Zavrieť

Porady

podnikanie

Ahojte
prosím o radu môj problém je takýto uzatvorila som si živnosť na kancelárske práce, od štátu som dostala dotáciu na zariadenie kancelárie na adrese svojho trvalého bydliska čiže u rodičov,nie som si istá či musím kanceláriu označiť mať otvaracie hodiny a zaviesť si inšpekčnú knihu aj keď nebudem vybavovať ľudí priamo v mojej kancelárii len si tam robotu odnesiem už som z toho úplne zmätená vopred ďakujem za skorú odpoveď
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    bz5 je offline (nepripojený) bz5

    bz5
    Kamarát má živnosť nahlásenú tiež v mieste bydliska, a je zamestnaný na živnosť v jednej firme. Prišla mu kontrola a dostal pokutu za to, že nemal označenú prevázku a nemal otváracie hodiny (v mieste bydliska). Tuším, že pokuta bola 2000 alebo 5000,-Sk...no nie som si istá.

    bz5 je offline (nepripojený) bz5

    bz5
    Jovana
    a v com podnika taktiez ma zriadenu kanceláriu doma vies mi to viac priblizit
    Bohužiaľ nie, len náhodou sme sa stretli po dlhom čase a na otázku čo má nové zmienil, že akurát pokutu....

    Možno by sa mohli skúsenejší poradcovia k tomuto problému vyjadriť. Neviem si moc reálne predstaviť, že okrem zvončekov na paneláku, by tam boli aj tabuľky označujúce živnostníkov v danom v chode a ich otváracie hodiny. Myslím, že ešte som sa s tým ani nestretla....

    rada je offline (nepripojený) rada

    rada
    Podľa živnostenského zákona si podnikateľ musí označiť prevádzkáreň tak ako to hovorí Obchodný zákonník v ust.§7 ods. 3 - obchodné meno podnikateľa ku ktorému môže pripojiť názov prevádzkárne alebo iné rozlišujúce označenie. Rovnako v prevádzkárni musí byť inšpekčná kniha autorizovaná živnostenským úradom.
    To, čo sa za prevádzkáreň v zmysle živnostenského zákona považuje upravuje §17 zákona, z ktorého zadávateľ dotazu by mal vyčítať či jeho živnosť sa dá pod toto ustanovenie skryť a preto si treba kanceláriu podľa toho aj označiť. Popr. sa opýtať na príslušnom živnostenskom úrade. Môj subjektívny názor je, že kancelária by vzhľadom na uvedené mala byť označená "tabuľkou".
    § 17
    Prevádzkareň



    (1) Prevádzkarňou sa rozumie priestor, v ktorom sa prevádzkuje živnosť; nie je ním priestor súvisiaci s prevádzkovaním živnosti ani technické a technologické zariadenie určené na prevádzkovanie živnosti alebo súvisiace s prevádzkovaním živnosti.

    (2) Združenou prevádzkarňou sa na účely tohto zákona rozumie trvalo zriadený, spravidla uzavretý priestor, v ktorom sa prevádzkuje výrobná živnosť zahŕňajúca súbor činností spĺňajúcich znaky samostatných živností v prípade, ak pracovný, technický alebo technologický postup prác nadväzuje na seba alebo inak spolu súvisí na účel výroby finálneho produktu.

    (3) Za priestory súvisiace s prevádzkovaním živnosti sa považujú najmä:

    a) priestor určený na uskladnenie surovín a tovaru podnikateľa,
    b) stanovištia, odstavné plochy pre motorové vozidlá, garáže a priestory určené na zabezpečenie údržby a technickú kontrolu vozidiel,
    c) miesto podnikania fyzickej osoby, sídlo právnickej osoby,
    d) výstavné priestory a vzorkové predajne,
    e) priestor na prijímanie zákaziek alebo tovaru a na jeho vydávanie.

    (4) Za technické a technologické zariadenia určené na prevádzkovanie živnosti alebo súvisiace s prevádzkovaním živnosti sa považujú najmä:

    a) stánky, pulty a prenosné predajné zariadenia na trhových miestach, ak sa na ich zriadenie nevyžaduje stavebné povolenie podľa osobitného predpisu, 29a)
    b) zariadenie a priestor na poskytovanie ľudovej technickej zábavy; ľudovou technickou zábavou sa na účely tohto zákona rozumie najmä prevádzkovanie kolotočov, hojdačiek, zábavných strelníc a iných podobných technických prostriedkov na hromadnú zábavu, 29b)
    c) vozidlá cestnej motorovej dopravy a ich prípojné vozidlá, ktoré slúžia na prevádzkovanie živnosti,
    d) pojazdné predajne,
    e) zariadenia na poskytovanie reklamy,
    f) predajné automaty.

    (5) Na základe živnostenského oprávnenia možno živnosť prevádzkovať aj v neskôr zriadených prevádzkarňach. Podnikateľ oznámi túto skutočnosť najneskôr v deň jej zriadenia príslušnému živnostenskému úradu. Ak je prevádzkareň zriadená v územnom obvode iného než príslušného živnostenského úradu, oznámi podnikateľ jej zriadenie v rovnakej lehote aj tomuto živnostenskému úradu.

    (6) Zrušenie prevádzkarne je podnikateľ povinný oznámiť príslušnému živnostenskému úradu do 15 dní od zrušenia. Ak je prevádzkareň zriadená v územnom obvode iného než príslušného živnostenského úradu, oznámi podnikateľ jej zrušenie v rovnakej lehote aj tomuto živnostenskému úradu.

    (7) Ustanovenia o označovaní prevádzkarne sa primerane vzťahujú aj na združené prevádzkarne, na priestory súvisiace s prevádzkovaním živnosti a na technické a technologické zariadenia určené na prevádzkovanie živnosti alebo súvisiace s prevádzkovaním živnosti. Ustanovenia o oznamovaní zriaďovania a zrušovania prevádzkarne sa vzťahujú aj na združené prevádzkarne a na priestory súvisiace s prevádzkovaním živnosti uvedené v odseku 3 písm. a) a d).

    Danila je offline (nepripojený) Danila

    Vylúčený člen Danila
    Doporučovala by som Ti prekonzultovať s príslušným úradom, ktorý Ti vydal živnostenský list. Názory nie sú jednotne. Pokiaľ nebudeš prijímať klientov, nemá Tvoja kancelária znaky prevádzkarne a nie sú nutné spomínané opatrenia. Podľa mojich informácií. Ale skutočne to treba prekonzultovať. Možno iný kraj, iný mrav.

    chantall je offline (nepripojený) chantall

    chantall
    Zakladám si živnosť, potrebujem poradiť ohľadom sídla spoločnosti, prevádzkárne... Plánujem podnikať v obl. grafiky, dizajnu, www...
    Mám dva varianty:
    1. Pracovať budem doma - tu bude sídlo. V prípade, že by to tak bolo, potrebujem mať zriadenú aj prevádzku? Alebo sa zapíše do ŽL iba sídlo firmy a prevádzka sa tam nemusí uvádzať? Alebo v tomto prípade sídlo=prevádzka?
    2. Z určitých dôvodov by bolo možno dobré mať sídlo u mojich rodičov. V tomto prípade budem od nich asi potrebovať list vlastníctva a prehlásenie, že tam môžem mať sídlo? V tomto prípade ma zaujíma, ako je to v prípade nejakej kontroly (daňová, softvérová). Ak ma tam napr. v čase kontroly nenájdu - je v tom problém?
    Pomôžte mi prosím zorientovať sa.

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.