Zavrieť

Porady

Na Slovensku tuším každý zvláda marketing!

admin
Chodí tu veľa živnostníkov a podnikateľov, ale zjavne málokoho trápi marketing a nepotrebuje sa v tomto poradiť :-)
Usporiadat
heket heket

heket je offline (nepripojený) heket

Ale zaujíma.Len pri toľkých pracovných povinnostiach akosi nie je čas. Pozerala som na internete rôzne vzdelávacie programy, ale väčšina je v Blave a to je pre mňa akosi ďaleko.Ani nie km ale časovo. Ale toto asi nebolo myslené pri zadaní témy.
Naposledy upravil heket : 15.06.05 at 06:02
0 0
Richard Richard

Richard je offline (nepripojený) Richard

admin
No to som nemyslel....:-)
Niekoho trápia účtovné problémy, niekoho ako sa predať.
Snažil som sa otvoriť diskusiu aj na iné stránky podnikania... marketing ....
0 0
Jana Acsová Jana Acsová

Jana Acsová je offline (nepripojený) Jana Acsová

daňový poradca, audítor
Tak ja sa pripájam za tých, koho síce marketing trápi, aj s ním niečo robí, ale ... v dnešnej dobe to vôbec nie je o marketingu. Všetko je o peniazoch a AKCIÁCH. A iné marketingové aktivity firmy sú u klienta niekde úplne na chvoste. (Ak sa nebavíme o firmách s tržbou nad 500 mil. Sk.)
Dúfam, že som dobre pochopila zadanie otázky.
To je moja skúsenosť.

Ale teraz ma napadlo: možno práve preto by stálo za to si odklepnúť s inými, ako to robia.
Naposledy upravil Jana Acsová : 14.06.05 at 12:56
0 0
hron hron

hron je offline (nepripojený) hron

Marketing je jedna polovica problemu. Ta druha polovica problemu je presne opacna. Hlavne pre male a stredne projekty. A sice - komu to dat spravit. Nie je problem najst potencialnych dodavatelov, problem je v inom. Ako najst dodavatela, ktory spravi naozaj to, co niekto potrebuje bez toho, aby nakoniec zistil, ze za drahe peniaze sice nieco dostal, ale nie je to celkom to, co si objednal a musi sa uspokojit s potlapkavanim po pleci dodavatelom (ak vobec), ze si na to zvykne :-)
Pri velkych projektoch sa robia konkurzy a vyberove konania. Ale pri malych a strednych?
0 0
rosemary rosemary

rosemary je offline (nepripojený) rosemary

Hron, veľká pravda. Veľmi sa mi pred časom začalo páčiť, keď nič nemusíte pracne zháňať, dodavateľ Vás navštívi sám a službu alebo výrobok prezentuje. Ale teraz už to akosi nemôžem stráviť, keď sa s dílerami dvere netrhnú, niektorí sú doslova vlezlí, o neodbornej prezentácii ani nehovorím. Takže ani toto sa neosvedčilo
0 0
Denda Denda

Denda je offline (nepripojený) Denda

Aké prvé kroky by ste robili pri propagácii svojich služieb? Mám na mysli komplet všetko, čo Vás napadne, od prieskumu trhu ............ až po osobný kontakt.
0 0
elize elize

elize je offline (nepripojený) elize

Je to pravda s tými dílermi, že sa zanimi nestačia dvere zatvárať, no nieje díler ako díler. Pracujem s firmou, ktorá je založená na MLM marketingu, pravidelne máme šlolenia, či už o produktoch, alebo zamerané na vystupovanie a osobný kontakt. Zatiaľ som sa osobne nestretla s človekom, s ktorým by som si dohodla stretnutie a nemal by v dohodnutú dobu pre mňa čas. Stačí príjemné a slušné vystupovanie a vedieť vysvetliť a podať zákazníkovi čo potrebuje vedieť. Nevnucovať sa, keď ten človek nemá záujem.
0 0
Magduš Magduš

Magduš je offline (nepripojený) Magduš

Ako propagovať svoje služby? Inzercie už pomaličky nikto nečíta, tie stránky sú už pre mnohých nezaujímavé, rýchlo iba prelistujeme a nevšímame si reklamy v TV, prepíname programy, už nevyhľadávame nové kontakty cez inzertné články. Naša firma má skôr lepšie skúsenosti s udržiavaním osobných kontaktov. Pracujeme v elektroenergetike, takže nič spoločné s dílerstvom (alebo predsa?). Začiatky (1996) ani neboli ťažké, každý každému dôveroval trh bol otvorený stačil dobrý odborník ale v dnešnej dode veľmi ťažko sa hľadajú nové zákazky a tie sa musia udržovať osobnými návštevami, ponukami nových a kvalitnejších služieb vrátane malých prezentov. V dnešnej dobe sa všade rozmáhajú akcie!!! Všade ale všade je prvá otázka - koľko zľavíte z ceny? Podľa mňa to nedospeje k dobrému, takto si svoju prácu nebudeme vážiť, keď nás dotláčajú k tomu aby sa robilo pod cenu. Nuž žiaľ takto to u nás funguje a hlavne v spoločnostiach so zahr. účasťou. Vážme si seba, lebo nás potom nikto nebude vážiť. Asi toľko
0 0
Heleč Heleč

