Zavrieť

Porady

Opakovaná reklamácia topánok

Čaves poraďáci, dúfam , že táto téma je dobre zaradená. Chcem Vás poprosiť o radu.
S priateľkou sme už tretí krát reklamovali tú istu vadu: preliačená špica zimnej obuvi. Topánky boli zakúpene v roku 2006, posledná reklamácia bola na jeseň minulého roka. Prvé dve reklamácie odstránili. Pri tejto poslednej však nie. Pritom sme reklamovali ten istý problém. Vyjadrenie výrobcu bolo že topánky sú už po záruke, ale ak sa nemýlim, neplatí, že dvojročná záruka platí od poslednej opravy, alebo ešte ma teraz napadlo, na prácu je záruka 6 mesiacov? Zajtra máme ísť pre topánky a rád by som sa vyvaroval nejakej chyby, či topánky zobrať, alebo sa ďalej hádať a topánky neprevziať? Poradte
Ďakujem
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    Blankake je offline (nepripojený) Blankake

    Blankake
    Ak boli topánky po reklamácii vymenené za nové, tak záručná doba začne plynúť znovu od prevzatia novej veci (§ 627 Občianskeho zákonníka)

    maverick27 je offline (nepripojený) maverick27

    maverick27
    Blankake Pozri príspevok
    Ak boli topánky po reklamácii vymenené za nové, tak záručná doba začne plynúť znovu od prevzatia novej veci (§ 627 Občianskeho zákonníka)
    Topánky neboli nové, ale opravené.

    wegamizi je offline (nepripojený) wegamizi

    wegamizi
    Podla mna treti krat za tu istu vyskytnutu vadu ti mali vratit peniaze za tovar. Alebo sa mylim???

    Blankake je offline (nepripojený) Blankake

    Blankake
    Tak potom by som žiadala vrátiť peniaze, nakoľko ide o opakovanú vadu - §623 Občianskeho zákonníka:
    (1) Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez vady, má kupujúci právo na výmenu veci alebo má právo od zmluvy odstúpiť. Tie isté práva prislúchajú kupujúcemu, ak ide síce o odstrániteľné vady, ak však kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád vec riadne užívať.

    maverick27 je offline (nepripojený) maverick27

    maverick27
    Noo, teraz vážne neviem čo urobiť. Topánky prevziať a obrátiť sa na SOI? Alebo topánky neprevziať? Pretože stanovisko výrobcu je uý jasné. Neuznané.

    Blankake je offline (nepripojený) Blankake

    Blankake
    maverick27 Pozri príspevok
    Noo, teraz vážne neviem čo urobiť. Topánky prevziať a obrátiť sa na SOI? Alebo topánky neprevziať? Pretože stanovisko výrobcu je uý jasné. Neuznané.
    Potom sa treba obrátiť na SOI... manželovi tak nechcel predajca uznať opakovanú reklamáciu slúchadiel na MP3 prehrávači, až keď to dal na SOI, vrátili mu peniaze.

    maverick27 je offline (nepripojený) maverick27

    maverick27
    Blankake Pozri príspevok
    Potom sa treba obrátiť na SOI... manželovi tak nechcel predajca uznať opakovanú reklamáciu slúchadiel na MP3 prehrávači, až keď to dal na SOI, vrátili mu peniaze.
    Takže topánky prevziať, pekne sa odzdraviť a poslať potrebnú dokumentáciu na SOI?

    Watson je offline (nepripojený) Watson

    Vylúčený člen Watson
    Si spočítaj lehotu - od kúpy po 3. reklamáciu a odpočítaj od nej dobu, počas ktorej boli topánky 2x v opravovni. Ak je to viac ako 2 roky lehota uplynula. Ak boli reklamované ešte 3x pre tú istú vadu v lehote máte právo od kúpnej zmluvy odstúpiť alebo na výmebu za tú istú vec.

