Zavrieť

Porady

Úhrady faktúr v MRP

Ahoj... Zaujímalo by ma, ako robíte úhrady faktúr bankou?
Mám bankové výpisy za január, pomaly mi prídu aj za február a neviem, čo mám s nimi robiť...
Mám ich uhrádzať cez voľbu "uhradiť" a napísať číslo výpisu alebo ako? Lebo vo voľbe "uhradiť" mi dá možnosť buď - vložiť pokladničný doklad, alebo vložiť interný doklad. Poradí mi niekto...? Ďakujem
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    lenkak je offline (nepripojený) lenkak

    Lenka lenkak
    Ty si môžeš napísať čokoľvek. Aj iné číslo, čo chceš. Nemusíš sa riadiť či je to interný doklad alebo pokladničný doklad. Ľubovoľne si do kolónky napíš hocičo. Napr TB8, VUB2, ja to robím podľa čísla výpisu.

    Ala je offline (nepripojený) Ala

    Ala
    Uhradu faktúr robím cez penažný denník, t.z., že učtujem aj penažný denník. Ak chceš si zaevidovať iba úhradu faktúru, tak cez úhradu ako píšeš. Označenie robím, tak ako Lenka - skratka banky a číslo výpisu.

    vierkat je offline (nepripojený) vierkat

    vierkat
    Používam Windowsácku verziu. A keď by som tie úhrady mala spravené, tak ostatné položky bankového výpisu účtovať priamo do účtovného denníka? Tie úhrady faktúr je možné zaúčtovať cez nejakú "funkciu" alebo ich musím nanovo zaevidovať do peňažného denníka?
    Naposledy upravil vierkat : 02.03.05 at 07:43

    Naďa je offline (nepripojený) Naďa

    Naďa
    Ja to robím takto: Otvorím si zoznam faktúr, nájdem konkrétnu faktúru, dám ju uhradiť. V dolnej čassti mám možnosť voľby: zapísať len do úhrad alebo zapísať aj do denníka. Ja mám určené zapísať aj do denníka a tam sa mi to dostane automaticky. Druhýkrát v denníku už tým pádom nemusím zapisovať nič. Zápis je identický a vyhnem sa tak možným chýbám pri opätovnom zadávaní do denníka.

    lenkak je offline (nepripojený) lenkak

    Lenka lenkak
    Presne ako píše Naďa, tak je to najpresnejšie. Ostatné veci, ktoré sú na výpise musíš zapísať priamo do denníka, napr. výbery, vklady, poplatky... Úhrady konkrétne z DF, VF, a zaúčtovať ich do denníka (nie cez denník) tak ako Naďa.

    Janca je offline (nepripojený) Janca

    Janca
    Tak ako prispevky predomnou uctujem cez konkretne DF a VF a mam zaskrtnute zapisat do PD a to ta automaticky do neho nadstavi. Pred rokom som to ako pako
    nahravala zvlast do dennika a zvlast do DF a VF, bola to riadna makacka a duplovana robota. Ale vtedy som sa s tym programom zoznamovala. Ani teraz este neviem vsetky finty, robim zatial co potrebujem a ked mam nieco nove, tak sa to da uz lahsie dohladat. Vtedy este nebola na svete tato super PORADA. /lepsie povedane, mozno aj bola, len ja som o nej nevedela/

    Janca je offline (nepripojený) Janca

    Janca
    Ale chcela by som skusenejsich poprosit, ze ked si cez DF a VF nahram urcity VPD alebo PPD a potom zistim, ze z nejakeho dovodu musim vkladat este nejake bloky, alebo ich vyberat, musim sa pracne vratit do DF a VF a rucne prepisat c. VPD alebo PPD a zaskrknut /nezapisat do PD/, alebo je na to lahsia finta ?

    lenkak je offline (nepripojený) lenkak

    Lenka lenkak
    Takto sa trápiš?
    Skús to spraviť takto:
    Vo FV, alebo v DF sa nastav na danú faktúru na ktorej chceš prepísať PPD alebo VPD . Na pravej strane obrazovky (je panel čo môžeš robiť) vyberieš si položku Zoznam úhrad, stlačíš klávesu F2 a prepíšeš si číslo dokladu napr. máš tam P008, zmeníš ho P010. Potvrdíš. On sa Ti už uloží a ty si nájdeš v denníku túto faktúru (môžeš cez hľadanie) a opravíš si tam v zápise (kde máš účtovanie) ten doklad čo má byť.
    A máš to v suchu, nemusíš sa tak trápiť.

