Zavrieť

Porady

Dôsledky podpisu chybného odpočtu studenej a teplej úžitkovej vody.

Prajem všetkým pekný deň.
Bývame v bytovom dome, ktorý patrí pod Správu mestského majetku. V ročnom vyúčtovaní sme zistili chybu vo vyúčtovaní teplej a studenej vody, čo predstavovalo vyše 11000,- Sk v náš neprospech. Bolo to spôsobené tým, že pri odpočte spotreby vody došlo k zámene vodomerov na teplej a studenej vode (hodnoty boli správne, len vzájomne prehodené). Odpočet vykonal pracovník SMM, zapísal do zošita a my sme to podpísali. Bezprostredne po doručení ročného vyúčtovania sme dali odvolanie, ktoré SMM uznala, ale so zdôraznením, že budeme musieť podľa § 420 a nasl. Občianskeho zákonníka uhradiť „náklady na prepracovanie ročného vyúčtovania pre celý bytový dom ako aj prepracovanie v rámci mesta (cca niekoľko desaťtisíc korún)“.
SMM si je určite vedomá, že chyba je hlavne na ich strane. Uvedenú nezrovnalosť (vyše 5x vyššia spotreba studenej a takmer 2x teplej vody) si všimli už niekoľko dní po odpočte, na základe toho mi volali a ja som im na ďalší deň poslal správne údaje prostredníctvom SMSky.
Navyše, aby sa k uvedeným navýšeným spotrebám dopracovali, nepoužili koncoročný stav z predchádzajúceho roku, ale museli súčasne vynulovať počiatočný stav vodomera teplej vody, t.j. že k 1. januáru bol vymenený vodomer. Tento nulový stav je taktiež uvedený v odpočtovom hárku, silne však pochybujem, že tam bol už v čase podpisu a či bol počiatočný údaj neskôr prepísaný, uvidím, keď si dám predložiť jeho originál.
Vychádza mi z toho, že sa opierajú o právnu silu nášho podpisu na ich rukou písanej stránke evidenčného zošita, bez ohľadu na nedbalosť vlastných pracovníkov. Má už niekto podobné skúsenosti? Pretože, ak je takýto postup zo strany SMM právne priechodný, je veľmi ľahko a vlastne bez rizika zneužiteľný.
Súrne prosím o Váš názor, prípadne radu, ďakujem.
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    Watson je offline (nepripojený) Watson

    Vylúčený člen Watson
    Rozumne ste to opísali a preto by som im na vašom mieste navrhol mimosúdnu dohodu, keďže ste tento omyl čiastočne spoluzavinili svojím podpisom, ale hneď poi odpočte ešte pred vykonaním celkového spracovania ročného vyúčtovania ste omyl napravili a poskytli im správne údaje, ktoré si mohli overiť a s nimi ďalej pracovať. Ak máte dôkaz o tom, že ste im správne údaje dodatočne poskytli včas máte zároveň dobrú šancu uspieť v prípadnom súdnom spore.

    GABRIELA je offline (nepripojený) GABRIELA

    GABRIELA
    ......., že budeme musieť podľa § 420 a nasl. Občianskeho zákonníka uhradiť náklady na prepracovanie ročného vyúčtovania pre celý bytový dom ako aj prepracovanie v rámci mesta (cca niekoľko desaťtisíc korún)“.



    Prepracovať bude potrebné rozučtovanie domu, ale určite nie v rámci mesta. Predpokladám že merač vody od vodárni máte niekde na päte domu.

    lubica_02 je offline (nepripojený) lubica_02

    lubica_02
    Pamätáte si, kto bol pri odpise vodomerov v januári doma a kto podpísal odpis vodomerov ?Ja ako bývalý dlhoročný zamestnanec SMM neviem o tom, že by niekomu pri reklamácii spotreby vody dali uhradiť prepracovanie RV v celom okruho VS. Je to len / asi / zastrašovanie.
    Ak nebola chyba z vašej strany - nahlásenie stavu vodomerov telefonicky alebo na lístku, dajte vašu žiadosť primátorovi alebo hlavnému kontrolorovi mesta - to je pre SMM nadriadený orgán.
    Naposledy upravil lubica_02 : 04.08.08 at 17:26

