Ahojte poraďáci, mám jeden problém
. Už ani neviem, čia som a či som túto tému zaradila správne, ak nie, tak mi to prepáčte.
Jeden živnostník u nás robil na živnosť asi 2 roky. Fakturácia a úhrady prebiehali správne. Poslednú faktúru si podával za máj a na nej napísal iné číslo účtu, na aké som mu vždy posielala peniaze (v OTP banke). Ja som mu ale peniaze mojím omylom
poslala na účet vo VÚB-ke s dobrým vedomím
, že mu to príde o pár minút, keďže aj my tam máme účet.
Dnes prišiel po mesiaci, že som mu tú faktúru neuhradila. Ja som mu predložila výpis, že mu to odišlo. Keďže mu to neprišlo na účet v OTP banke, nemal tam dostatok peňazí na úhrady, ktoré tam mal zadané (lízing, zdravotka, sociálka). Posledný mesiac bol na PN-ke a pre nezrealizovanú poslednú úhradu sociálky mu nevyplatia nemocenské.
Chce nás pre to žalovať a vymáhať si od nás náhradu.
Mal dva podnikateľské účty. Na účte vo VÚB-ke mal zriadený internetbanking, v OTP nie, a ani v jednej banke nemal zriadené SMS-ky o debete alebo kredite, teda pohyboch na účte. Podľa mňa je to, pravdaže, v prvom rade moja chyba, že som si na to nedala pozor, ale keď tak rozmýšľam, predtým si medzi týmito účtami robil prevody, aby na úhrady mal dosť peňazí. A internetbanking mal predsa na VÚB-ke, tam, kde som mu tie peniaze poslala aj s príslušným variabilným symbolom, tak si to nemohol odsledovať? A duplom si to musí sledovať sám, keď má na tom účte toľko príkazov, veď ja ani môj manžel toho nemáme možno tak veľa, ako on, ale pravidelne si to sledujeme.
Má teda od nás právo vymáhať si náhradu škody?