Zavrieť

Porady

výpočet materskej

Dobrý deň,

chcela by som Vás poprosiť o radu.
Od 01.07.2014 pracujem ako SZČO a od júla 2016 mi vznika povinnosť platiť odvody do Soc. poistovne. Od 01.04.2016 budem aj zamestnaná s HM = 600 €. Chcem si splniť povinnosť 270 dní platenia odvodov aby som mala nárok na materskú a približne v januári 2017 by som chcela isť na materskú.

- chcela by som sa opýtať či budem mať po splnení 270 dní platenia zo zamestnania aj zo SZČO nárok na materskú z oboch príjmov?

- vypocítam si to klasiciky ako 70% z 600 € a zo SZČO min. materská ? (kedže budem platiť min. odvody), nekráti sa to nejako, keďže zamestnaná budem iba 9 mesiacov a szčo budem odvody platiť iba 6 mesiacov? alebo sa mám radšej dobrovolne pripoistiť aby som platila už od apríla?

bol by tento výpočet správny? 600x9/275 = 19,6364 x 70%= 13,7455 (materská na 1 deň)

- chcem si len overiť - popri materskej môžem dalej podnikať a mať príjem zo SZČO nebudem platiť odvody?
Naposledy upravil Cojpo : 17.03.16 at 08:46
3 komentárov     zbaliť
veronikasad Splnis z poistenia szco podmienku 270 dni nem.poistenia ku dnu porodu ?
Cojpo No záleží na tom či musím... otázka moja bola že budem zamestnaná od 1.4. tých 9 mesiacov...čo sa týka szco povinnosť platiť mám len od júna čiže by som nesplnila podmienku z pohľadu szčo (len 6mesiacov) a nemala by som žiadny nárok na materskú zo SZCO kedže by som si platila len 6 mesiasov, len zo zamestnania?
veronikasad Ak chceš aby ti vznikol nárok na materské z obidvoch poistení, musíš ku dňu pôrodu splniť podmienku zo zamestnania aj živnosti ...

V zamestnaní musí poistenie bez PN trvať aspoň 90 kal. dní, inak bude materské vyplácané z min. vymer.základu (obdobie PN sa započítava do 270 dní)
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy