janik33 Dobrý deň,
chcel by som sa spýtať či mi nevie niekto poradiť ako je to s ročným zučtovaním v byte za teplo, vodu a atď. Lebo byt som si kúpil v decembri v roku 2007 a do novembra 2008 som v ňom nebýval, takže v byte som býval len 2 mesiace v roku 2008, a priročnom vyúčtovaní mi vratili 39€ na to že som tam býval 2 mesiace sa mi to zdá málo, lebo kamarátka ktorá býva v tom istom vchode mala preplatok 250€ a to bývjú v byte traja. Chcel by som sa ešte spýtať ako sa to dá riešiť ak sa mi ten preplatok nezdá byť v poriadku. Za radu vopred veľmi pekne ďakujem.
Pri kúpe bol spravený preberací protokol? Odpisy vody, tepla atď. Dom, byt zvyčajne niekto spravuje. Ten vydáva predpis úhrad za služby poskytované domu. Pevná časť nepodlieha zúčtovaniu na konci roku. Pohyblivá časť áno. Na konci každého roku sa zbierajú podklady pre spracovanie pohyblivej časti, stavy vody, tepla, osobomesiace atď. na základe týchto údajov sa sa vypracuje vyúčtovanie služieb na jednotlivé byty.
Podstatné pre Teba by mali byť náklady na bývanie. Príklad: Predpis za rok si mal 15 000 Sk. Náklady na bývanie si mal 14 961 Sk. preplatok máš 39 Sk.
Suseda má predpis 45 000 Sk. Náklady má 44 750 Sk. Preplatok má 250 Sk.
Spočítaj si zálohové platby a odpočítaj náklady, výsledok je preplatok, prípadne nedoplatok.
Náklady závisia od nahlásených, zistených údajov na konci roka.
Vtip : Zákazník v obchode platí päťstokorunačkou za chleba, predavačka mu vydá 450 Sk. Ďalší zákazník teiž platí za chleba, ale stokorunačkou, predavačka mu vydá 50 Sk. Zákazník sa rozhnevá " Ako to! ja som si kúpil tiež len chleba. Jemu ste dali 450 Sk. a mne len 50 Sk. Keď sme si kúpili rovnaký tovar, tak nám dajte aj rovnaký výdavok! PRAVDA?