Zavrieť

Porady

Systém manažérstva kvality

Prosím Vás,
čo sa presne rozumie pod pojmom Systém manažérstva kvality (ISO? TQM? ....?)
Kde by som nieco o tom nasla?
Vdaka!!!
Usporiadat
ANNA ANNA

ANNA je offline (nepripojený) ANNA

Pripájam sa k žiadosti o infornácie o ISO. Viem, že to robia rôzne spoločnosti dodávateľským spôsobom. Ale ak by som to chcela spracovať sama...

Vie niekto viac informácii na túto temu???
0 0
Menej reklamy? Zaregistrujte sa! - Žiadne vyskakovacie reklamy!
Tereza Tereza

Tereza je offline (nepripojený) Tereza

Systém manažérstva kvality chce byť systémom, t.j. organizačnou možnosťou, ktorá má zabezpečiť kvalitnú činnosť firmy. Zaviesť si ho môžu , mám taký dojem, všetky firmy: výrobné, zaoberajúce sa predajom, poskytovaním služieb, môžu ho prijať výskumné ústavy...
Systém ako taký je organizovaný normami, ktoré vydáva a spravuje Slovenský ústav technickej normalizácie, t.j. tieto normy majú charakter noriem technických. Je ich niekoľko, niektoré už neplatia, sú nahradené novými. K normám býva dobrým zvykom vydávať aj akési vykonávacie predpisy, či slovnik výrazov, ktoré sa tam používajú. Tiež ich vydáva horemenovaný ústav. Majú medzinárodný charakter. Nie sú to normy, ktoré by nahrádzali niektoré technické normy, alebo nedajbože zákon. Normy píšu o tom ako majú vyzerať činnosti firmy z hľadiska organizácie jednotlivých činností na konkrétnom pracovisku, aké dokumenty sa tam používajú, kto je zodpovedný za ktorú prácu (skladník, majster, účtovník...), ku komu v rámci firmy produkt daného pracoviska postupuje (vyrobené dielce z predvýroby na montážne pracovisko, cestovný príkaz od obchodníka ku účtovníčke...), ako sa zaobchádza s dokumentami, ako má vyzerať napr. interný list. Zavedenie týchto popisov je pomerne pracné, mali by byť živé, t.j. skutočne sa ma vo firme vykonávať tá-ktorá činnosť, ako to je napísané.Vyžaduje to veľmi dobrú znalosť vykonávaných prác, preto ak predpisy robia pracovníci firmy, sú vybratí z rôznych pracovísk a tieto potom popisujú.
Ale existujú firmy, ktoré sa živia tým že tieto predpisy spracujú na mieru tej, ktorej firmy.
Teraz k systému: jeho vznik je viazaný na dodávku lodí, tuším v Amerike.
Šlo tu o popísanie činností pri výrobe lodí, ktoré mali zaručovať ich bezvadnú kvalitu. Tento popis činností sa stal akousi normou, ktorú prevzali aj iní výrobcovia a niekto veľmi chytrý pochopil, ako sa na tom dá zarobiť a založil organizáciu, ktorá začala používanie tohto predpisu organizovať, a zároveň vydávať potvrdenia- certifikáty. V súčasnosti sa používa niekoľko druhov noriem, ktoré poukazujú na úroveň kvality . Najvyššie sú myslím normy automobilové.
Mnoho firiem tento systém prijalo, pretože zo západnej Európy bol na východnú časť robený určitý tlak, že budú kupovať len výrobky, resp. služby vyprodukované firmou certifikovanou. Certifikovaná firma je taká, ktorá podľa hore popísaných noriem spracovala komplex riadiacich dokumentov( napr. účtovné predpisy pre svoje ekonomické činnosti, alebo predpis, ako sa má zabaliť výrobok, atď.), bol u nej vykonaný tzv. audit niektorou z certifikačných spoločností ( t. j. kontrola predpisov v súvislostiach na tú ktorú prácu) a získala tým certifikát ISO. Teda je to akýsi vidiťeľný znak snahy o kvalitu produkcie.
Systém ako taký nezavádza do firmy niečo nové, t.j. nekladie si nárok na zvýšenie počtu pracovníkov a na nové činnosti v rámci produkcie firmy. Vo firme, kde je poriadok, všetko má svoje miesto , činnosti sú na seba logicky naviazané sa preto nemusí nič meniť, tam, kde je to s poriadkom horšie, by sa prostredníctvom neho mal nastoliť. Vadu vidím v tom, že sa môže stať, že sa stane systémom pre systém a bude to len hromada popísaného papiera.
O pracnosti som sa už zmienila, okrem toho treba tieto predpisy udržiavať aktuálne vzhľadom na meniace sa normy, raz za rok podstúpiť tzv. kontrolný audit a raz za 2 roky(teraz) si certifikát obnoviť. Tieto akcie stoja openiaze rádovo 100 000Sk. Totiž tvorcovia a udržiavatelia systému by prišli o chlieb, keby sa tento nemenil a tak ho menia. Oni tvrdia, že vylepšujú a zdokonaľujú. No a Ty, keď si v systéme a chceš tam aj ostať, sa musíš prispôsobiť, ak nie vypadneš, ale v súčasnosti je tlak tak obrovský na to, aby ho firmy prijímali, že asi nikto toto "členstvo v klube" neruší.
Na záver moja súkromná poznámka: pri zdravom rozume sa to dá použiť v prospech firmy v zmysle zavedenia prehľadného poriadku. Ja byť majiteľom firmy, tak ho mám. Vzhľadom na to, že som pracovníčkou takejto firmy, sem-tam zúrim. :
0 0
dusanpetras dusanpetras

