Tiež sa mi to nepáči, lebo v praxi to nie je možné zabezpečiť. Fakt je ale ten, že platiteľom je spoločnosť. To, že ja, ako účtovníčka mám k dispozícii doklad mesiac po podaní priznania k DPH, daňovákov nezaujíma. Podľa nich platiteľ, čiže firma mala doklad k dispozícii ihneď po zaplatení. Človek, ktorý má zamestnanecký vzťah so spoločnosťou, v momente nákupu predstavuje zástupcu spoločnosti, ktorého sme vyslali aby danú vec, či službu v hotovosti obstaral. Firma je abstraktný pojem, len meno zapísané v obch. reg. Hmotnú podobu mu dá jeho osadenstvo - zamestnanci. Takmer doslovne to od školitelky odznelo asi tak, že DU nezaujíma to, že zamestnanci sú neporiadni a nosia bločky po vreckách, miesto toho aby sa vyúčtovali.
Hold, to sú naše zákony. Takže prikláňam sa k tomu, že hotovostné doklady sa odpočítajú v tom mesiaci, kedy boli zaplatené. Inak dod.DPH, alebo oželieť odpočet.