    Blankake je offline (nepripojený) Blankake

    Blankake
    Obidve reklamácie boli vyriešené opravou topánok? (ani raz neboli vymenené za nové?)

    maverick27 je offline (nepripojený) maverick27

    maverick27
    Áno, bola vykonaná iba oprava obuvi. Len teraz rozmýšlam ako je to s lehotou, aby som zo seba neurobil blbca

    arizona je offline (nepripojený) arizona

    arizona
    Záručná doba sa predlžuje o dobu , počas ktorej boli topánky v oprave.
    Zrátaj si to. Ak sa 3. závada vyskytla po tejto dobe, už sa na ňu záruka nevzťahuje.

    Ak máš pocit, že si v práve napíš mail,alebo zavolaj na SOI a spýtaj sa. Pre istotu.
    Naposledy upravil arizona : 09.06.09 at 18:03 Dôvod: doplnenie

    Blankake je offline (nepripojený) Blankake

    Blankake
    maverick27 Pozri príspevok
    Áno, bola vykonaná iba oprava obuvi. Len teraz rozmýšlam ako je to s lehotou, aby som zo seba neurobil blbca
    No tak potom treba presne spočítať, koľko uplynulo od kúpy topánok a od tej doby odpočítať obdobie, počas ktorého boli topánky v opravách (teda od dátumu uplatnenia reklamácie u predajcu po dátum, keď bol kupujúci povinný po skončení opravy vec prevziať).

    Škoda, že vám nenapadlo vymáhať peniaze už pri druhej reklamácii
    Naposledy upravil Blankake : 09.06.09 at 18:00

    veronikasad je offline (nepripojený) veronikasad

    veronikasad
    maverick27 Pozri príspevok
    Noo, teraz vážne neviem čo urobiť. Topánky prevziať a obrátiť sa na SOI? Alebo topánky neprevziať? Pretože stanovisko výrobcu je uý jasné. Neuznané.
    skús sa informovať tu :

    http://www.vipotest.sk/html/slov/posud_spot.htm

    Zuziana je offline (nepripojený) Zuziana

    Zuziana
    Tretie reklamácie asi všeobecne neradi uznávajú. Nám podobnú skúsenosť s notebookom. To čo mi predtým opravovali posledne napísali, že mechanicky poškodené užívateľom. Tiež som to chcela dať na expertízu, potom som od toho upustila. Ale ešte nie je neskoro

    maverick27 je offline (nepripojený) maverick27

    maverick27
    Zuziana Pozri príspevok
    Tretie reklamácie asi všeobecne neradi uznávajú. Nám podobnú skúsenosť s notebookom. To čo mi predtým opravovali posledne napísali, že mechanicky poškodené užívateľom. Tiež som to chcela dať na expertízu, potom som od toho upustila. Ale ešte nie je neskoro
    No tak by si to nemala odkladať, tak šup šup expertízovať

    VladoaKatka je offline (nepripojený) VladoaKatka

    VladoaKatka
    maverick27 Pozri príspevok
    Čaves poraďáci, dúfam , že táto téma je dobre zaradená. Chcem Vás poprosiť o radu.
    S priateľkou sme už tretí krát reklamovali tú istu vadu: preliačená špica zimnej obuvi. Topánky boli zakúpene v roku 2006, posledná reklamácia bola na jeseň minulého roka. Prvé dve reklamácie odstránili. Pri tejto poslednej však nie. Pritom sme reklamovali ten istý problém. Vyjadrenie výrobcu bolo že topánky sú už po záruke, ale ak sa nemýlim, neplatí, že dvojročná záruka platí od poslednej opravy, alebo ešte ma teraz napadlo, na prácu je záruka 6 mesiacov? Zajtra máme ísť pre topánky a rád by som sa vyvaroval nejakej chyby, či topánky zobrať, alebo sa ďalej hádať a topánky neprevziať? Poradte
    Ďakujem
    Ako počítam, tak počítam, ... topánky ste kúpili v roku 2006 a teraz je už 06/2009. Zamysleli ste sa nad tým, že akú majú životnosť tie topánky ???
    samozrejme ak sa nosili celú sezónu 2006, 2007, 2008.
    Kedy ste si uplatnili tretiu reklamáciu - na jeseň minulého roka??? alebo po sezóne zima 2008/2009 ???

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.