    vierkat je offline (nepripojený) vierkat

    vierkat
    lenkak
    Presne ako píše Naďa, tak je to najpresnejšie. Ostatné veci, ktoré sú na výpise musíš zapísať priamo do denníka, napr. výbery, vklady, poplatky... Úhrady konkrétne z DF, VF, a zaúčtovať ich do denníka (nie cez denník) tak ako Naďa.
    Lenka ešte by ma zaujímalo, či ten bankový výpis nemusí byť v jednej "skupine zápisov" a ostatné položky toho výpisu by vlastne boli "položky skupiny"?
    A ešte jedna otázka: Používaš aj možnosť "bankové výpisy"?

    lenkak je offline (nepripojený) lenkak

    Lenka lenkak
    Ja mám každý zápis zvlášť kvôli prehľadnosti, napr. jeden zápis poplatky banke 568/221, druhý zápis úroky 221/662. Nie je to jeden zápis a dva riadky v ňom, ale každý osve.
    Pri používaní bankových výpisov musíš mať zriadený Internet banking. Iba vtedy vieš túto možnosť používať. Ale viem s tým robiť, mám odskúšané, ale ja až toľko veľa výpisov nemám. Robím si ich ručne. Okrem toho ja nemám internet na svojom PC kde mám MRP, ale u šéfa, v jeho kancelárii, s tým by bolo viacej roboty ako keď spravím výpisy ručne. Bez Internetu. Oplatí sa to pre tých, ktorý majú na jednom výpise 30-40 položiek a pod.

    nika.sum je offline (nepripojený) nika.sum

    nika.sum
    vierkat
    Lenka ešte by ma zaujímalo, či ten bankový výpis nemusí byť v jednej "skupine zápisov" a ostatné položky toho výpisu by vlastne boli "položky skupiny"?
    A ešte jedna otázka: Používaš aj možnosť "bankové výpisy"?
    Ja davam do jednej skupiny zapisov iba ak mam napr. bankove poplatky, na konci mesiaca. Proste rovnaky druh.

    katkasabka je offline (nepripojený) katkasabka

    katkasabka
    Pozdravujem
    Hľadala som tu odpovede na moje otázky, no presne som na nich nenatrafila, tak sa chcem v par veciach utvrdiť.
    Pri úhrade faktúry v MRP Win PU chcem aby sa mi úhrada v hotovosti ukázala aj v účtovnom denníku aj v pokladničnej knihe.
    Som v programe este začiatočníčka, a robila som v MRP Dose a tam mi to hádzalo pekne, tak som našla takúto cestu.

    - som v prijatých fa - úhradiť - zaradiť do účtovného denníka. tam mi to všetko pekne hodí.
    - ale chcem mať úhradu aj v pokladničnej knihe tak dám ešte raz úhradu - zaradiť aj do PK, a hodí mi to tam tiež
    - teraz mám ale 2 úhrady, tak idem do zoznamu úhrad a jednu úhradu vymažem.

    Je to trošku prácnejšie, no inú cestu som nenašla. Ak by ste mi to mohli potvrdiť alebo poradiť niešo lepšie, budem rada.
    Ďakujem

    Antonia1 je offline (nepripojený) Antonia1

    Antonia1
    katkasabka
    Pozdravujem
    Hľadala som tu odpovede na moje otázky, no presne som na nich nenatrafila, tak sa chcem v par veciach utvrdiť.
    Pri úhrade faktúry v MRP Win PU chcem aby sa mi úhrada v hotovosti ukázala aj v účtovnom denníku aj v pokladničnej knihe.
    Som v programe este začiatočníčka, a robila som v MRP Dose a tam mi to hádzalo pekne, tak som našla takúto cestu.

    - som v prijatých fa - úhradiť - zaradiť do účtovného denníka. tam mi to všetko pekne hodí.
    - ale chcem mať úhradu aj v pokladničnej knihe tak dám ešte raz úhradu - zaradiť aj do PK, a hodí mi to tam tiež
    - teraz mám ale 2 úhrady, tak idem do zoznamu úhrad a jednu úhradu vymažem.

    Je to trošku prácnejšie, no inú cestu som nenašla. Ak by ste mi to mohli potvrdiť alebo poradiť niešo lepšie, budem rada.
    Ďakujem
    Stačí keď dáš len v prijatých faktúrach uhradiť - aj v pokladničnej knihe.
    a potom v pokladničnej knihe -funkcie - zaučtovať doklad a zaučtuje Ti to do peńažného denníka.
    Naposledy upravil Antonia1 : 03.08.06 at 09:48

    katkasabka je offline (nepripojený) katkasabka

    katkasabka
    Ďakujem veľmi pekne. Funguje to super. Často máme pod nosom jednoduchu logickú cestu a potom je to dookola bližšie
    Vďaka

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.