chcela by som poradiť trochu ohľadom zúčtovania stravy.
cena stravovacej poukážky je 67,23 bez DPH. Kedže nejde o cenninu a ani stravenky nakupované popredu (zamestnancom sú predané mesiac popredu ako budú fakturované dodávateľom, ide len o papierovú úverovú poukážku), môžem ich evidovať na novo vytvorenom účte napr. 214 - stravné úverové poukážky?
účtovanie:
211/333 - 22,- Sk - inkaso od zamestnanca do pokladne
333/214 - 18,23 - cena hradená zamestnancom
333/343 - 3,46 - DPH z ceny hradenej zamestnancom
333/648 - 0,31 - halierové vyrovnanie
527/214 - 44,-Sk - príspevok zamestnávateľa
472/214 - 5,- Sk - príspevok zo SF
a na konci mesiaca ked pride faktúra, tak:
214/321- 67,23 - cena poukážky bez DPH
343/321 - 12,77 - DPH z poukážky
321/211 - 80,- Sk úhrada faktúry
Prosím o radu, či môžem takto účtovať, je to pre mňa prvý mesiac,keď sa takto vydávajú lístky. Dokonca dodávateľ nám to fakturuje ako zabezpečenie stravovanie, nie ako stravovacie úverové poukážky.