enka2 Dobry den,
chcela by som sa informovať ohľadom reklamácii.
V júli 2009 som si kúpila repasovaný nootbuck kde som dostala pol roka záruku, za ten čas bol 3x v oprave s tou itou chybou, po 4x v decembri 2009 som žiadala o vratenie penazí. Majiteľ obchodu prve musel testovať či ta chyba skutočne tam je.
Keď všetko mal potestované v januári 2010 mi povedal že mi nemôže vrátiť peniaze, lebo by mu nesedelo ročné zučtovanie daní, kedže už nastal nový rok. Do dnešného dňa táto reklamácia nieje vybavená a nootbuck nieje oprvený.
Preto Vás žiadam o rdu ako v takom prípade mám pokračovať. Ďakujem Zdena
Tak podľa § 623 ods. 1 OZ, Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez vady, má kupujúci právo na výmenu veci alebo má právo od zmluvy odstúpiť. Tie isté práva prislúchajú kupujúcemu, ak ide síce o odstrániteľné vady, ak však kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád vec riadne užívať.
To že by to predajcovi nesedelo v účtovníctve nie je tvoja starosť. Vyžaduj vrátenie peňazí a keď bude naďalej odmietať, tak na neho pošli SOI.
Len dúfam, že máš všetky doklady o kúpe a reklamáciách.
Čo znamená, že reklamácia nie je vybavená? Máš notebook doma, alebo je stále u predajcu? Lebo ak je stále u predajcu, tak podľa § 18 ods. 4 zákona č. 250/2007 O ochrane spotrebiteľa ak nie je reklamácia vybavená do 30 dní od uplatnenia má spotrebiteľ právo od zmluvy odstúpiť.
Skutočne nevidím právny dôvod na takéto správanie predajcu.