dusanpetras je offline (nepripojený) dusanpetras

Rozdiel medzi Systémom manažerstva kvality(SMK) a TQM je taký, že SMK je súbor postupov, dokumentov a zásad, ktorými sa organizácia riadi. Dá sa merať a teda certifikovať. TQM je filozofia, ktorá kvalitu premieta do všetkých bodov činnosti firmy, do je stratégie, misie, či filozofie organizácie. TQM je oveľa širší pojem ako SMK, pretože kvalitu zahŕňa do do každej oblasti, ktorá s firmou súvisí. Neexistujú však žiadne normy, ktoré by zhodnotili, či sa firma správa ako firma s TQM.
0 0
ANNA ANNA

ANNA je offline (nepripojený) ANNA

Ďakujem za vyčerpávajúce informácie. Potvrdili najmä to, že niektoré normy si viem spraviť aj sama, lebo vlastnú firmu poznám najlepšie. Ale i tak získanie certifikátu si musím dať spracovať firme a to ma bude stať 200000,- Sk. A to nehovorím o tom, že každý rok + audit.
0 0
marion marion

marion je offline (nepripojený) marion

szčo účtovníčka
On-line kniha MANAGEMENT JAKOSTI s podporou norem ISO 9000:2000

Pripajam este subor s kapitolou 3.4 Struktura a vyklad systemovych norem ISO 9000:2000. Je to take zhrnutie o com to vsetko je na 176 stranach.



Nas to este len caka, tak zistujem informacie.
Naposledy upravil Richard : 03.08.07 at 19:22
  • File Type: zip 03.zip (1.50 MB, 288 videní)
0 0
JAM JAM

JAM je offline (nepripojený) JAM

Man
Moze mi niekto doporucit postup zavadzana systemu kvality v stavebnej firme?
0 0
mermaid mermaid

mermaid je offline (nepripojený) mermaid

Normy su na www.sutn.sk, tam si ich objednaj.

