Zavrieť

Porady

Mám povinnosť prihlásiť sa na daňovom úrade a sociálnej poisťovni ako finančný poradca aj keď som študentka?

Dobrý deň, píšem ohľadom finančného poradenstva. V novembri som uzavrela zmluvu ako finančný poradca no príjem som nemala zatiaľ žiadny a preto sa chcem spýtať či mám povinnosť ako študentka denného štúdia na vysokej škole povinnosť odvádzať odvody a či je potrebné to ohlásiť na daňovom úrade a sociálnej poisťovni. Ďakujem za každú informáciu a prajem pekný deň
12 komentárov     zbaliť
Mila123 áno, máš povinnosti DU a ZP, SP zatiaľ nie, tak ako aj ostatní, ...
Eva20121991 Ďakujem za odpoveď, a je problém keď pôjdem teraz na DU keď zmluva bola už uzatvorená v novembri?
veronikasad s kým si uzatvorila zmluvu ? Máš pridelené DIČ z daňového úradu ?
Eva20121991 zmluvu som uzatvorila so spoločnosťou pre ktorú som začala pracovať, nikde som sa ešte nebola registrovať keďže nemala som ešte príjem ani certifikáciu.
veronikasad Máš licenciu NBS?
Eva20121991 iba písomne a teraz budem mať ústne
veronikasad skúšky ? takže licenciu ešte nemáš ?
Eva20121991 licenciu mám od konca januára len neviem kde sa mám hlásiť a aké mám povinnosti a či je problém keď som sa ešte nenahlásila
Eva20121991 pozerala som to v registri NBS som registrovaná od 05.02.2018
Eva20121991 Ďakujem za mail, ešte mám otázku čo mi bude následne treba k daňovému priznaniu za rok 2018 prosím Vás?
veronikasad Ak si budeš uplatňovať 60 % paušálne výdavky, tak vedieš evidenciu o príjmoch a pohladávkach.
Katy a R a ešte nezabudni, že komunikácia s DU bude už len elektronicky (takže aj to si bude treba vybaviť)
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.