Daňový výdavok je podľa §2 písm. i) ZoDP:
i) daňovým výdavkom výdavok (náklad) na dosiahnutie, zabezpečenie a udržanie príjmov preukázateľne vynaložený daňovníkom, zaúčtovaný v účtovníctve1) daňovníka alebo zaevidovaný v evidencii daňovníka podľa § 6 ods. 11, ak tento zákon neustanovuje inak
Účtovný prípad sa do účtovníctva zaúčtuje na základe účtovného dokladu. Čo je účtovný doklad a aké sú jeho náležitosti, sa uvádza v § 10 ZÚ:
(1) Účtovný doklad je preukázateľný účtovný záznam, ktorý musí obsahovať
a) označenie účtovného dokladu,
b) obsah účtovného prípadu a označenie jeho účastníkov,
c) peňažnú sumu alebo údaj o cene za mernú jednotku a vyjadrenie množstva,
d) dátum vyhotovenia účtovného dokladu,
e) dátum uskutočnenia účtovného prípadu, ak nie je zhodný s dátumom vyhotovenia,
f) podpisový záznam osoby (§ 32 ods. 3) zodpovednej za účtovný prípad v účtovnej jednotke a podpisový záznam osoby zodpovednej za jeho zaúčtovanie,
g) označenie účtov, na ktorých sa účtovný prípad zaúčtuje v účtovných jednotkách účtujúcich v sústave podvojného účtovníctva, ak to nevyplýva z programového vybavenia
Ak Tvoj dodávateľ (ten, kto vystaví PPD za vykonané práce) nie je platiteľ DPH (nemusí vystavovať zároveň aj faktúru či blok z ERP v zmysle ZDPH), práce boli skutočne vykonané, súviseli so zdaňovaným príjmom, výdavok bol vynaložený (=zaplatený) a PPD má všetky náležitosti účtovného záznamu v zmysle § 10 ZÚ, z formálneho hľadiska podľa mňa neexistuje žiadny právny dôvod, prečo by výdavok doložený len PPD nemal byť daňovo akceptovaný.
Druhá vec je, že kvôli prípadnému lepšiemu dokazovaniu o rozsahu vykonaných prác a ich súvisu so zdaňovanými príjmami by bolo vhodné pripnúť aspoň nejaký potvrdený súpis vykonaných a prevzatých prác, písomnú zmluvu (alebo aspoň digi foto budovy pred a po demolácii).
Naposledy upravil andrej_rv : 16.11.06 at 20:17