Normy pre riadenie kvality
Normy pre riadenie kvality sú normy definujúce súbor pravidiel, postupov a požiadaviek na manažment podniku s cieľom zabezpečiť kvalitu výsledného produktu.
Zmysel noriem pre kvalitu
Normy pre kvalitu (napr. ISO 9000, Spice, CMM, Bootstrap...) sú odpoveďou na otázku zákazníka „ako môžem dôverovať podniku, že dodá kvalitný výrobok a ako vysoká je pravdepodobnosť, že ak stavím na daného kľúčového dodávateľa, tento si bude schopný udržať kvalitu výroby na dlhší čas.“ Zároveň normované hodnotenie dodávateľov poskytuje možnosť porovnávať dodávateľov a môže byť kľúčom k ich výberu.
Zavedenie managementu kvality v organizácii má kľúčový strategický význam. Väčšinou sa na zavedenie systému kvality v podniku angažuje externá firma a to z viacerých dôvodov: mala by byť objektívnejšia ako interní zamestnanci firmy, má typicky viac skúseností so zavádzaním systému kvality a tým určitý nadhľad, ktorý sa odrazí v detailoch a ak je to zmluvne dohodnuté, môže niesť časť zodpovednosti za zavedený systém kvality pri prípadnom audite. Kontrakty so špičkovými poradenskými firmami dokonca obsahujú formulu: odmena za zavedenie systému kvality sa odvíja od zisku firmy, ktorý sa merateľne vďaka tomuto systému zvýši.
ISO 9000 a nasl.
Normy ISO 9000 a nasl. obsahujú súbor odporúčaní, čo a ako sa má pro riadení kvality dokumentovať. Zároveň je tým zadefinovaný v súčasnosti už medzinárodne uznaný štandard, umožňujúci jednoduchšie a prehľadnejšie riadenie firiem - najmä v medzinárodnom prostredí - a to pomocou zavedenia rovnakého etalónu pre kvalitu v pôvodne rozdielnych prostrediach s rozdielnymi prístupmi k práci a riadeniu.
Pôvodné normy ISO 9000 a nasl. urobili prvý krok k „poriadku“ vo firmách. Skúsenosť však ukázala, že firmy si vybudovali dokumentáciu k svojej výrobe, a hoci audit na ISO 9000 bol vyhodnotený ako OK, ľudia vytvorené príručky len zriedka používali a len málokedy vyplňovali preddefinované formuláre. Preto sa prikročilo k ďalšiemu stupňu: k procesom. Normy ISO 9000:2000 a nasl. sú už procesne orientované, čo znamená, že pri audite sa kontroluje nie len či je výrobný alebo vývojový proces zadefinovaný, ale aj to, či je dodržiavaný.
Rad noriem ISO 9000
EN ISO 9000
Základný dokument definujúci pojmy, princíp a základné ciele riadenia kvality. Norma ISO 9000:2000 (procesne orientovaná) bola v roku 2005 prepracovaná, čo viedlo k pozmeneniu a upresneniu štandardov ISO 9001:2000, ISO 19011:2002 a k zverejneniu ISO 9000:2005.
EN ISO 9001
Definuje požiadavky na organizáciu s cieľom maximálne uspokojiť zákazníka na základe ôsmich základných pravidiel riadenia kvality:
• Orientácia na zákazníka
• Riadenie
• Angažovanie pracovníkov
• Procesne orientované nasadenie
• Systematické a systémovo orientované riadenie
• Neustále zlepšovanie sa (angl. Constant innovation)
• Rozhodovanie na základe vecných faktov a reálnych dát
• Vzťah s dodávateľom založený na obojstrannej komunikácii.
EN ISO 9004
obsahuje návody pre efektívne riadenie kvality
EN ISO 19011
obsahuje návod na vykonávanie interných auditov.
Zrušené normy
• ISO 8402:1994
• EN ISO 9002:1994
• EN ISO 9003:1994
Medzinárodné prostredie a ISO normy
Za preklad noriem do regionálnych jazykov sú zodpovedné miestne normalizačné organizácie. Ako referenčný etalón pre Európu sú definované preklady v nemeckom, anglickom a francúzskom jazyku.
Normy špecifické pre výrobné odvetvia
• VDA 6.1 - normy pre nemecký automobilový priemysel
• PAS 1073 - riadenie kvality vo vzdelávacích a štátnych inštitúciách
• QS 9000 - normy pre americký automobilový priemysel
• TL 9000 - QuEST (z angl. Quality Excellence for Suppliers of Telecommunications) - telekomunikácie
• EN 9100:2003 - letectvo a kozmonautika
• ISO 10006:2003 - riadenie kvality v projektoch
• ISO/TR 10013 - odporúčania pre dokumentáciu
• EN 12798:1999 - riadenie kvality pre dopravu na cestách, železniciach a vodných tokoch
• EN ISO 13485:2003 - medicína
• EN 13980 - výroba a práca s výbušnými materiálmi
• ISO/TR 14969 - medicína: návod na aplikáciu normy ISO 13485
• ISO 15189:2003 - medicínske laboratória: požiadavky na kvalitu a odbornosť
• ISO/TS 16949 - špeciálne požiadavky na sériovú výrobu v automobilovom priemysle
• ISO/IEC 17025 - požiadavky na skúšobné a kalibračné laboratóriá
• EN ISO 90003:2004 - softvér a systém pre počítače
0 0
mermaid mermaid