Heleč je offline (nepripojený) Heleč

Máš pravdu. Ale aj tak musíš žiť a hlavne prežiť. My máme malú firmu, nemusím Ti hovoriť ako držíme všetko v rukách. Nie je ani najmenšej šance mysleť na marketing. Stačí keď musíš aspoň troch dodržiavať všeliaké HOVADINY (viď. ochrana osobných údajov, registra. poriadok, neustále zmeny v zákonoch). Takže hlavu hore možno sa to zlepší
0 0
jananina jananina

jananina je offline (nepripojený) jananina

Všetko, čo sa popísalo v predchádzajúcich správach, je vlastne marketing. len niekto ho zvláda originálnejšie, ako tí ostatní. Chce to len stanoviť si cieľ a zvoliť dobrú taktiku. Samozrejme, každého trápia zákony, ktoré nám menia účtovníctvo, odvody atď. Podobne je to aj u mňa. Beriem si príklad zo zahraničia, prečo to zvládajú tam?
0 0
webguru webguru

webguru je offline (nepripojený) webguru

Dam Ti priklad z Australie. Ked tu zaviedli DPH (alebo GST po nasom = Goods and Services Tax) malo to dost velky dopad na malych zivnostnikov pre velky narast v administracii uctovnictva. Dost vela malych firiem bud zatvorilo dvere alebo predalo biznis vacsim firmam, co bolo dobre pre konsolidaciu v niektorych odvetviach. To bolo v roku 2000, teraz je to uz zabehane, ale nevidim zavratny rozdiel medzi tym ako to beha na Slovensku a tu v Australii...

Aby som bol uprimny - aj tu je dost zivnostnikov co uctovnictvo bud nerobia poriadne, alebo nazvladaju z viacerych pricin, alebo nan jednoducho viac-menej kaslu :-)
0 0
Mirec82 Mirec82

Mirec82 je offline (nepripojený) Mirec82

Marketing v zásade robí každá firma... len väčšina o tom nevie. To vychádza z definície marketingu. Moderný marketing je o zvyšovaní efektivity, znižovaní nákladov ( POZOR! - nie znižovaní cien ) a pôsobení skôr na iracionálnu stránku zákazníkov.
95% firiem si mýli marketing a reklamu - reklama je iba jeden z nástrojov marketingu - a v poslednom čase stále menej dôležitým. Máte nejaké otázky týkajúce s marketingu? Rád vám pomôžem.
0 0
Marianna01 Marianna01

Marianna01 je offline (nepripojený) Marianna01

No, z príspevkov je naozaj jasné, že veľa z nás nevie, čo v skutočnosti marketing je. Školu som skončila už dávno, takže definíciu marketingu si nepamätám, s tým môžu pomôcť mladší poraďáci . Tiež si nemyslím, či ide o moderný či nemoderný marketing - ten jednoducho je, len sa vyvíja. Marketing je súbor všetkých činností, ktoré robíme, aby sme dosiahli svoj cieľ, čiže zisk. To nie je len propagácia výrobkov, kontakt so zákazníkom, ale aj výroba, ponuka, personalistika... skrátka celého fungovanie podniku. Ako správne uviedol Mirec, cieľom dobrého marketingu by mala byť efektívnou podnikovou politikou získaný čo najvyššie možný zisk.
Veľakrát však zabúdame, že menej je niekedy viac, a tak použijem okrídlenú vetu môjho svokra - u nás každý chce po predaní dvoch kýblikov zmrzliny byť milionárom. Zabúdame, že zákazník sa k nám nevráti, ak si na tovar za účelom skorého a rýchleho zisku nahodíme 100 a viac % rabat, ak sme v službách stále a stále nenásytnejší. Potom sa čudujeme, že si zákazníci pýtajú zľavy. Snáď by sme sa k tomuto nástroju mali správať rezervovanejšie, radšej znížiť cenníkovú cenu a zľavu dať len ojedinelom prípade, kedy sa to naozaj oplatí - napr. pri veľkých objednávkach.
Často sa stretávam s tým, že podnikatelia nevedia základy štatistiky - aj keď by im často na to stačil sedliacky rozum, ani ten nepoužívajú. Nedokážu urobiť ani tie najjednoduchšie finančné analýzy a zaplatiť niekomu ... (hahaha). Takže sa nečudujme, že sa u nás marketing nevyvíja a zostáva tam, kde bol niekedy v druhej polovici 90tych rokov. A čudujeme sa, že zahraničné firmy sú stále o krok pred nami.
A na margo tej Austrálie - všade vládne tak trochu chaos, nikto nemá dokonalý systém, kde všetko funguje. Ide len o to, ako sa s tým vyrovnáme...
0 0
teleblbies teleblbies

teleblbies je offline (nepripojený) teleblbies

Ja by som na marketing myslela, aj nan myslim, horsie ale je, ze by som skor k sebe potrebovala niekoho, kto sa bude zaoberat vyslovene marketingom. Myslite ze niekoho najdem???
Tym som chcela povedat, ze nie kazdy zvlada marketing, ale kazdy nan mysli. Ide len o to, ake ma moznosti, skusenosti, kolko mu dovoli cas a peniaze.
0 0
Marianna01 Marianna01

