Zavrieť

Porady

zásielkový obchod

Ahojte,
chcem sa spýtať, či v rámci internetového predaja a doručovania zakúpeného tovaru zákazníkovi na dobierku existujú pre s.r.o. ďalšie povinnosti, ktoré "normálna" s.r.o. nemá.
Prípadne, možno nejaké výhody vyplývajúce z tohto typu predaja.
Vďaka za odpovede.
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    Filip Glasa je offline (nepripojený) Filip Glasa

    Založil som Finstat.sk Filip Glasa
    nevýhody:
    - zákazník môže do 7 dní tovar vrátiť
    - zákazník si tovar nemusí na pošte prevziať
    ale s tým, že 1-5% tovaru sa mi vráti treba rátať.
    - vysoká konkurencia a nízke zábrany vstupu do rovnakého podnikania

    výhody:
    - takmer žiadne skladové zásoby ak je to možné. Väčšinou objednáte tovar z VO až keď máte objednávku od zákazníka.
    - nízke prevádzkové náklady - žiadne stále predavačky, nájom
    - nízky počiatočný kapitál - žiadne zariaďovanie predajne, žiadna kasa, svetlá, nábytok, tovar, atď.
    Naposledy upravil Filip Glasa : 13.10.08 at 09:38

    zltalienka je offline (nepripojený) zltalienka

    zltalienka
    Vďaka za odpoveď, falap. Kde by som našla § o tom, že zákazník môže tovar do 7 dní vrátiť?
    Sú ešte nejaké zákonné povinnosti, ktoré má s.r.o. prevádzkujúca internetový obchod so zásielkami na dobierku?

    Aendy je offline (nepripojený) Aendy

    Aendy
    Neviem to uplne presne FALAP bude vediet, ale pocul som ze ti mozu vratit tovar v akomkolvek stave, je to pravda?

    Dáša_ je offline (nepripojený) Dáša_

    Dáša_
    falap Pozri príspevok
    výhody:
    - takmer žiadne skladové zásoby ak je to možné. Väčšinou objednáte tovar z VO až keď máte objednávku od zákazníka.
    falap, dovolím si s týmto nesúhlasiť. Fungujem s internetovým obchodom už 3. rok. A musím povedať, že čím viac tovaru na sklade, tým lepší obrat, tým viac predávam. Ale uynávam, že to závisí od komodity. Ja ale nakupujem skoro všetok tovar v čechách. A predstava, že by som pokaždé platila za dopravu, prevod peňazí..
    A naviac, zisťujem, že všetko čo zarobím, reinvestujem do skladu. To sa ale nešťažujem, to iba konštatujem

    Tým nechcem odradiť. Dá sa začínať aj skoro z ničoho. Ale veľmi záleží od druhu tovaru a prípadne blízkosti veľkoskladu.

    Filip Glasa je offline (nepripojený) Filip Glasa

    Založil som Finstat.sk Filip Glasa
    jasné, je tovar kde je sklad nutnosť. Ale 90% eshopov funguje systémom preposielania tovaru z veľkoskladu k zákazníkovi. Ak chcem mať špeciálnejší tovar zo zahraničia, tak treba sklad. Ale tie najbežnejšie veci čo sa na nete predávajú je možné objednávať povedzme od 3000 Sk balíkov a takéto objednávky sa nazbierajú za ten týždeň. Začať sa dá práve tým preposielaním a časom najvychytenejší tovar nakúpiť na sklad a tým znížiť nie len čas dodania, ale aj nákupnú cenu.

    zltalienka je offline (nepripojený) zltalienka

    zltalienka
    falap Pozri príspevok
    nevýhody:
    - zákazník môže do 7 dní tovar vrátiť
    Toto sa píše v zákone o ochrane spotrebiteľa pri podomovom predaji 108/2000Z.z. v § 12 ods. 1. Ale platí to len v prípade, že predávajúci informuje kupujúceho o možnosti "odstúpenia od zmluvy" - (čo je jeho povinnosťou). Ak tak predávajúci neurobí, kupujúci má možnosť "odstúpenia od zmluvy" až 3 mesiace.

    zltalienka je offline (nepripojený) zltalienka

    zltalienka
    Aendy Pozri príspevok
    Neviem to uplne presne FALAP bude vediet, ale pocul som ze ti mozu vratit tovar v akomkolvek stave, je to pravda?
    v zákone spomínanom vyššie nie je kupujúcemu uložená povinnosť vrátiť tovar nepoškodený, len v niektorých výnimkách nesmie byť ani rozbalený (CD-čká, PC-programy) .... asi fakt môže vrátiť tovar v akomkoľvek stave

    igor111 je offline (nepripojený) igor111

    igor111
    Tovar sa moze vratit neposkodeny a schopny dalsieho predaja. V opacnom pripade je mozne spotrebitelovi preuctovat (stiahnut z ceny) naklady na uvedenie tovaru do predajneho stavu.

    Nie je mozne vratit tovary, upravovane, alebo objednavane na mieru a tovary ktorych cena stupa/klesa s vyvojom trhu (napriklad investicne zlato).

    kofy je offline (nepripojený) kofy

    kofy
    to nie je o tom, kto to bude vediet... tak, ako by mali byt chraneni zakaznici, musia byt aj firmy... moznost vratit tovar v akomkolvek stave by vyrazne ohrozilo primerane a zasluzene zisky ;-) i ked stat robi selico, aby si nahrabal, tunak je to okej... inak, je to zakon o zasielkovom a podomovom predaji - http://www.soi.sk/_old/rspotreb/zozn...om_zasielk.htm - len neviem, ako velmi aktualny. Toto su sak take seobecne keci, ktore si vie zistit kazdy... napr. na porade od ludi ochotnych poradit (nemyslim mna). Chcelo by to skor, v com takto podnikat, ako... proste marketing a pod. Caute
    Naposledy upravil kofy : 06.11.08 at 22:13 Dôvod: error

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.