    Pejak je offline (nepripojený) Pejak

    Pejak
    Tiež nevidím dôvod. prečo by mali preúčtovavať celé mesto, bude to jedna z mojich prvých otázok na najbližšom stretnutí, ich formulácia navodzuje skôr podozrenie, akoby vodárne dali uhradiť jednotlivým bytovým domom napr. aj straty spôsobené únikmi vody v rozvodových potrubiach ešte pred pätou domu, pritom tieto straty už majú zakalkulované v cene vody.

    Pejak je offline (nepripojený) Pejak

    Pejak
    Prosím Vás, mohli by ste uviesť, ako sa v podobných prípadoch postupovalo na Vašej SMM? Mohlo by to byť napr. tak, že aby sme predišli opätovnému prepočítaniu, tak by sme chybne stanovený nedoplatok síce zaplatili, ale súčasne by nám v najbližších dvoch rokoch SMM celú navyše zaplatenú čiastku vykompenzovala tak, že by úmerne (aj s prihliadnutím na nárast ceny) navýšila v nasledujúcich dvoch rokoch prepočítavacie koeficienty ostatným bytovým jednotkám v našom obytnom dome. Samozrejme, všetci obyvatelia nášho domu by o tom boli oficiálne informovaní.

    lubica_02 je offline (nepripojený) lubica_02

    lubica_02
    Postup -dobiehanie stavu vodomerov je len na dohode vlastníka - nájomcu so správcom tak, že vzniknutý nedoplatok zaplatíte a spíšete dohodu so správcom , aby sa vám nevyúčtovala spotreba SV a TUV v byte do stavov naúčtovaných v r. 2007. Tieto stavy musia byť v zmluve uvedené, ako aj počet m3 , o ktoré bude nasledujúca spotreba ponížená. Neviete, kedy sa budú meniť vodomery v bytoch, tak aby ste mali všetko podchytené v zmluve.

    Pejak je offline (nepripojený) Pejak

    Pejak
    Pre lubica_02: Ďakujem, predpokladám, že samotná SMM nám napriek formulácii ich odpovede na naše odvolanie, navrhne na stretnutí podobnú dohodu, uvidíme, len zastrašovať sa určite nenecháme.

    svojar je offline (nepripojený) svojar

    svojar
    Ja som sa k tomu dostal až teraz. Len k tomu prepracovaniu. SV prepracovať dom, u TV všetkých, ktorí sú napojení na tú kololňu. Pokiaľ nemáte už aj merače na TV na päte domu. My už od tohto roku máme.

    Pejak je offline (nepripojený) Pejak

    Pejak
    Ako to dopadlo? Avizované stretnutie sa konalo iba za prítomnosti inštruovanej pracovníčky úseku kontroly SMM, ktorá mi po krátkom zmierlivom rozhovore, na rozdiel od písomnej reakcie SMM, predložila návrh dohody na finančné vyrovnanie v súlade so skutočnou spotrebou teplej aj studenej vody v roku 2007 prostredníctvom nasledujúceho ročného vyúčtovania za rok 2008. Aj keď to nie je úplne korektný postup, je pre mňa, dufam, že pri zanedbateľnom riziku, časovo aj finančne prijateľný a na dohodu som pristúpil.
    Podobných prípadov majú tento rok niekoľko a zrejme vo všetkých chce SMM postupovať rovnako, s vynaložením minimálnych nákladov. Teraz mi už len zostáva postrážiť si tohtoročné vyúčtovanie, prípadne absolvovaľ jednu návštevu SMM počas jeho spracovávania.
    Ďakujem všetkým, ktorí mi pomohli zorientovať sa v problematike.
    Pekný zvyšok leta a buďme opatrnejší pri akomkoľvek podpise.

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.