Marianna01 je offline (nepripojený) Marianna01

teleblbies
Ja by som na marketing myslela, aj nan myslim, horsie ale je, ze by som skor k sebe potrebovala niekoho, kto sa bude zaoberat vyslovene marketingom. Myslite ze niekoho najdem???
Tym som chcela povedat, ze nie kazdy zvlada marketing, ale kazdy nan mysli. Ide len o to, ake ma moznosti, skusenosti, kolko mu dovoli cas a peniaze.
Myslím, že si to vyjadrila presne a trefne. Ten, kto má o zvládnutie celého systému záujem, na to potrebuje čas (a čas sú peniaze ), alebo si niekoho nájde, kto mu bude v tejto oblasti radiť, ale toho musí zaplatiť...
0 0
Davor Davor

Davor je offline (nepripojený) Davor

Chcel by som sa spytat ci existuju na Slovensku, firmy zaoberajuce sa planovanim marketingovej strategie pre male a zacinajuce firmy. Mam na mysli firmy/jedincov, ktore ponukaju konzultacne sluzby v oblasti marketingu. Zda sa mi daleko vhodnejsie zaplatit par tisic niekomu za marketingovu strategiu, ktora mi nasledne vynesie kopu zakaziek a zisk, nez sa morit s knizkami a kurzami a tvarit sa ze marketingu rozumiem. Nemoze byt predsa kazdy odbornikom na marketing, software a hardware, dane, psychologiu a este aj tu svoju oblast podnikania...
0 0
pasians pasians

pasians je offline (nepripojený) pasians

Existujú. Myslím, že nie je na mieste sem písať ich názvy. Stačí sa poobzerať. O tom, že by sa nejaká špecializovala výhradne na SME a živnostníkov som zatiaľ nepočul. To však ale neznamená, že ťa ako takéhoto klienta odmietnu napr. vo veľkej agentúre.

Možno veľkí hráči dajú tvrdo komerčnú cenu a teda pre malú eseročku, ktorá má na marketing tak do milióna alebo ani toľko - je to nepredstaviteľné... Myslím, že z biznisového hľadiska sa každý bude skôr sústediť na väčšieho a bonitnejšieho klienta... hlavne na našom trhu.

Podľa mňa stačí, ak si nájdeš niekoho kto marketing povedzme študoval alebo študuje, dlhší čas podniká a zdravý rozum, normálne sa porozprávať, dať veci na papier, zoškrtať a realizovať. Si predsa u nás v BA, tak to by si nemal mať až taký problém dakoho nájsť.
Naposledy upravil pasians : 30.07.06 at 12:01
0 0
Bielčo Bielčo

Bielčo je offline (nepripojený) Bielčo

je to tu celkom dobrý pokus diskutovať o marketingu. škoda, že sa ho ale mezúčastnil ten, kto to inicioval.
ja tiež pracujem na odd. marketingu v jednej firme. problém je, že tu je zvykom robiť si všetko "doma" a outsourcovať nič, lebo by sme museli zaplatiť niekomu províziu.
napr. ideme spustiť nový web a musím to nejako spropagovať. asi si najmem agentúru, nech mi kampaň pripraví.
0 0
Richard Richard

Richard je offline (nepripojený) Richard

admin
:-)

Každá malá firma začína tak, že si robí väčšinu procesov "doma". Pokiaľ to nie je firma s nejakým share kapitálom tak to tak funguje aj vonku (prosím žiadne ilúzie).
A netreba to vnímať ako niečo zlé. Keď sa firma postaví "na svoje" tak si určite preráta, či je pre ňu vhodný outsourcing alebo nie. Či už v zmysle finančnom, alebo odbornom...
Čo sa týka webových projektov, to je špecifikum samo o sebe. Nie som si istý, či v "klasických" mediálkach majú skutočných odborníkov na internet. Internetové služby sú postavené na úplne inom marektingu ako klasické produkty.
Navyše sú to väčšinou "jedinečné" služby u ktorých ide vždy o zmes rôznych prístupov čo sa týka samotného marketingu.
0 0
Bielčo Bielčo

Bielčo je offline (nepripojený) Bielčo

a vieš mi poradiť nejakú "neklasickú" kreatívnu a spolahlivú mediálku, ktorej zveriť takúto kampaň? mediálny priestor - bannery a tak, si viem objednať aj sám, ale samotnú kreatívu by som radšej nechal na odborníkov
0 0
Načítať ďalšie

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať