Zavrieť

Porady

Tovar vrátený po viac ako 7 dňoch

Dobrý deň,

prosím poraďte čo robiť.

Zákazníčka si objednala tovar, dodal som jej ho v lehote(teda do 30dní), ona mi ho vrátila teraz skoro po mesiaci, s tým, že nieje spokojná. Dopredu mi ani e-mailom nedala vedieť, že nieje spokojná.
Ja som balík prebral, pretože prišiel doručovateľ a ja si nedržím v hlave, komu, kde a kedy som balíky už odoslal.
Podľa zákona môže tovar vrátiť do 7dní, no tým že som prebral balík, neuznal som vlastne vrátenie?
Môžem balík odoslať naspäť zákazníčke s tým, že minula lehotu 7dní?

Ako postupovať?

Ďakujem za všetky rady
Naposledy upravil Faipe : 29.07.09 at 08:09 Dôvod: doplnenie
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    Faipe je offline (nepripojený) Faipe

    Faipe
    Požaduje vrátenie peňazí.
    Zaslala mi tovar v pôvodnom obale, všetko ako som jej zaslal ja. Plus pribalila list, v ktorom žiada vrátenie peňazí. Tovar jej bol dodaný 1.7.2009, ona list s balíkom odoslala 27.7.2009.
    Dopredu mi nedala vedieť, že mi ide tovar vracať...

    hanelie je offline (nepripojený) hanelie

    sprievodca CR Rakúsko, hanelie
    pokiaľ nereklamuje, má smolu - balík jej so sprievodným listom o odvolávke na obchodné podmienky môžeš vrátiť

    Faipe je offline (nepripojený) Faipe

    Faipe
    Ďakujem.
    Myslel som si, no radšej som sa poradil.
    Len ma ešte napadá, či nebude robiť problémy a nepošle mi to na reklamáciu - ktorú budem musieť vybaviť - teda ďalšie problémy, náklady a tak...

    hanelie je offline (nepripojený) hanelie

    sprievodca CR Rakúsko, hanelie
    nie je dôvod vytvárať rôzne konštrukcie možných spôsobov riešenia problému

    prvotne zaslala tovar bez udania dôvodu, ale po zákonom stanovenej lehote -

    Faipe je offline (nepripojený) Faipe

    Faipe
    No to áno.
    Ja sa len bojím, aby nezaslala balík späť s nejakou vymyslenou reklamáciou, naschvál, aby ma to stálo nejaké peniaze, pretože reklamáciu by som musel vybaviť k jej spokojnosti - aby som jej nemusel dokazovať, že reklamácia je neopodstatnená...

    Ľudia sú všelijaký a zrejme pre tú pani to nebolo málo peňazí, tak sa bude domáhať svojich peňazí, ako len bude vedieť...

    No, ale uvidíme, napísal som sprievodný list, zabalil, ešte dnes odnesiem na poštu a uvidíme, čo bude
    Naposledy upravil Faipe : 29.07.09 at 11:53 Dôvod: doplnenie

    Jaronimo je offline (nepripojený) Jaronimo

    Jaronimo
    nemá predajca v takomto prípade nárok na preplatenie poštovného, za ktoré tovar zasiela naspäť? Zákazníčka tovar predsa poslala neopodstatnene, čiže predajca nemá žiadnu povinnosť zasielať tovar opäť naspäť, ešte k tomu na vlastné náklady, nie?

    profesional je offline (nepripojený) profesional

    Ak chcem robit veci lepsie, musim ich robit uplne inak. Ten kto ma pozna vie, ze ja a konvencne myslenie nejdeme prilis dohromady. ...viac profesional
    Predajca ma v takomto pripade aj na preplatenie postovneho.
    Takze jej k tovaru ktory jej zasles naspat pribal este aj fakturu za postovne.
    AK tovar nepreberie, tak ho mozes dat do sudnej uschovy. Tym sa bude tovar povazovat za odovzdany.

    blavaciko je offline (nepripojený) blavaciko

    blavaciko
    ja by som jej poslal doporuceny list, ze ziadost o vratenie penazi odoslala az po zakonnej lehote a svoj tovar si moze osobne vyzdvihnut na nejakom mieste... alebo poslat na ucet sumu na postovne

    camozzi je offline (nepripojený) camozzi

    camozzi
    Je to balik velkej hodnoty? Pokial nie, tak jej tie peniaze vrat a aspon ta neroznesie kade-tade v zlom a strata na zlom mene bude vacsia ako na vratenom tovare.

    ca-cko je offline (nepripojený) ca-cko

    ca-cko
    Ja by som peniaze nevracal,s takym spekulantmi netreba jednat v rukavičkach,niektory zakaznici beru "Nas zakaznik,nas pan" uplne doslovne.Keby aspon telefonicky alebo mailom nieco oznamili ale iba poslat a nic nedat vediet a este po termine...

    camozzi je offline (nepripojený) camozzi

    camozzi
    Povedzte mi, prosim, vas nazor na to, ze nasledovny odstevec v obchodnych podmienkach je podla SOI v rozpore so zakonom. VOP boli navrhovane pravnikom, teda ziadna kopirka (dufam):

    "Písomné oznámenie Kupujúceho o odstúpení od Kúpnej zmluvy vo forme e-mailu, faxu alebo poštovej zásielky musí byť Predávajúcemu doručené do skončenia doby pre odstúpenie a zároveň musí byť Predávajúcemu riadne vrátený Tovar v pôvodnom stave a obale so všetkými dokladmi a dokumentáciou, ktoré boli Kupujúcemu dodané."

    Ide o to, ze podla SOI moze zakaznik tovar poslat aj v posledny den odstupenia. Moje VOP vsak tvrdia nieco ine.

    Momentalne riesim trosku komplikovanejsie odstupenie od zmluvy a nerad by som spravil zbytocnu chybu.
    Dakujem.

    blavaciko je offline (nepripojený) blavaciko

    blavaciko
    podla zak. c. 108/2000

    § 12
    Odstúpenie od zmluvy
    (1) Spotrebiteľ je oprávnený bez uvedenia dôvodu odstúpiť od zmluvy do siedmich pracovných dní odo dňa prevzatia tovaru alebo od uzavretia zmluvy o poskytnutí služby, ak predávajúci včas a riadne splnil informačné povinnosti podľa § 10.

    podla mna sa za datum odstupenia od zmluvy pozaduje datum odoslania tovaru, podla peciatky na obalke (baliku).

    camozzi je offline (nepripojený) camozzi

    camozzi
    Ked teraz neviem...
    Zakaznicka prevzala tovar 16.12.2010 a balik bol odoslany 27.12.2010. Ak dobre pocitam, tak poslala to v posledny mozny den. Za predpokladu, ze je to tak ako hovoris.
    Mne skor ide o princip. Nechcem mat nespravne VOP a komplikovat si zivot. Hrozia tam pokuty az do 3300 €.

    blavaciko je offline (nepripojený) blavaciko

    blavaciko
    ak prevzala tovar 16. 12. tak mala cas do 28. 12. (podla mna)
    lehota na vratenie zacala bezat 17. 12. a pracovne dni boli 17., 20., 21., 22., 23., 27., a 28. 12., nakolko 24. 12. je den pracovneho pokoja.
    takze aj v pripade, ak by lehota zacala bezat uz 16. 12. tak to stihla.

    Mna by skor v tvojich VOP zaujalo, ze tovar musi byt vrateny v povodnom obale, kedze to ziaden zakon neprikazuje. (lehota 7 dni je na vyskusanie tovaru).

    Celkovo by som na tvojom mieste tento odstavec z VOP vymazal a dal tam nieco v zneni, ze Vratenie tovaru do siedmych pracovnych dni od prevzatia tovaru Kupujucim sa riadi podla par. 12 zak. c 108/2000 v zneni neskorsich predpisov. Tym si podla mna informacnu povinnost splnis a vyhnes sa dalsim nedorozumeniam.

    camozzi je offline (nepripojený) camozzi

    camozzi
    Podla mna to zacina dnom prevzatia. Ved zakaznik to moze zacat skusat aj v den prevzatia az do posledneho dna, ked zasielku odosle. Alebo mas na mysli to, ze to nie je cely den?
    Tovar od nej prisiel v poriadku tak ako sa na slusneho a seriozneho zakaznika patri, nebudem sa so zakaznickou natahovat pre jeden den.
    Ja mam obavy z toho, ze aj ked som dal VOP robit pravnikovi, tak to bude zle. Tiez sa mi nezda, aby zakaznik musel dorucit tovar do 7 dni. Ved podstate by mal na vyskusanie "len" 3 dni (ak by to posielal postou 2. triedou).
    Nastastie som na to priesiel ja a nie inspektori zo SOI.

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.