený) jslancik

    bez servítky jslancik
    ak tomu dobre rozumiem z tvojho príspevku (Skrátka po istom čase vyhadzuje na palubovke chybu matora. 4 x to opravovali a teraz 5 x mi hovoria že ide o chybu na LPG, ale nevedia čo presne. V počítači je iba záznam o všeobecnej chybe na LPG)

    Nepíšeš o následkoch vyhodenia takej chyby, predpokladáme teda, že nie sú žiadne a auto funguje ako má. Len vyhadzuje kontrolku. Povedal by som, že na teba sa nevzťahuje ani jeden z dvoch prípadov uvádzaných v citovanom zákone - kontrolka nebráni riadnemu užívaniu.

    Ak čakáš, že ti kvôli kontrolke vymenia auto alebo vrátia peniaze, tak to sa načakáš.
    mengus73 V poriadku, čo by ste robili Vy?

    Skoro každých 9 mesiacov mám auto v servise. Tam strávy poväčšine tak 1 týždeň až 12 dní kým prídu na to čo chybu vyhadzuje a opravia to alebo iba vymenia súčiastku. Medzi tým som bol dva x na garančke. čiže dohromady 7 krát v servise počas 33 mesiacov. To je skoro každý 5 mesiac som bol v servise. Teraz končí záruka. čiž si mám každých 5 mesiacov pripraviť tak 200 až 400 uero na opravy? Tak teda ešte raz čo by ste robili vy?
    buchač mengus73 (Dnes 19:07) V poriadku, čo by ste robili Vy?

    ... kým prídu na to čo chybu vyhadzuje a opravia to alebo iba vymenia súčiastku. ..
    ===============
    NIE JE servis ako servis...
    Bol si len v tom jednom a stále tom istom ? Čo Ti bráni ísť niekde inde ?
    ----------------------
    Veď súčiastka a súčiastka.
    Obrazne povedané, jedna smiešna súčiastka znefunkční celý systém.

    Zaťovi sa niečo nezdalo v mašine, presnejšie prevodovka.
    Dal auto do servisu ... a ajhľa, celá prevodovka bola vymenená.
    Ale čo už...Hyundai nie je Dacia...
    Príspevok zbalený
    spam

    Hlasovalo 3 pouzivatelov

    Neužitočné (1)
    Nevhodné (1)
    Komentár, nie odpoveď (1)
    -3
    mengus73 Áno. Chodil som na všetky pravidelné prehliadky. Pri dácií e to každý rok alebo po 20000, 40000, 60000 km.
    Momentálne má auto 2 roky 9 mesiacov a 54000 km

    Reklamácia auta pri opakovanej poruchovosti

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.