mermaid je offline (nepripojený) mermaid

K tomu stavebnictvu - pan prof Gasparik robi ISO pre stavebnictvo a napisal o tom aj dake knizky a 13.3. skoli na prave tuto vec (organizuje to dashofer, stoji to tri litre...) odporucam ist ku zdroju
0 0
mermaid mermaid

mermaid je offline (nepripojený) mermaid

International_Organization_for Standardization (ISO)
International Organization for Standardization (ISO) je medzinárodná organizácia na vytváranie štandardov pozostávajúca z jednotlivých národných organizácií. Bola založená 23.2.1947 s cieľom vytvárať celosvetovo platné priemyselné a obchodné štandardy.
Hoci ISO je mimovládnou organizáciou, jej schopnosť vytvárať štandardy, ktoré sa často stávajú zákonom, či už vďaka zmluvám alebo národným štandardom, spôsobuje, že je oveľa silnejšia ako iné mimovládne organizácie.
V praxi ISO pracuje ako konzorcium so silným napojením na jednotlivé vlády. Od jesene 2006 má 158 členov, pričom každý z nich reprezentuje jednu krajinu.
ISO úzko spolupracuje s International Electrotechnical Commission (IEC), ktorá je zodpovedná za štandardizáciu elektrického vybavenia.
Meno
Organizácia sa obvykle označuje ako "ISO". Vcelku často, ale úplne nesprávne ľudia veria, že ISO je skratka pre "International Standards Organization", alebo niečo podobné.
ISO môže byť omylom považované za skratku iba anglicky hovoriacou populáciou (v angličtine písmená v skratke nemusia dodržiavať poradie slov skrátením ktorých vznikli). Každopádne pôvod slova “ISO” je grécky. Slovo “ἴσος” (isos), znamená "rovnaký".
V angličtine je celý názov tejto organizácie “International Organization for Standardization", kým vo francúžštine "Organisation internationale de normalisation." Tieto iniciálky vytvoria rôzne skratky v oboch jazykoch, čiže v angličtine IOS a vo francúžštine OIN; preto si zakladatelia tejto organizácie vybrali "ISO" ako univerzálnu skrátenú formu svojho názvu, čo už vlastne ako také odráža cieľ organizácie – zjednocovať a štandardizovať bez ohľadu na národnosť.
Členovia
ISO má tri kategórie členov:
• Členovia – sú národné organizácie, ktoré sú reprezentantmi ISO v danej krajine. Títo jediní majú volebné právo v ISO.
• Korešpondenti – sú krajiny, ktoré nemajú vlastnú ISO organizáciu. Dostávajú informácie o práci ISO, ale nie je im dovolené sa na nej zúčastňovať.
• Predplatitelia - sú krajiny s malými ekonomikami. Platia nižšie predplatné ale môžu sledovať vývoj nových štandardov.
Na svete je 198 krajín, z toho 158 má členstvo v ISO.
Problémy koncom v 90 tych rokoch
Počas deväťdesiatych rokov ISO získala reputáciu organizácie pomalej, byrokratickej, prebujnelej, a necitlivej ku spätnej väzbe od dodávateľov a zákazníkov.
Problematickým projektom bol aj obrovský Open Systems Interconnection projekt, ktorý sa pokúšal o vývoj jednoduchého štandardu pre informačné systémy, ale bol zrušený v roku 1996. Pozornosť verejnosti sa vtedy obrátila k dobrovoľnej, otvorenej a neziskovej Internet Engineering Task Force (IETF), ktorá vyvinula štandardy potrebné na to, aby vôbec fungoval Internet. Keď sa aj IETF ukázala byť príliš pomalou, dodávatelia začali financovať agilnejšie konzorciá ako napr. W3C, ďaľšiu otvorenú, neziskovú organizáciu vedenú vynálezcom World Wide Webu, Tim Berners-Leeom. Vďaka tomu ISO podstúpila reformy s cieľom znížiť čas potrebný na vytvorenie nových štandardov.
Medzinárodné štandardy ISO nie sú v žiadnom prípade záväzné pre vlády ani priemysel, sú to jednoducho len medzinárodné štandardy. To preto, aby nedochádzalo ku konfliktov v prípadoch, keď niektoré štandardy môžu byť v nesúlade so sociálnymi, kultúrnymi alebo legislatívnymi očakávaniami a požiadavkami. Odráža to aj skutočnosť, že národní a medzinárodní experti, zodpovední za vytváranie takýchto štandardov sa nie vždy zhodujú a nie všetky návrhy sa stanú štandardmi jednomyseľným hlasovaním. Individuálne krajiny a ich reprezentatívne organizácie sú v takom prípade konečnými arbitrami.
0 0
j.s j.s

