Prajem všetkým pekný deň.
Bývame v bytovom dome, ktorý patrí pod Správu mestského majetku. V ročnom vyúčtovaní sme zistili chybu vo vyúčtovaní teplej a studenej vody, čo predstavovalo vyše 11000,- Sk v náš neprospech. Bolo to spôsobené tým, že pri odpočte spotreby vody došlo k zámene vodomerov na teplej a studenej vode (hodnoty boli správne, len vzájomne prehodené). Odpočet vykonal pracovník SMM, zapísal do zošita a my sme to podpísali. Bezprostredne po doručení ročného vyúčtovania sme dali odvolanie, ktoré SMM uznala, ale so zdôraznením, že budeme musieť podľa § 420 a nasl. Občianskeho zákonníka uhradiť „náklady na prepracovanie ročného vyúčtovania pre celý bytový dom ako aj prepracovanie v rámci mesta (cca niekoľko desaťtisíc korún)“.
SMM si je určite vedomá, že chyba je hlavne na ich strane. Uvedenú nezrovnalosť (vyše 5x vyššia spotreba studenej a takmer 2x teplej vody) si všimli už niekoľko dní po odpočte, na základe toho mi volali a ja som im na ďalší deň poslal správne údaje prostredníctvom SMSky.
Navyše, aby sa k uvedeným navýšeným spotrebám dopracovali, nepoužili koncoročný stav z predchádzajúceho roku, ale museli súčasne vynulovať počiatočný stav vodomera teplej vody, t.j. že k 1. januáru bol vymenený vodomer. Tento nulový stav je taktiež uvedený v odpočtovom hárku, silne však pochybujem, že tam bol už v čase podpisu a či bol počiatočný údaj neskôr prepísaný, uvidím, keď si dám predložiť jeho originál.
Vychádza mi z toho, že sa opierajú o právnu silu nášho podpisu na ich rukou písanej stránke evidenčného zošita, bez ohľadu na nedbalosť vlastných pracovníkov. Má už niekto podobné skúsenosti? Pretože, ak je takýto postup zo strany SMM právne priechodný, je veľmi ľahko a vlastne bez rizika zneužiteľný.
Súrne prosím o Váš názor, prípadne radu, ďakujem.