Zavrieť

Porady

Môžem žiadať o vrátenie daní?

Som študentka denného doktorandského štúdia. Dostávam štipendium určené zákonom, ktoré sa nezdaňuje. Keďže mám nad 30 rokov, štát už za mňa neplatí zdravotné poistenie a musím si ho platiť sama. Od novembra som začala aj robiť na dohodu. Firma za mňa platí zdravotné poistenie len za tie dni, keď pre nich robím a za ostatné dni si platím sama. Povedali mi, že v daňovom priznaní nebudem môcť žiadať o vrátenie daní z tejto dohody, ktoré mi sťahujú z výplaty. Znamená to, že na mňa sa nevzťahuje nezdaniteľná časť na daňovníka (zarobím len okolo 70 EUR mesačne)? A nemôžem si ani odrátať sumu, ktorú zaplatím za zdravotné poistenie z hrubej mzdy (teda žiadať späť dane zo sumy zaplatenej ZP)? Už som sa na to pýtala niekoľkých ľudí a každý mi povedal niečo iné. Ako to teda je?
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    Tweety je offline (nepripojený) Tweety

    Tweety
    A vôbec platíš nejaké preddavky na daň? Máš podpísané Vyhlásenie k zdaneniu? Pretože ak áno, potom pri podaní DP alebo pri RZD u zamestnáv. sa prípadné preplatky na dani vrátia.
    4 komentáre - rozbaľ     zbaliť
    Wood Star Vyhlásenie som nepodpisovala. Len dohodu a BOZP. Ale dane mi sťahujú, lebo moja manažérka ma upozorňovala na to, že nebudem môcť žiadať o vrátenie týchto daní ako bežný študent.