j.s je offline (nepripojený) j.s

mermaid Pozri príspevok
K tomu stavebnictvu - pan prof Gasparik robi ISO pre stavebnictvo a napisal o tom aj dake knizky a 13.3. skoli na prave tuto vec (organizuje to dashofer, stoji to tri litre...) odporucam ist ku zdroju
Ide o knižky, ktore vydalo STU v BA v spolupraci s Cemaks. Myslim, ze stoja cca 100 Sk
0 0
kvitko kvitko

kvitko je offline (nepripojený) kvitko

Ahojte,
vedel by mi niekto poradiť ohľadom ISSO? Jedná sa mi o to, že máme mať kontrolu na ISSO - obhajoba certifikátu, koná sa raz do roka a odo mňa ako od personálnej pracovníčky chcú viedieť osobné zložky zamestnancov, či mám každý jeden papier (životopis, žiadosť, zmluvu), zvlášť v euroobale a pekne oštítkované a či mi nič v osobnej zložke zamesntancov nechýba. Majú na to právo? Myslela som si, že je ma mne ako si čo uložím, hlavne aby to bolo dobré a nie aby mi oni hovorili ako to má byť.
Vie mi niekto poradiť? Ďakujem
0 0
jasha jasha

jasha je offline (nepripojený) jasha

Ahoj,
ak mate ISO recertifikacny pripadne iny audit tak sa auditor bude pytat ako co robis a bude to porovnavat s tym ako to mate napisane v procedurach (instrukciach - tie pisal niekto u vas a mal v nich opisat to ako co robite - malo by to odrazat skutocnost). Ak zisti ze to robis inak ako to mate zapisane tak vam to moze dat ako nezhodu. Nie je to buzeracia. ONi si len robia svoju robotu. Zjednodusene povedane o tom audit je.
0 0
kvitko kvitko

kvitko je offline (nepripojený) kvitko

Je mi jasné, že si to potrebuje aj nejakým spôsobom preveriť, ale je iné rozprávať mu o tom, čo mám v osobných zložkách zamestnancov, ako mu jednu ukázať a nech si ju popozerá. Minulý rok sa jeden zamestnanec na mňa urazil, nakoľko som dala audítorom zrovna jeho zložku. Pekne ma pomenoval a bolo. Takže mne sa jedná o to, či majú prístup k osobným zložkám nie rozprávať čo tam mám, ale vidieť, listovať apod.
0 0
Viera R. Viera R.

