Zavrieť

Porady

Druhý hlavný pracovný pomer alebo s.r.o. ?

Dobry deň,
Potreboval by som poradiť v tejto téme :
Pracujem ako zamestnanec na hlavny pracovny pomer na 100% úväzok, zároveň mam este jeden úväzok na 30% tiež ako zamestnanec, odvádzajú teda za mna za oba spoločnosti odvody. Nie je pre mna lepšie využiť pri druhom 30% úväzku svoju jednoosobovú s.r.o. na fakturáciu svojej činnosti ako odvádzať do štátu odvody ? Pri jednoosobej s.r.o kde som konateľom by som nemusel platiť odvody keďže som stále zamestnaný na 100% úväzok. Mohol by som si teda prilepšiť pri s.r.o. o časť odvodov (samozrejme beriem do úvahy DPH a daň zo zisku) alebo sa dá nárokovať pri zúčtovaní dane aj to že sú zámena platené odvody v dvoch spoločnostiach ?
Velmi pekne ďakujem za odpoved.
Mila123 aký príjem pri 30% úväzku sa jedná?
Luky88 100% úväzok je 1000€ a 350€ je 30% úväzok.
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    Dáša_ je offline (nepripojený) Dáša_

    Dáša_
    ešte existuje aj tretia možnosť, že miesto 30% úväzku budeš mať živnosť. Všetko je to o výške toho zárobku. Lebo ak je to bude v roku 2021 do výšky 6 078, sociálne odvody by si platiť nemusel, iba zdravotné. A naviac, do nákladov by si mohol dať až 60% toho, čo zarobíš ako živnostník. Naviac, prvý rok by si tie sociálne odvody neplatil vôbec. K správnemu poradeniu by bolo treba trochu čísel