michja ale to sa nejedna omna ale o kamarata ktory ma poprosil aby som mu to zistil.. takze nic take nieje?
Zákon nepočíta s tým, že by niekto zámerne neplnil svoje záväzky, aby mu ešte aj lehotu dával. Legislatíva to ponecháva na zmluvné strany. Tie si v zmluve majú dohodnúť dodaciu lehotu a prípadné sankcie za nesplnenie záväzkov.
AK ide o vzťah predajca - spotrebiteľ, tak má sa za to, že tovar dostáva spotrebiteľ ihneď po zaplatení. Ak ide o taký charakter predaja (napr. zásielková služba) alebo tovaru (kde nastáva výroba tovaru na základe objednávky), kde dodanie nastane nejaký čas až po zaplatení, tak predajca by mal v obchodných podmienkach určiť, do koľko dní po zaplatení expeduje tovar, alebo dodá tovar (koľko bude trvať výroba). Ak taká lehota nie je v obch. podmienkach, je povinný ihneď o zaplatení poslať tovar, v opačnom prípade ide o bezdôvodné obohatenie.
Takže ak penize prijal a tovar neposlal, tak kupujúci ho môže kľudne zažalovať na súde za bezdôvodné obohatenie a môže požadovať nielen vrátenie zaplatených peňazí, ale aj ušlý zisk. Preto by mal čím skôr poslať peniaze späť. Navyše spotrebiteľ môže v prípade zásielkového predaja kedykoľvek (najneskôr do 7 dní od doručenia tovaru) odstúpiť od zmluvy, takže asi aj tak bude musieť poslať späť peniaze. čím dlhšie ich bude držať u seba, tým nespokojnejší bude zákazník.