pivko Hlinikove disky kolies na zimu EXISTUJÚ
Majú oproti letným inač prisposobeny tvar ,hlavne vnútornú stranu aby sa vo vnútri nezachytával sneh.
A čo sa týka rozdielu jazdy na plecháčoch a hl. diskoch tak aj v tom je veľký rozdiel.
http://www.centrumkolies.sk/index?vmcchk=1 A aky je v tom rozdiel okrem toho, ze som vacsi frajer?
To malo vyznam v minulosti. Vtedy sa na pretekarske auta davali disky z horcikovych zliatin kvoli tomu, ze sa tym znizila hmotnost neodpruzenej hmoty a tym sa zlepsili jazdne vlastnosti na hrbolatej ceste.
Dnes to stratilo vyznam, stal sa z toho iba marketing. Porovnajte si hmotnosti hlinikovych diskov s tymi plechovymi. Pre istotu hmotnost vyrobcovia uz ani neuvadzaju. Setri sa na materialoch, vacsina liatych diskov sa robi v podstate s cisteho hlinika, ktory je makky. Auta su vykonne a tazke, preto musia byt disky masivne a tym aj tazke. Naopak plechove disky sa robia dnes z lepsej ocele, a tym padom aj trocha tensie a lahsie ako v minulosti. Vysledkom je, ze casto najdes hlinikovy disk, ktory je tazsi ako plechac. Ak chces mat naozaj lahsi disk z horcika, tak za to musis zaplatit nehorazne peniaze.
No medzicasom vyrobcovia zistili, ze sa to ludom paci, takze sa hmotnostou velmi nezaoberaju. Ludia to kupuju nie kvoli lepsim vlastnostiam, ale kvoli estetike.