Viera R. je offline (nepripojený) Viera R.

Prosím vedeli by ste mi poradiť, máme SMKV podľa ISO 9001:2001, pri zmene manažéra kvality a začiatku platnosti novej normy STN EN ISO 9001:2009 firma vydala novú príručku kvality, chcem sa spýtať či je potrebná aj zmena všetkých smerníc kvality, myslím tým či ich treba upraviť tak, že sa odvolám na normu 2009 a opraviť manažéra kvality?
0 0
monika74 monika74

monika74 je offline (nepripojený) monika74

Viera R. Pozri príspevok
Prosím vedeli by ste mi poradiť, máme SMKV podľa ISO 9001:2001, pri zmene manažéra kvality a začiatku platnosti novej normy STN EN ISO 9001:2009 firma vydala novú príručku kvality, chcem sa spýtať či je potrebná aj zmena všetkých smerníc kvality, myslím tým či ich treba upraviť tak, že sa odvolám na normu 2009 a opraviť manažéra kvality?
Celá dokumentácia riadenia vo firme musí byť aktuálna, t.j. previazanosť smerníc navzájom, alebo odvolávanie sa iné druhy dokumentov spoločnosti (napr. politika kvality, príručka kvality, etický kódex) musí byť aktuálne - t.z. nemôže sa odvolávať na neaktuálny resp. neplatný dokument. Pokiaľ sa v jednotlivých druhoch riadiacich dokumentoch odvoláva na konkrétne meno manažéra, treba zmeniť aj to, ak sa zmenila osoba na poste manažéra. Preventívne by som sa v riadiacich dokumentoch odvolala len na pozíciu resp. funkciu bez uvedenia mena, s odvolaním sa na platnú organizačnú štrutkúru spoločnosti, kde sú konkrétne mená pri konkrétnych pozíciach uvedené. Ak by sa po čase menili mená pri pozíciach (z dôvodu napr. skončenie prac. pomeru, preradenie na inú pozíciu a pod.) stačí už len meniť organizačnú štruktúru a dokumentácia riadenia sa kvôli tomu nemusí meniť, keďže sú v nej len odvolávky na názov pozície a nie na konkrétne meno pracovníka. Iné je ak sa mení organizačná štruktúra z dôvodu organizačných zmien napr. vytvorenie nových prac. pozícií alebo organizačných útvarov.
Naposledy upravil monika74 : 20.04.10 at 10:46
0 0
Viera R. Viera R.

Viera R. je offline (nepripojený) Viera R.

Monika74 veľmi, veľmi ďakujem za odpoveď. Situácia u nás je asi taká, manažérku kvality robila jedna pani dôchodkina na dohodu, ja som robila ako zamestnankina interného auditora kvality, ale šéf v rámci šetrenia rozhodol, že manažéra kvality budem robiť ja. Tak príručku kvality som vydala novú ale keďže smernice sú dokument vrámci firmy myslela som, že to nebudem vydávať (škoda papiera). Takže podľa teba treba nové s novým menom manažéra kvality,odvolanie sa na novú normu, pretože ostatné doklady som už podpisovala ako manažér kvality (interné audity, nápravné opatrenia, správa o hodnotení syst. man. kvality).
Teraz mám ešte dilemu, či do organizačnej štruktúry môžem napísať seba aj ako manažéra kvality, aj ako interného auditora (školenia mám platné zatiaľ iba na normu 9001:2001), alebo toho int. auditora už vynechať?
0 0
monika74 monika74

