Zavrieť

Porady

De minimis - prispevok na CHP/CHD

Zdravím všetkých a žiadam Vás pekne o radu.
Som živostníčka a mam zriadené chranené pracovisko. Menil sa zákon ohľadom príspevkov a pracovníčka z UPRSVaR nemala veľký záujem vysvetliť mi o čo sa jedná. Dala mi do ruky tlačivo: Žiadosť o poskytunutie finančného príspevku na úhradu prevádzkových nákladov podľa §60 zákona č. 5/2004 Z.z..... a spomenula niečo o tom, že každé 3 mesiace mi bude poskytnutých okolo 16 000 Sk a tak isto, že nesmiem uhrádzať platby v hotovosti.
Chcela by som teda vediet ako to v skutočnosti je a taktiež, či je potrebné najprv predložiť spomínanú žiadosť, či mi bude poukazovaná cela suma za 3 mesiace jednorázovo atď.

Vopred Vám veľmi pekne ďakujem.
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    Zoltán Kovács je offline (nepripojený) Zoltán Kovács

    človek, príliš dôverčivý, a niekedy aj idealista, ktorý verí v dobro človeka ...viac Zoltán Kovács
    daniielka Pozri príspevok
    Zdravím všetkých a žiadam Vás pekne o radu.
    Som živostníčka a mam zriadené chranené pracovisko. Menil sa zákon ohľadom príspevkov a pracovníčka z UPRSVaR nemala veľký záujem vysvetliť mi o čo sa jedná. Dala mi do ruky tlačivo: Žiadosť o poskytunutie finančného príspevku na úhradu prevádzkových nákladov podľa §60 zákona č. 5/2004 Z.z..... a spomenula niečo o tom, že každé 3 mesiace mi bude poskytnutých okolo 16 000 Sk a tak isto, že nesmiem uhrádzať platby v hotovosti.
    Chcela by som teda vediet ako to v skutočnosti je a taktiež, či je potrebné najprv predložiť spomínanú žiadosť, či mi bude poukazovaná cela suma za 3 mesiace jednorázovo atď.

    Vopred Vám veľmi pekne ďakujem.
    Účtujem klienta, ktorý požiadal o dotáciu, resp. refundáciu nákladov na vytvorenie chráneného pracoviska.

    Prvým krokom bola podanie žiadosti, následne podpísanie dohody o refundácii. A každý mesiac sa predkladali náklady na ZŤP občana (výplatná páska, mesačné výkazy do ZP a SP, bankový výpis o úhrade odvodov....). ÚPRSVaR refundáciu vykonávala mesačne.
    Dakujem za reakciu... ale asi nemyslime na to isté. Ja už mam zriadené chranené pracovisko a dostala som aj príspevok na jeho zriadenie. Nemam ešte vyčerpané všetky finanč. prostriedky, lebo si ich nechávam do buduceho roka na odpisi. Na urade prace mi ale teraz povedali, že mimo tých peňazí čo som už dostala na CHP dostanem ešte ďalšie, na obchobie 3 mesiacov okolo 16 000Sk na prevadzkove naklady ako som už spomínala...
    Može byť že sa deje niečo take????

    Zoltán Kovács je offline (nepripojený) Zoltán Kovács

    človek, príliš dôverčivý, a niekedy aj idealista, ktorý verí v dobro človeka ...viac Zoltán Kovács
    To čo som ja písal sú tiež prevádzkové náklady. Na zriadenie chráneného pracoviska klient tiež dostal samostatne balík financii.

    Milan Benka je offline (nepripojený) Milan Benka

    obyvateľ SR Milan Benka
    daniielka Pozri príspevok
    Dakujem za reakciu... ale asi nemyslime na to isté. Ja už mam zriadené chranené pracovisko a dostala som aj príspevok na jeho zriadenie. Nemam ešte vyčerpané všetky finanč. prostriedky, lebo si ich nechávam do buduceho roka na odpisi. Na urade prace mi ale teraz povedali, že mimo tých peňazí čo som už dostala na CHP dostanem ešte ďalšie, na obchobie 3 mesiacov okolo 16 000Sk na prevadzkove naklady ako som už spomínala...Može byť že sa deje niečo take????
    Je to tak. Kvartálne 16000,- na zaplatený nájom, telefón, internet a pod.. Musí to priamo súvisieť s použitím v CHD.

    Pozn. Nie je to príspevok na úhradu osobných mzdových nákladov.

    Zoltán Kovács je offline (nepripojený) Zoltán Kovács

    človek, príliš dôverčivý, a niekedy aj idealista, ktorý verí v dobro človeka ...viac Zoltán Kovács
    benka Pozri príspevok
    Je to tak. Kvartálne 16000,- na zaplatený nájom, telefón, internet a pod.. Musí to priamo súvisieť s použitím v CHD.
    S tým, že treba presne vydokladovať tie náklady.

