Zavrieť

Porady

maloobchod - čo je treba

Chcem poprosiť o radu.

K službám, ktoré naša firma poskytuje, by sme chceli zároveň chceli predávať literatúru, ktorá súvisí so službami. Čo potrebujem na spojazdnenie predaja?
V živnostenkom liste máme maloobchod a veľkoobchod v rozsahu voľnej živnosti, ale ak chcem maloobchodne predávať, potrebujem aj pokladňu, alebo stačia príjmové doklady? Čo ešte musím zariadiť?

Prosím, poraďte skúsení.

Ďakujem
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    Zoltán Kovács je offline (nepripojený) Zoltán Kovács

    človek, príliš dôverčivý, a niekedy aj idealista, ktorý verí v dobro človeka ...viac Zoltán Kovács
    elims
    Chcem poprosiť o radu.

    K službám, ktoré naša firma poskytuje, by sme chceli zároveň chceli predávať literatúru, ktorá súvisí so službami. Čo potrebujem na spojazdnenie predaja?
    V živnostenkom liste máme maloobchod a veľkoobchod v rozsahu voľnej živnosti, ale ak chcem maloobchodne predávať, potrebujem aj pokladňu, alebo stačia príjmové doklady? Čo ešte musím zariadiť?

    Prosím, poraďte skúsení.

    Ďakujem
    Tá ERP je nutná, ak nechceš pre každého vystavovať faktúru a potom príjmový doklad. Musíš vybaviť oznámenie prevádzky na ŽU, hygiena, otváracie hodiny.
    Naposledy upravil Zoltán Kovács : 20.12.06 at 12:55

    elims je offline (nepripojený) elims

    elims
    Ako na to? Čo je potrebné pre hygienu (predpokladám nájomnú zmluvu)? Otváracie hodiny sa hlásia na živnostenskom úrade? Čo ma to všetko bude stáť?

    Zoltán Kovács je offline (nepripojený) Zoltán Kovács

    človek, príliš dôverčivý, a niekedy aj idealista, ktorý verí v dobro človeka ...viac Zoltán Kovács
    elims
    Ako na to? Čo je potrebné pre hygienu (predpokladám nájomnú zmluvu)? Otváracie hodiny sa hlásia na živnostenskom úrade? Čo ma to všetko bude stáť?
    Všetkému potrebuješ doklad, že právom užívaš tie priestory. Hygienik ťa bude stáť 500,- SK v kolkoch na žiadosti. Otváracie hodiny sa hlásia na mestskom, resp. obecnom úrade, ako to tak ešte je.

    Viera.M. je offline (nepripojený) Viera.M.

    hlavná účtovníčka Viera.M.
    elims
    Ako na to? Čo je potrebné pre hygienu (predpokladám nájomnú zmluvu)? Otváracie hodiny sa hlásia na živnostenskom úrade? Čo ma to všetko bude stáť?
    Ak máš priestory v prenájme, tak nájomnú zmluvu predkladáš nielen hygiene, ale aj na ŽÚ, kvôli inšpekčnej knihe /ak ju nemáš/... Otváracie hodiny na prísl. obecnom príp. mestskom úrade a čo sa týka kolkových známok, to Ti neviem poradiť.

    Germany je offline (nepripojený) Germany

    Germany
    Na hygienu si napíšeš žiadosť - označíš kde bude prevádzka, ja posielam ešte kopiu živnost.listu a kopiu najomnej zmluvy + telefonický kontakt a príslušný hygienik sa s tebou spojí a pozrie prevádzku. V prvom rade ale musíš prevádzku nahlásiť na živn.úrad (asi 200,-Sk kolok) - ale len v tom prípade, ak sa prevádzka líši od miesta podnikania uvedenom v ŽL, nezabudni si kúpiť inšpekčnú knihu a 50,-Sk kolok. Na mestský resp.obecný úrad napíš žiadosť o súhlas na podnikanie na území mesta - obce a otváracie hodiny, priložíš kopiu ŽL a nájomnej zmluvy.

    elims je offline (nepripojený) elims

    elims
    Takže rekapitulácia:

    1. Pôjdem na živnostenský úrad, lebo chcem otvoriť prevádzku (nerovná sa sídlu s.r.o.)
    Tam si ohlásim prevádzku, priložím kópiu nájomnej zmluvy, zaplatím 200 Sk kolok a potvrsím si inšpekčnú knihu s 50 Sk kolkom.

    2. Napíšem žiadosť na hygienu (mestskú???), doložím kópiu ŽL, nájomnej zmluvy a zaplatím prípadné poplatky. Pozrú si priestory - aké musí byť vybavenie priestoru, abz to hygienik odobril?