monika74 je offline (nepripojený) monika74

Viera R. Pozri príspevok
Monika74 veľmi, veľmi ďakujem za odpoveď. Situácia u nás je asi taká, manažérku kvality robila jedna pani dôchodkina na dohodu, ja som robila ako zamestnankina interného auditora kvality, ale šéf v rámci šetrenia rozhodol, že manažéra kvality budem robiť ja. Tak príručku kvality som vydala novú ale keďže smernice sú dokument vrámci firmy myslela som, že to nebudem vydávať (škoda papiera). Takže podľa teba treba nové s novým menom manažéra kvality,odvolanie sa na novú normu, pretože ostatné doklady som už podpisovala ako manažér kvality (interné audity, nápravné opatrenia, správa o hodnotení syst. man. kvality).
Teraz mám ešte dilemu, či do organizačnej štruktúry môžem napísať seba aj ako manažéra kvality, aj ako interného auditora (školenia mám platné zatiaľ iba na normu 9001:2001), alebo toho int. auditora už vynechať?
Ahoj Viera,

nie som si istá, či nevzniká stret záujmov v kumulovanej funkcii manažéra kvality a interného auditora. Trocha je to divné, že ty ako interný auditor budeš seba ako manažéra kvality kontrolovať pri dodržiavaní napr. príručky kvality alebo iných smerníc. U nás vo firme máme tiež interného auditora a manažéra kvality ale funkcie zastávajú dvaja rôzni ľudia. Aj keby ste nemali zavedené ISO normy, tak zmeny v organizačnej štruktúre by mali byť zaznamenané. Na tvojom mieste by som to konzultovala s firmou, ktorá vám vystavila certifikát, predpokladám, že ako firma máte kontakt na nejakého konzultanta z certifikačnej spoločnosti.
0 0
Viera R. Viera R.

Viera R. je offline (nepripojený) Viera R.

Vďaka za odpoveď, tá pani čo robila manažérku kvality nám robila pred tým aj audity, len audit, ktorý sa robil na Dokumentáciu, ten som robila ja. Teraz som to vyriešila tak, že audit na dokumentáciu, robil predstaviteľ pre SMKV (aj keď je pravda, že nemá školenie interného auditora). Máme kontrolný certifikát už v utorok, takže konzultovať už nemám čas, lebo audity som urobila tak isto aj ostatné som už urobila. Vlastne som ani nevedela, že takéto konzultovanie je možné. Teraz sa bojím či to nebude považované za nejakú hrubú chybu, pre ktorú by odobrali certifikát.
0 0
Viera R. Viera R.

Viera R. je offline (nepripojený) Viera R.

Ospravedĺňujem sa že ťa takto zahlcujem otázkami, tá robota mi je vcelku jasná ale táto formálna stránka mi robí probémy.Teraz som pozerala, že na tých smerniciach nie je uvedená funkcia manažér kvality, ale iba meno kto spracoval, preveril, schválil, uvolnil do systému kvality. Spracoval a uvolnil meno už nie je aktuálne. Ale zase na druhej strane menila sa norma t. j. mala by byť vykonaná revízia dokumentov, t.j. pomením tie mená, aký máš ty názor?
0 0
monika74 monika74

monika74 je offline (nepripojený) monika74

Viera R. Pozri príspevok
Ospravedĺňujem sa že ťa takto zahlcujem otázkami, tá robota mi je vcelku jasná ale táto formálna stránka mi robí probémy.Teraz som pozerala, že na tých smerniciach nie je uvedená funkcia manažér kvality, ale iba meno kto spracoval, preveril, schválil, uvolnil do systému kvality. Spracoval a uvolnil meno už nie je aktuálne. Ale zase na druhej strane menila sa norma t. j. mala by byť vykonaná revízia dokumentov, t.j. pomením tie mená, aký máš ty názor?
ak sú nejaké zmeny v dokumentácii riadenia tak by som pre istotu zrevidovala dokumenty...načo dávať lacný dôvod auditorovi...pokiaľ sa pamätám, vždy pred auditom (certifikačným alebo recertifikačným) sa celá dokumentácia riadenia kontrolovala presne kvôli aktuálnosti...neplatné dokumenty sa sťahovali z obehu a označili za neplatné...zamestnanci mali k dispozícii jedine platné dokumenty...držím palce, nech ti to vyjde a hlavne kľud
1 0
Načítať ďalšie

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať