Slovenský výrobca to nemá ľahké už dlhšie obdobie. Kríza nás zasiahla už pred niekoľkými rokmi, len sa o tom nehovorilo v médiach, ... je nás málo. Teraz vyzývať ľudí, aby kupovali slovenské výrobky, ... to je už neskoro.
Konkrétne v textilnom priemysle – Vyrába sa ešte nejaký material na slovensku???... ak áno, tak je to len mizerné %-to toho, čo sa vyrábalo.
Vyrábajú sa ešte odevy na Slovensku? – veď v OZETA Trenčín už pre rokom bolo hromadné prepúšťanie.
Podobných malých výrobcov v mojom sortimente, bolo ešte pred 10-mi rokmi na slovensku veľa, teraz sme zostali asi štvrtina z nich. Aj napriek tomu, že položili svoje firmy, ja som nárast nepocítila, skôr naopak, už od roku 2005 stále znížujem objem výroby, vlani až o 50% a neviem a zároveň mám obavy, či tento rok to nebude tých druhých 50%.
Očakávala som, že zmenou meny určite príde poklesu na začiatku roku, ... ale svetová kríza to ešte zvýšila, veď to hromadné prepúšťanie v tých firmách nie je dôsledku poklesu predaja v januári, v tých firmách sa o tom „šuškalo“ už minulý rok.
Táto „kríza“ je reťazová reakcia, dotkne sa každého jedného občana bez rozdielu.
...bude sa menej vyrábať, ... bude sa menej pestovať, ...bude sa menej prepravovať ...v maloobchode sa bude menej predávať... atď.
...budem mať prácu, ...budem môcť splácať svoje dlhy, ...budem môcť uživiť svoju rodinu ? atď.
Toto sú dôvody poklesu dopytu, ... tieto neistoty. Už by sa mohlo prestať v médiach so strašením ľudí.
... a potom tie, kroté uviedla ZDENIELA:
"Pretože ľudia chodia a nakupujú, len nechodia k nám "
... vo veľkej miere tomu škodí "cezhraničná nákupná turistika".