Zavrieť

Porady

Dovoz

Som začiatočník v účtovníctve a potreboval by som radu. Firma, kde som začal účtovať dováža materiál z Maďarska. Na faktúre nie je rozpísané DPH, ale Maďarská firma je platcom DPH. Mám DPH priznať ja?
A čo v prípade ak je vývoz tovaru? Tam sa DPH nerozpisuje?
Čítal som už veľa o samozdanení, ale stále mi to nie je veľmi jasné.

Uvediem príklad:
Na faktúre z Maďarska je hodnota v Sk 120 000
K tomu DPH je 22 800
Spolu 142 800

A to DPH sa mi nejako vynuluje? Ako je to teraz.
Prosím poradte.

Ďakujem
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    Zoltán Kovács je offline (nepripojený) Zoltán Kovács

    človek, príliš dôverčivý, a niekedy aj idealista, ktorý verí v dobro človeka ...viac Zoltán Kovács
    Rudi26 Pozri príspevok
    Som začiatočník v účtovníctve a potreboval by som radu. Firma, kde som začal účtovať dováža materiál z Maďarska. Na faktúre nie je rozpísané DPH, ale Maďarská firma je platcom DPH. Mám DPH priznať ja?
    A čo v prípade ak je vývoz tovaru? Tam sa DPH nerozpisuje?
    Čítal som už veľa o samozdanení, ale stále mi to nie je veľmi jasné.

    Uvediem príklad:
    Na faktúre z Maďarska je hodnota v Sk 120 000
    K tomu DPH je 22 800
    Spolu 142 800

    A to DPH sa mi nejako vynuluje? Ako je to teraz.
    Prosím poradte.

    Ďakujem