Zavrieť

Porady

starý študent

Dobrý deň
Prosím vás o radu, ak mi dakto poradiť vie.Mám 27 rokov a som študent, a ešte ním pár rokov budem. Študujem v ČR. Som samoplatcom zdravotného poistenia. Je taká možnosť, že v SR by som bol bol evidovaný ako dobrovoľne nezamestnaný (a teda by za mna platil štát)? Poistné platím už od dovŕšenia 26, hoci som poberal príspevok na bývanie (forma dávky v hmotnej núdzi), bolo to správne?
Ďakujem za radu
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    Jozef Mihál je offline (nepripojený) Jozef Mihál

    Lektor - dane, mzdy a odvody a poslanec NRSR (SaS) ...viac Jozef Mihál
    Abies, samoplatcom ZP v slovenskej z.poisťovni?
    Ak áno, tak to robíte chybu, od 1.1.2005 osoby ako Vy neplatia sami poistné, ale za Vás platí poistné štát.

    Pojem "evidovaný ako dobrovoľne nezamestnaný" je nezmysel. Jednoducho sa skontaktujte so svojou poisťovňou a objasnite im Vašu situáciu a hlavne okamžite prestaňte platiť poistné.

    Viki je offline (nepripojený) Viki

    žena Viki
    veru, veru je to "študent do skončenia štúdia" - čiže bude mať preplatok na poistnom
    ... a za to obdobie , keď poberal dávky v hmotnej núdzi(na bývanie) - tam by nebol za neho platil štát?

    Monica je offline (nepripojený) Monica

    Monica
    Abies
    Dobrý deň