Zavrieť

Porady

Platba znalcov do sociálnej poisťovne

Popri mojom zamestnaní pracujem ako súdny znalec. Podľa zákona č. 263/1996 Z.z. a aj následného č. 382/2004 výkon činnosti súdneho znalca nie je podnikaním, resp. nie je samostatne zárobkovo činná osoba. Napriek tomu mi Sociálna poisťovňa - pobočka Bratislava predpísala poistné na nemocenské a dôchodkové poistenie za časti rokov 1995 až 1999, aj keď som jej deklaroval výšku príjmu od mimoštátnych orgánov tak ako to požadovala. Moje odvolanie Sociálna poisťovňa – ústredie neakceptovala a potvrdila pôvodné rozhodnutie, pričom nebrala do úvahy žiadne moje argumenty. Podobný problém má aj ďalší znalec, hoci sa zo týka takmer všetkých 5 000 súdnych znalcov na Slovensku. Krajský súd, pod ktorý v tej dobe znalci patrili, nás inštruoval tak, že nemáme žiadnu odvodovú povinnosť, samozrejme okrem dane z príjmu. Ako vidíte tento problém bude časom mať pomerne veľký počet znalcov, preto Vás prosím o pomoc a radu ako ďalej postupovať.
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    evina je offline (nepripojený) evina

    evina
    Igor Matuška Pozri príspevok
    To bude od 1.1.2008. Ale problém je v rokoch 1995 až 1999.