Zavrieť

Porady

vystavenie ostrej faktúry

Ahojte. Som začiatočník v MRP. Vystavila som predfaktúru a teraz by som chcela vystaviť ostrú faktúru. Keď ju vystavím tak tam nemám odpísanú uhradenú predfaktúru. Čo mám robiť. CHcem aby som na faktúre mala celú sumu za faktúru aj DPH a odpočítanú predfaktúru ktorá bola vystavená bez DPH. Mne to stále vyhadzuje celú čiastku faktúry. Ja potrebujem len k úhrade zostávajúcu čiastku. Prosím mohol by mi niekto pomôc ako to mám robiť už som zúfalá. prosííííím
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    vasana je offline (nepripojený) vasana

    vasana
    Prosím Vás o pomoc pri evidencii a účtovaní predfaktúry, faktúry na prijatú zálohovú platbu a vyúčtovaciu faktúru v MRP JÚ.
    1. Vystavenie predfaktúry na tovar a služby - bez vyčíslenia DPH - chápem
    2. Vystavenie faktúry k prijatej 50% zálohe - vystavujem faktúru s textom: Fakturujeme Vám prijatú zálohu zo dňa ... k predfaktúre č. ...???
    3. Ak zvyšnú polovicu fakt. sumy klient vyplatí po dodaní tovaru a služby - vystavujem faktúru rovno vyúčtovaciu - nulovú, alebo znova k prijatej zálohe na zvyšnú časť sumy a potom konečnú vyúčtovaciu nulovú???
    4. V prijatých faktúrach budem mať potom min. dve faktúry s tým, že vyúčtovacia faktúra bude v celej výške, výstup po odrátaní záloh bude nulový a ako to potom párujete s výpisom?