Zavrieť

Porady

Zoznam dokumentov odovzdavaných pri zmene správcu

Prosím nemáte niekto skúsenosti, aké dokumenty je mi povinný bývalý správca odovzdať pri ukončení zmluvy (mandátnej) ?
Aky zakon, resp. vyhlaška o tom hovorí.

Vopred dakujem
MArtin
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času
    Elena Navrátilová
    Všetky, aj technickú dokumentáciu, projektovú dokumentáciu, účtovnú agendu. Zákon 367/2004.

    minarm je offline (nepripojený) minarm

    minarm
    idem to pozrieť, ale obavam sa že mi nič nedajú, oni pre zmenu tvrdia že všetko pravidelne odovzdávali bývalemu predsedovi SVB.

    Budem trvať na dodržaní zákona...
    Vdaka

    myslim že som nasiel trochu podrobnejsiu definiciu
    www.build.gov.sk/_old/Sekcie/SBP/Dokumenty/prirucka-uprav.htm
    a tymto budem argumentovať, a potom zodpovednosť rozdelim medzi byvaleho predsedu a byvaleho správcu
    Naposledy upravil minarm : 01.08.06 at 20:55

    Orim je offline (nepripojený) Orim

    Orim
    Ak niečo niekomu dali mali by to mať od neho podpísané, že mu to dali. A potom môžeš rozdeliť zodpovednosť.

    minarm je offline (nepripojený) minarm

    minarm
    asi to tak urobim, spíšem čo všetko som zatial dostal, co mi chyba - napr. vypisy z uctu za 2. mesiace - a dam to podpisat - spravcovi, byvalemu predsedovi....

    Vdaka

    Orim je offline (nepripojený) Orim

    Orim
    Skúste pozrieť toto
    http://www.epi.sk/Main/Default.aspx?Template=~/Main/TArticles.ascx&phContent=~/Main/ArticleShow.ascx&ArtID=7095&LngID=0

    Dokumentácia potrebná pri preberaní správy domu na novovytvorené spoločenstvo vlastníkov: Pri preberaní domu do správy spoločenstva je dôležité fyzické preberanie nehnuteľnosti a spísanie protokolu o všetkých záležitostiach, ktoré budú potrebné pri výkone správy v ďalšom období. Preberací protokol spísaný a potvrdený odovzdávajúcou a preberajúcou stranou na konci preberacieho procesu je dôležitým dokladom, a preto je potrebné preberaniu správy domu venovať náležitú pozornosť.

    Základné dokumenty:
    – Stavebná dokumentácia, projekt, projekt skutočnej realizácie
    – Stavebné povolenie
    – Kolaudačné rozhodnutie o stavbe, iné rozhodnutia stavebného úradu (napr. rozhodnutie o vstavbe)
    – Doklady o vlastníctve nehnuteľnosti a pozemku
    – Poistná zmluva
    Dokumenty k technickému stavu nehnuteľnosti:
    – Technický audit domu
    – Doklad o stave jednotlivých bytov, vrátane protokolu o prevzatí, odovzdaní
    – Doklady o stave jednotlivých nebytových priestorov
    – Revízna správa kotolne
    – Zoznam, evidencia hmotného majetku
    – Zoznam drobného hmotného majetku
    Doklady o zmluvných vzťahoch:
    – Zmluvy na dodávku energií (voda, plyn, teplo a teplá úžitková voda, elektrina)
    – Ostatné obchodné zmluvy (odvoz a likvidácia odpadu, revízie STA, odstraňovanie havarijných porúch, revízie, upratovanie a pod.)
    Účtovné doklady:
    – Účtovné doklady (výpisy z účtu, faktúry, doklady o vybranom nájomnom, doklady o ostatných platbách a pod.)
    – Karty hmotného a drobného hmotného majetku
    – Evidencia o nákladoch do nehnuteľnosti
    – Doklady o výbere poplatkov za užívanie priestorov
    – Doklady o výpočte nájomného
    – Doklady o vyúčtovaní záloh za poskytnuté bytové služby
    – Doklady o upomienkach, o vymáhaní nedoplatkov
    – Daňové priznania
    – Doklady o likvidáciách poistných udalostí
    Domový poriadok a iné doklady:
    – Domový poriadok
    – Dokumenty ohľadne chovu domácich zvierat
    – Doklady určujúce pravidlá spolužitia

    Pre bezchybné prevzatie domu do správy spoločenstva vlastníkov bytov a nebytových priestorov je potrebné zabezpečiť:
    – prevzatie stavu jednotlivých meradiel energií (vodomery, elektromery, plynomery),
    – prevzatie počtu nádob na odvoz a likvidáciu odpadkov a smetí,
    – prevzatie rozpracovaných opráv alebo iných prác, ak sa na dome vykonávajú,
    – prevzatie všetkých revíznych kníh (elektroinštalácia, plynoinštalácia, bleskozvody, komíny a pod.),
    – prevzatie dokladov ku komínovým prieduchom,
    – prevzatie požiarnej dokumentácie a hasiacich prístrojov,
    – prevzatie dokladov predpísaných orgánom bezpečnosti práce a ochrany zdravia pri práci.
    Naposledy upravil Orim : 13.09.06 at 09:31

    Zoznam dokumentov odovzdavaných pri zmene správcu

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.