Zavrieť

Porady

Je potrebna registracna pokladna pri internetovom obchode?

Zdravim vas, vazne rozmyslam nad zalozenim internetoveho obchodu. Predaval by sa tam technicky tovar v hodnotach od cca 500 - 20 000,- Sk.
Chcem si k tomu zalozit zivnost. Obchod by prebiehal tak, ze zakaznik si nieco objedna a dostane to bud postou, alebo osobne.Nikde sa mi vsak nepodarilo vypatrat ci je k takemuto druhu podnikania potrebna aj registracna pokladna. Nestaci len faktura?
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    tetrisss je offline (nepripojený) tetrisss

    No, niekedy ani ja neviem... ...viac tetrisss
    Predpokladam, ze v internetovom obchode nebudes uctovat v hotovosti, tak pokladna nie je potrebna.

    duficek je offline (nepripojený) duficek

    duficek
    v takychto obchodoch sa zvycajne na zaklade internetovej objednavky robi aj faktura a ta sa uhradza, ci uz v hotovosti, prevodom alebo cez dorucovatela typu UPS a podobne.
    ERP by si potreboval, keby ti niekto prisiel do skladu a chcel kupit tovar v hotovosti...

    padro je offline (nepripojený) padro

    majitel eshopu s autodoplnkami, ktorý začal od nuly a verí že "trpezlivosť ruže prináša" ...viac padro
    ked si niekto pride osobne zobrat, ja davam fakturu+prijmovy doklad, ale taketo osobne prevzatia su tak 3 percenta zo vsetkych objednavok, inak dobierkou posielam, takze len fakturu.

    jozefsk je offline (nepripojený) jozefsk

    jozefsk
    Pri osobnom odbere pozor na dátum vystavenia faktúry a prijatia platby v hotovosti -myslím že tam musí byť jeden deň rozdiel.Inak je nutná ERP.

    padro je offline (nepripojený) padro

    majitel eshopu s autodoplnkami, ktorý začal od nuly a verí že "trpezlivosť ruže prináša" ...viac padro
    jozefsk Pozri príspevok
    Pri osobnom odbere pozor na dátum vystavenia faktúry a prijatia platby v hotovosti -myslím že tam musí byť jeden deň rozdiel.Inak je nutná ERP.
    vraj to je len odporucanie ze ma byt o den neskor, davam rovnaky den, ale ak to je nutne posunut o den, tak to budem muset upravit

    Pepa je offline (nepripojený) Pepa

    Pepa
    padro Pozri príspevok
    vraj to je len odporucanie ze ma byt o den neskor, davam rovnaky den, ale ak to je nutne posunut o den, tak to budem muset upravit
    Nemusíš nič upravovať, úhrada môže byť v deň vystavenia faktúry.
    Kuk sem:http://www.porada.sk/t4816-p2-prijem...sti.html?pp=10
    prísp. č. 14 od Evina
    Naposledy upravil Pepa : 25.12.07 at 12:32

    jozefsk je offline (nepripojený) jozefsk

    jozefsk
    Vidím,že človek musí sledovať neustále vývoj .Ďakujem !Všetko dobré do Nové roku 2008 a menej nejednoznačných zákonov.

    silviamb je offline (nepripojený) silviamb

    silviamb
    Dobry den,

    kedze som v inych diskusiach zistila, ze zacal "ruch" okolo registracnych pokladni so zmenou zakona od 1.3.2009, chcem poprosit mudrejsich a skusenejsich, ci sa tato zmena nejako dotyka aj internetovych obchodov, ktore nic nepredavaju v hotovosti (kedze neexistuje kamenna predajna) ale len na faktury, ktore su uhradzane prevodom na ucet, pripadne kartou?
    Dakujem za pomoc

    jaja99 je offline (nepripojený) jaja99

    jaja99
    Pokiaľ budeš používať starú kasu, tak do 31.12.2010 nemusíš úhrady faktúr (pohľadávok) v hotovosti účtovať cez ERP.
    Od 1.1.2011 (všetci) a 1.3.2009 (tí, čo majú novú kasu) musia aj prijaté platby za úhrady pohľadávok v hotovosti evidovať cez ERP.
    Naposledy upravil jaja99 : 14.10.08 at 19:08 Dôvod: doplnenie: v hotovosti

    silviamb je offline (nepripojený) silviamb

    silviamb
    Jaja99, dakujem za rychlu odpoved, len som asi natvrdla. Aka stara kasa, nova kasa? Este len zacinam a podla doterajsich informacii v pripade, ze bude e-shop fungovat len na zaklade faktur a bezhotovostnych transakcii by som ziadnu kasu nemala potrebovat. Tak som v tom aspon zila doteraz.
    Dakujem za odpoved a trpezlivost

    jaja99 je offline (nepripojený) jaja99

    jaja99
    Ak si doteraz nepoužívala kasu a všetky úhrady v hotovosti boli len úhradami pohľadávok, tak kým erp nebudeš mať, ideš po starom - t.j. úhrada fa na príjmový doklad.
    Ak by si však z nejakého dôvodu kúpila novú erp (nový cerifikát) - s plombami, ktoré dáva DÚ, nová kniha erp, bez mesačných uzávierok ... (najskôr budú v predaji začiatkom roka, lebo teraz bude prebiehať cerifikácia).... potom by si musela aj úhrady faktúr v hotovosti evidovať cez erp (aj úhrady kartou, inými platobnými prostriedkami, vkladom na účet).

    Ak do 1.1.2011 vydržíš bez erp (alebo kúpiš starú erp - nemyslím tým použitú, ale so starým certifikátom) - ideš tak, ako píšeš.
    Po 1.1.2011 musíš mať erp a eviduješ úhrady fa cez erp.

    Toto vyššienapísané sa na Teba vôbec nevzťahuje, ak prijímaš platby len prevodom.
    Ak prijímaš platby kartou, platby stravnými lístkami, platby inými platobnými prostriedkami, platby vkladom na účet - tieto sa od 1.9.2007 považujú za úhradu v hotovosti, t.j. od 1.1.2011 musíš mať novú erp.
    Naposledy upravil jaja99 : 14.10.08 at 21:23

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.