Zavrieť

Porady

paušál 40% alebo skutočné náklady?

Zdravím poradákov, perfektne pomáhajú hlavne úplným začiatočníkom.
Dilema paušál/náklady v mojej situácii:
V r.2007 som 3 mesiace (1-3) pracoval, od zamestnávatela mám potvrdenie o príjmoch FO. Je to cca 70.000.-Sk. Ten zamestnávateľ žaľbohu zanikol.
Potom som bol 6 mesiacov nezamestnaný, na ÚP, školenia a pod.
Založil som živnosť od 1.10.2007. Dostal som dotáciu od ÚP, cca 65.000.-Sk,
nakúpil som Notebook a inú techniku, spolu za cca 64.000.-Sk. DHM.
Od 2.10. som úplne náhodne dostal dalsie zamestnanie, od nového zamestnávatela mám tiež potvrdenie o príjmoch FO. Je to cca 50.000.-Sk.
Príjmy zo živnosti cca 116.000.-Sk vrátane dotácie, výdavky cca 115.500.-Sk vrátane nákupu NB atd, teda DHM je z dotácie. Čistý zisk cca 500.-Sk, pretože v novom zamestnaní som sa živnosti absolútne nestihol venovať.
Okrem toho mám ešte potvrdenie zo životného poistenia ( 12.000.-Sk?).
Čítam všetky výstrižky aj poradu, ale nejako sa všade hovorí o príjmoch a nie výdajoch. A o sume cca 47 808.-Sk a jej prekročení. Vediem si PD.
Dnes mi známy tvrdil, že v mojej situácii mám ísť na paušál, aj vzhľadom k min.zisku z podnikania. Aký je Váš názor? Díky.
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    mimaemma je offline (nepripojený) mimaemma

    momentálne na MD mimaemma