Zavrieť

Porady

Reklamacia - opakovana vada

Ahojte, prosim o radu v suvislosti s viacnasobnou reklamaciou mobilneho telefonu

Mobilny telefon bol uz dvakrat v servise kvoli tej istej vade. Obidvakrat bola reklamacia uznana, a boli vymenene rozne diely telefonu.

Presne ta ista zavada sa vsak prejavila aj tretikrat, hned po doruceni zo zarucneho servisu...

Zaujima ma, ako je definovana moznost odstupenia od zmluvy v pripade opakovaneho objavenia zavady. Na spotrebitelskych portaloch a v zarucnych podmienkach vecsiny predajcov som nasiel, ze pravo na odstupenie od zmluvy ma spotrebitel uz po druhej oprave, pri tretom prejaveni tej istej zavady.

AVSAK:

Predajca od ktoreho telefon mam ma v zarucnych podmienkach napisane

"Pre účely reklamácie sa za viac krát opakovanú odstrániteľnú vadu považuje výskyt jednej odstrániteľnej vady viac ako štyri krát."

Co by znamenalo, ze by sa zavada musela objavit 5 krat !

Moze si predajca svojvolne stanovit pocet objaveni sa zavady, nie je to nijak regulovane??

Obciansky zakonnik zda sa pise len o "viacnasobnom vyskyte" bez upresnenia poctu.
Naposledy upravil monocat : 04.02.10 at 12:25 Dôvod: chyba v texte
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    Mgr.Shrek je offline (nepripojený) Mgr.Shrek

    právnik, ktorého baví právo =D ...viac Mgr.Shrek
    monocat Pozri príspevok
    Ahojte, prosim o radu v suvislosti s viacnasobnou reklamaciou mobilneho telefonu

    Mobilny telefon bol uz dvakrat v servise kvoli tej istej vade. Obidvakrat bola reklamacia uznana, a boli vymenene rozne diely telefonu.

    Presne ta ista zavada sa vsak prejavila aj tretikrat, hned po doruceni zo zarucneho servisu...

    Zaujima ma, ako je definovana moznost odstupenia od zmluvy v pripade opakovaneho objavenia zavady. Na spotrebitelskych portaloch a v zarucnych podmienkach vecsiny predajcov som nasiel, ze pravo na odstupenie od zmluvy ma spotrebitel uz po druhej oprave, pri tretom prejaveni tej istej zavady.

    AVSAK:

    Predajca od ktoreho telefon mam ma v zarucnych podmienkach napisane

    "Pre účely reklamácie sa za viac krát opakovanú odstrániteľnú vadu považuje výskyt jednej odstrániteľnej vady viac ako štyri krát."

    Co by znamenalo, ze by sa zavada musela objavit 5 krat !

    Moze si predajca svojvolne stanovit pocet objaveni sa zavady, nie je to nijak regulovane??

    Obciansky zakonnik zda sa pise len o "viacnasobnom vyskyte" bez upresnenia poctu.
    Občiansky zákonník vo svojom § 623 je okrem iného uvedené, opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád.

    Občiansky zákonník však už nikde nedefinuje, čo znamená "opätovné vyskytnutie sa vady po oprave". Môže to byť dvakrát, ale aj päť krát.

    Z tohto ustanovenia OZ je dokonca zrejmé, že musí ísť o tú istú vadu. Teda, ak by sa v tvojom prípade vyskytla jedna vada 4x a potom 3x iná, stále nemáš právo odstúpiť od zmluvy.

    V tvojom prípade je jediným riešením, ak by mal prístroj v tom istom čase viac vád, napr: displej a zvuk. Respektíve, neviem či by si nemohla tú vadu čo reklamuješ "rozdeliť" na dve alebo viac vád, napr. nefunkčné osvetlenie ako nefunkčné podsvietenie klávesnice a nefunkčné podsvietenie displeja.

    monocat je offline (nepripojený) monocat

    monocat
    Dakujem za reakciu. Zda sa ze svoju sancu som premeskal, 3 zavady naraz (vratane tej ktora sa opakuje) som mal pri prvej reklamacii

    Medzicasom som na stranke Slovenskej obchodnej inspekcie som nasiel dokument v ktorom sa vyslovene uvadza trojnasobne objavenie tej istej poruchy ako dovod na odstupenie.

    soi.sk/files/documents/rspotreb/Uplatnenie_reklamacie01112008.rtf

    Predpokladam ale, ze taketo dokumenty nemaju pravnu zaveznost, ci?

    Skoda ze je zakon napisany tak nejednoznacne. Jedine ze by bol oficialny pravny vyklad slova "viacnasobne" = viac ako dvakrat

    misoft je offline (nepripojený) misoft

    misoft
    Prečítaj si toto: http://www.vyvlastnenie.sk/predpisy/...-a-reklamacia/
    a najmä túto časť:
    Predávajúci alebo ním poverený pracovník by mal o reklamácii rozhodnúť ihneď, v zložitých prípadoch do troch pracovných dní. Do tejto lehoty sa nezapočítava čas potrebný na odborné posúdenie vady. Vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní. Po uplynutí tejto lehoty má spotrebiteľ rovnaké práva, akoby išlo o vadu, ktorú nemožno odstrániť. Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez vady, má kupujúci právo na výmenu veci alebo má právo od zmluvy odstúpiť. Tie isté práva prislúchajú kupujúcemu, ak ide síce o odstrániteľné vady, ak však kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave (v zmysle judikatúry sa za takú považuje spravidla vec, u ktorej sa vyskytla taká istá vada po jej aspoň dvoch predchádzajúcich opravách) alebo pre väčší počet vád vec riadne užívať (posúdenie tejto otázky závisí na okolnostiach konkrétneho prípadu).
    Tu sa predajca nemôže vyhovárať na to že je to predsa opravené, pokiaľ by si ich žaloval, tak podľa právneho podkladu Zákona na ochranu spotrebiteľa by si to musel vyhrať.

    Jednou vetou: žiadaj späť peniaze, pretože si mal 3x rovnakú chybu, ktorú si reklamoval a na tvojej strane je Občiansky zákonník i Zákon na ochranu spotrebiteľa.
    Naposledy upravil misoft : 04.02.10 at 18:44

    Reklamacia - opakovana vada

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.