sun77 Ahojte. Začínam s účtom potrebujem radu. Započičiavam projektovú dokumentáciu (aby nám firmy mohli vypracovať cenovú ponuku) za zálohu. Keď vypracujú ponuky, čo je max do dvoch mesiacov, zálohu im vrátim a oni mi vrátia dokumentáciu. Pri prijatí peňazí som vystavila príjmový doklad. A ďalej som si neni istá. Zaúčtujem to ako prijatý preddavok 211/324 a pri vrátení dokumentácie 324/211. A mám teraz vystaviť aj nejakú faktúru, že som prijala peniaze? A ako by mala taká faktúra vyzerať?
Prosím poraďte.
Neúčtoval by som o prijatej zálohe, nakoľko ak ste platiteľom DPH, tak máte povinnosť vystaviť doklad do 15 dni od prijatia na účely odvodu DPH. Skôr by som to posudzoval ako kaucia, zábezpeka na to aby tá dokumentácia sa vrátila späť. 211/ 379 - Ostatné záväzky, a pri vrátení 379/211.