    3. Ak to odobrí hygienik, napíšem žiadosť na mestský úrad o povolenie podnikať na území mesta, dodložím otváracie hodiny, kópiu ŽL, nájomnej zmluvy, a potvrdenie od hygienika.

    Správne chápem postup?

    Zoltán Kovács je offline (nepripojený) Zoltán Kovács

    človek, príliš dôverčivý, a niekedy aj idealista, ktorý verí v dobro človeka ...viac Zoltán Kovács
    elims
    Takže rekapitulácia:

    1. Pôjdem na živnostenský úrad, lebo chcem otvoriť prevádzku (nerovná sa sídlu s.r.o.)
    Tam si ohlásim prevádzku, priložím kópiu nájomnej zmluvy, zaplatím 200 Sk kolok a potvrsím si inšpekčnú knihu s 50 Sk kolkom. Áno

    2. Napíšem žiadosť na hygienu (mestskú???), doložím kópiu ŽL, nájomnej zmluvy a zaplatím prípadné poplatky. Pozrú si priestory - aké musí byť vybavenie priestoru, abz to hygienik odobril? Áno - hygienik okresný. Potrebuješ mať občianskú vybavenosť pre zamestnancov (WC,umývadlo ...)

    3. Ak to odobrí hygienik, napíšem žiadosť na mestský úrad o povolenie podnikať na území mesta, dodložím otváracie hodiny, kópiu ŽL, nájomnej zmluvy, a potvrdenie od hygienika. Áno

    Správne chápem postup?

    Odpovede hrubo písané

    elims je offline (nepripojený) elims

    elims
    Ďakujem veľmi pekne.


    Stačí, ak WC a umývadlo je v spoločných priestoroch budovy, kde sa nachádza prevádzka? Alebo prevádzka musí mať osobitne.

    Zoltán Kovács je offline (nepripojený) Zoltán Kovács

    človek, príliš dôverčivý, a niekedy aj idealista, ktorý verí v dobro človeka ...viac Zoltán Kovács
    elims
    Ďakujem veľmi pekne.


    Stačí, ak WC a umývadlo je v spoločných priestoroch budovy, kde sa nachádza prevádzka? Alebo prevádzka musí mať osobitne.
    Staci ak je spolocne WC v tej budove

    anka p. je offline (nepripojený) anka p.

    anka p.
    prosím o radu. mám s.r.o. ktorá má sídlo v mieste môjho bydliska. Venujem sa vedeniu účtovníctva.V ŽL sú uvedené okrem iných činností aj malo a veľkoobchod v rozsahu voľných živností. Sporadicky predávam tovar konečnému spotrebiteľovi na faktúru. Mám sídlo firmy považovať za prevádzku? Potrebujem súhlas hygieny a mesta?

    Ayisi je offline (nepripojený) Ayisi

    Ayisi
    Ahoj,

    no, samozrejme, potrebujes registracnu pokladnu, tá musí byť evidovaná na DÚ. Príjmové doklady možeš používať, ale musís k nim robiť aj faktúry. Co je asi dost zdĺhavé. Okrem ineho:
    1. ohlásiť prevádzku za ŽR,
    2. vypracované požiarne smernice,
    3. neviem, ci potrebujes nieco riesit s hygienou, ked sú to knihy, ale bude to spolocný priestor, tak neviem, to si chod zistit na hygienu,
    4. ak ma este nieco napadne, doplním.

    anka p. je offline (nepripojený) anka p.

    anka p.
    Ayisi
    Ahoj,

    no, samozrejme, potrebujes registracnu pokladnu, tá musí byť evidovaná na DÚ. Príjmové doklady možeš používať, ale musís k nim robiť aj faktúry. Co je asi dost zdĺhavé. Okrem ineho:
    1. ohlásiť prevádzku za ŽR,
    2. vypracované požiarne smernice,
    3. neviem, ci potrebujes nieco riesit s hygienou, ked sú to knihy, ale bude to spolocný priestor, tak neviem, to si chod zistit na hygienu,
    4. ak ma este nieco napadne, doplním.
    germany píše, že prevádzku hlásiť na ŽÚ len keď sa líši od miesta podnikania uvedeného v ŽL. Mne sa nelíši. obe činnosti vykonávam doma. Predávam len málo, preto nemám reg.pokladnicu. Robím faktúru a následne PPD.

    jenesa je offline (nepripojený) jenesa

    jenesa
    ahoj...vie mi niekto prosim pomoct,otvaram male potraviny na dedine a potrebujem vediet co presne sa mysli pod pojmom požiarne smernice? co vsetko potrebujem?budem tam predavat ja sama - živnostnik.vopred vdaka

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.