renča1
Sami si poriadok v tom neurobia. Je potrebné aby spolupracovala aj druhá strana ináč k ničomu nedospejú. Peniaze sú peniaze.
Je to pravda. Rada sa vopred vyhnem problém.
Minulý rok sa stalo, že jedna moja firma mala v roku 2005 vystavenú faktúru na 50.000,- na svojho odberateľa v účtovníctve. Zaplatila aj DPH a aj daň z príjmu.
Ekonómka dodávateľa volala do tej druhej firmy, že nemajú uhradenú jednu faktúrku z roku 2005, tá pani povedala, že ju nemajú a vraj ju treba znova poslať. Tak sa faktúrka poslala a riaditeľ firmy - odberateľ volal dodávateľovi, že keď takto neskoro poslali faktúrku z roku 2005, tak ju neuhradí. Vraj majú účtovníctvo uzatvorené, audítorom skontrolované.
Že je to ich chyba. Nakoniec to prišlo až tak ďaleko, že ten dodávateľ chcel svoju ekonómku vyhodiť za nedôslednosť.
Aj keď odberateľovi prišla upomienka, vraj oni nie sú pošta, aby preberali takéto listy. Na to je sekretárka. Ich nezaujímajú nejaké upomienky. Vraj u nich rozhoduje riaditeľ, čo a kedy sa dá uhradiť.
Nedalo sa dokázať, že faktúrka prišla odberateľovi načas.
Muselo sa to nakoniec vyriešiť v tomto roku.