Obec má vo vlastníctve byty, ktoré prenajíma. Sú to novopostavené byty, niektoré bytovky boli celkom financované z vlastného rozpočtu obce, a niektoré zo ŠFRB a MVaRR. Akú evidenciu o bytoch musíme viesť? Máme iba nájomné zmluvy, kde je určená výška nájomného a platba do fondu opráv. Keďže to nie je klasický fond opráv, pretože byty sú vo vlastníctve obce metodička mi povedala, že nemusím viesť pre každý dom účet s týmito prostriedkami, ale z tohto príjmu sa vytvára prebytok, ak sa nespotrebuje na výdavky. Nájomníci majú vlastné merače elektriny, plynu, vody. Problém by mohol nastať za elektrickú energiu v spoločných priestoroch a za vývoz odpadových vôd. Zatiaľ je to vyriešené tak, že nájomcovia sa medzi sebou dohodli, a vždy jeden z nich to rozpočíta vyzbiera a vyplatí. Ale asi by sme to mali robiť my. Počula som aj niečo o evidenčnom liste bytu, ale vôbec neviem kde by som také niečo mohla nájsť a čo by to malo obsahovať a tak. Vie niekto poradiť?
Vopred ďakujem.