    Milan Benka je offline (nepripojený) Milan Benka

    obyvateľ SR Milan Benka
    smith Pozri príspevok
    S tým, že treba presne vydokladovať tie náklady.
    Pri týchto príspevkoch treba vždy všetky náklady vydokladovať.

    K prevádzkovým nákladom - musia byť hradené cez účet, platby v hotovosti nebudú uznané.
    ďakujem velmi krasne ale este by ma zaujimalo ci je mozne do toho zapocitat aj pohonné hmoty alebo poprípade nejaky stroj (samozrejme ze do 30 000Sk) Hmm?

    Milan Benka je offline (nepripojený) Milan Benka

    obyvateľ SR Milan Benka
    daniielka Pozri príspevok
    ďakujem velmi krasne ale este by ma zaujimalo ci je mozne do toho zapocitat aj pohonné hmoty alebo poprípade nejaky stroj (samozrejme ze do 30 000Sk) Hmm?
    Skúste sa spýtať na UPSVAR. ( Ten stroj s veľkou pravdepodobnosťou nie, PHM ???? )

    jopo66 je offline (nepripojený) jopo66

    jopo66
    Tiez ma tato tematika zaujima, pretoze akurat rozbieham papierovacky okolo toho. Ta novela plati od 1.5. a naozaj je mozne ziadat nieco cez 16000 za kvartal. Zakon hovori nasledovne: Podla novely 5/2004 moze podla §60 ods.3 ziadat SZCO nasledovy prispevok:

    (3) Za prevádzkové náklady chránenej dielne alebo chráneného pracoviska zriadených občanom so zdravotným postihnutím na prevádzkovanie alebo vykonávanie samostatnej zárobkovej

    činnosti, ktorému sa poskytuje príspevok, sa považujú
    a) nájomné a náklady na služby spojené s nájomným, okrem nájomného za bytovú jednotku a nákladov na služby spojené s týmto nájomným,
    b) náklady spojené s povinnými revíziami a náklady na poistenie objektu, v ktorom je prevádzkovaná chránená dielňa alebo chránené pracovisko, ak tento objekt vlastní občan so

    zdravotným postihnutím,
    c) náklady na palivo a energiu,
    d) vodné, stočné a náklady na odvoz a likvidáciu odpadu,
    e) náklady na dopravu materiálu a hotových výrobkov,
    f) náklady na opravu a údržbu objektu, v ktorom je prevádzkovaná chránená dielňa alebo chránené pracovisko, ak tento objekt vlastní občan so zdravotným postihnutím a ak tieto

    náklady súvisia s prevádzkovaním chránenej dielne alebo chráneného pracoviska,
    g) náklady na opravu a údržbu zariadenia chránenej dielne alebo chráneného pracoviska, ak toto zariadenie vlastní občan so zdravotným postihnutím,
    h) náklady súvisiace so zabezpečovaním činnosti a administratívy chránenej dielne alebo chráneného pracoviska.
    ------

    Je tam ale dost drsna uvodna papierovacka. Chcu nanonovo potvrdenia ze mas vsetko voci statu zaplatene, kopiu zivnolistu a tak. Mam to aj v elektronickej podobe, ak to niekto chce nech sa mi pozve na porada(at)jopo.sk
    Inak budu sa dat preplacat aj veci nakupene v hotovosti. Zial co vsetko sa bude dat za to kupit to sa este uvidi. V podstate by mozno mohli ist kupovt veci do 30000 Sk t.j. neinvesticnej povahy. Mna napr. zaujima, ci sa da preplacat PHM ak pouzivam sukromne auto (aj ho uctujem), ktorym dochadzam ku zakaznikom. Rad sa podelim o vase dalsie skusenosti, lebo je to pomerne nova vec.

    mikumi je offline (nepripojený) mikumi

    mikumi
    Pekný deň, tortútu ohľadne založenie chránenej dielne máme úspešne za sebou. Dostali sme vyrozumenie z úradu, že príspevok nám je schválený, mňa však zaujíma na aký účet dotáciu zaúčtujem.
    Ďakujem za odpoveď.

