Zavrieť

Porady

Nákup v obchode - s.r.o.

Dobrý deň,
potrebujem zistiť čo môže platiť konateľ platobnou kartou v obchode.
Môže platiť platobný nákup (rožky, chlieb, ovocie, zelenina) platobnou kartou? Myslím si že nie.
A ak by platiť v hotovosti môžem to dať do účtovníctva?
Napadajú ma rôzne myšlienky a áno študujem si zákon a pod. len teraz tu si to chcem ako keby potvrdiť.
Môžem to dať ako Repre na 513?
Samozrejme prací prášok platobnou kartou platiť nemôže...
Vopred ďakujem za Vaše odpovede.
9 komentárov     zbaliť
marjankaj A prečo by nemohol platiť platobnou kartou? Ak to nevieš zaúčtovať, tak si nájdi účtovníka.
buchač Jančikám...a sracák si môže dať na Repre ?
marjankaj To som tvrdil?
buchač Z mojej strany ide o iróniu...
marjankaj Ale ak tá sro prevádzkuje napr. verejné záchody, tak ten sracák môže dať do nákladov. A ak má bufet tak aj rožky, ovocie a zeleninu....
A je úplne jedno, či to zaplatí kartou alebo v hotovosti.
SKMZ Práveže poskytuje len služby ekonomického charakteru. Preto som sa to pýtala. Každopádne ďakujem.
marjankaj Vidím, že si tu nová a prevzala si "úžasnú" firmu. Držím palce, aby si dokázala usmerniť toho konateľa.
Mila123 Otázka č. 3 – Účtovanie osobnej spotreby
Spoločnosť poskytla spoločníkovi firemnú kartu, z ktorej spoločník zaplatil aj výdavky na osobnú spotrebu - nedaňový výdavok, ako má účtovná jednotka zaúčtovať tento účtovný prípad?
Odpoveď
Účtovná jednotka zaúčtuje predpis pohľadávky voči spoločníkovi pri účtovaní pohybu na výpise z banky, nasledovne:
Vznik pohľadávky 355/321
Úhrada pohľadávky 211, 221/355

https://podpora.financnasprava.sk/79...-v%C3%BDdavkov
SKMZ Ďakujem veľmi pekne.
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.