Zavrieť

Porady

PHM - rýchla pomoc

Dobrý večer,

osobný automobil mám v majetku, zamestnanec ho používa na služ. prac. cesty. Bloky z tankovania účtujem na 501. Len neviem ako postupovať ďalej. A čo s blokmi zo zahraničia, je tam aj zahraničná DPH. Tú neúčtujem a celú sumu s DPH dám na 501? Som začiatočník a potrebujem s tým pomôcť. Poraďte prosím. Veľmi pekne ďakujem za pochopenie a trpezlivosť. O takomto čase mi to už bohvieako nepáli.
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    renatan je offline (nepripojený) renatan

    renatan
    A čo ďalej by si ešte chcela robiť? Na 501 máš PHM, na 343 DPH, zahraničné účtujem takisto celé na 501. Na konci roka si len musíš prerátať spotrebu podľa tech. preukazu a čo máš nadspotrebu, treba pripočítať k daňovému základu. Musíš mať aj knihy jázd podľa cesťákov.

    MartinaK je offline (nepripojený) MartinaK

    MartinaK
    Díky, tie slovenské mám v poriadku, tie zahraničné: som dávala sumu z bloku aj s DPH ako voľný základ - a zaúčtovala na 501. Prepočítavala som to kurzom NBS podľa dátumu na bloku. Účtujem v PU - Omega od f. Kros. Na konci roka nadspotrebu prepočítam kurzom NBS k 31.12.?!
    Díky za pomoc, ak mám nejakú chybičku, prosím opravte ma.

    renatan je offline (nepripojený) renatan

    renatan