    Jopo66 - PHM za používanie súkromného auta sme tam tiež dali a schválili nám to.

    mirpo je offline (nepripojený) mirpo

    Psíčkarka-závisláčka, večná optimistka ...viac mirpo
    Prikladám výšky prísp. k prevádzkovým nákladom za rok 2008 - pre info

    a) za obdobie január až apríl 2008 predkladajú zamestnávatelia od 1. januára 2009 do 31. marca 2009. Úrad poskytne zamestnávateľovi príspevok podľa podmienok zákona o službách zamestnanosti platných do 30. apríla 2008. Úrady preplatia zamestnávateľovi preukázané oprávnené náklady do 31.5.2009.
    Výpočet výšky príspevku bude v zmysle paragrafového ustanovenia platného do 30.4.2008 – t.j. najviac 7-násobok MCCP ku koncu kalendárneho roka predchádzajúceho kalendárnemu roku, v ktorom sa príspevok poskytuje - delené 12 krát 4 mesiace.
    b) za obdobie máj až december 2008 budú úrady postupovať nasledovne:
    2,5 násobok resp. 5-násobok CCP vypočítanej z priemernej mzdy zamestnanca v hospodárstve Slovenskej republiky za prvý až tretí štvrťrok kalendárneho roka, ktorý predchádza kalendárnemu roku, v ktorom sa príspevok poskytuje – delené 12 krát 8. Za štvrtý štvrťrok bude príspevok poskytovaný až v roku 2009 najviac vo výške príspevku platnom do 31.12.2008.
    Naposledy upravil mirpo : 14.07.08 at 10:30 Dôvod: doplnenie tabuľky

    mikumi je offline (nepripojený) mikumi

    mikumi
    Ešte raz prosím, aký účet použijem na zaúčtovanie príspevku na CHD.
    Cez ID 346/648 - rozhodnutie o pridelení príspevku
    221/346 - príjem príspevku .
    Ďakujem za radu.

    gabi2 je offline (nepripojený) gabi2

    gabi2
    Prosím o doplnenie. Zriadili sme CHP podľa par.60 (prevádzkové náklady). Na ÚP mi povedali, že podľa tohto paragrafu máme nárok len na mzdu+odvody a aj to len do výšky minimálnej mzdy. Na zriadenie (kúpu počítača čo sme potrebovali do CHP) mi povedali, že nemáme žiadny nárok, môžu nám preplácať len mzdu aj to len minimálnu. Keď som tu čítala všetky príspevky nemám zrazu v tom jasno. Môžte mi to vysvetliť? Ďakujem. A ešte v CHP musí byť 50% invalidov. My zamestnávame 1+1, môžme zamestnať pracovníka na DoPČ alebo to ide už do priemeru? Ešte raz vďaka. Gabi

    mikumi je offline (nepripojený) mikumi

    mikumi
    Dobrý deň,
    ešte raz prosím, aký účet použijem na zaúčtovanie príspevku na CHD.
    Z ÚPSV a R sme dostali oznámenie o vyplatení príspevku (za rok 2007), ale museli sme vystaviť odoslanú faktúru(OF), ktorú nám preplatili.
    Zaúčtovala som to 311/648. A úhradu cez banku 221/311.
    Ale mám za to, že by to malo byť cez ID 346/648 - rozhodnutie o pridelení príspevku.
    221/346 - príjem príspevku .
    Môžem jednoducho zobrať OF a zaúčtovať ju cez ID.
    Ďakujem za radu.

    Lubica12 je offline (nepripojený) Lubica12

    Lubica12
    Riešila som tento príspevok v minulom štvrťroku. Vytočili ma do zúrivosti. Predložila som zmluvu s účtovníčkou, doklad o úhrade, faktúru - neuznali. Z celkových nákladov 36 tis. mi uznali 2960,- na deratizáciu. Mala som tam náklady na internet, telefón, účtovné služby. Tak o čom je to. Všetko bolo riadne podložené. Žiadne vyrozumenie som nedostala, iba po telef. mi oznámili koľko mi uznali. Napr. náklady na dopravu - dovoz tovaru do zariadenia - ani neriešili - s tým sa vraj nebudú zaoberať. S týmto som sa skutočne ešte nestretla. Arogancia prvého stupňa. Uvidím, čo urobia teraz po predložení dokladov - ak mi neuznajú - tak sa na to vykašlem, pomaly som mala také výdavky na predloženie dokladov a fotokopie, ako som dostala. Zrejme to záleží od úradníka, ktorý príslušný prípad rieši. Netreba sa asi vzdávať... treba odolávať úradníckym šimľom.

    mikumi je offline (nepripojený) mikumi

    mikumi
    Prosím poradte mi či je moje riešenie správne, alebo mám niečo zmeniť.

    ešte raz prosím, aký účet použijem na zaúčtovanie príspevku na CHD.
    Z ÚPSV a R sme dostali oznámenie o vyplatení príspevku (za rok 2007), ale museli sme vystaviť odoslanú faktúru(OF), ktorú nám preplatili.
    Zaúčtovala som to 311/648. A úhradu cez banku 221/311.
    Ale mám za to, že by to malo byť cez ID 346/648 - rozhodnutie o pridelení príspevku.
    221/346 - príjem príspevku .
    Môžem jednoducho zobrať OF a zaúčtovať ju cez ID.
    Ďakujem za radu.

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.