Podľa mňa si na základe splátkového kalendára mala účtovať o preddavkoch ako o opakovanom dodaní služieb, čím by ti ich neuhradením vznikal záväzok, ale v nákladoch by si to mala. Vyúčtovaciu faktúru zaúčtovať tiež do nákladov mínusovým znamienkom. Dodávateľ vo vyúčtovacej faktúre odpočítal všetky preddavky ako keby boli uhradené a tým ti vznikol preplatok. Teraz buď doplatíš preddavky a potom ti vráti preplatok, alebo si to započítate a ty uhradíš rozdiel. Ale to už účtuješ iba na účte záväzkov.
My to tiež tak robíme, ibaže nemáme splátkový kalendár, ale zasielame každý mesiac preddavkové faktúry. Vo vyúčtovacej faktúre odpočítame všetky preddavkové faktúry, aj keď neboli uhradené, ale máme tam takú vetu v zmysle, že výsledok fa je za predpokladu, že boli uhradené všetky preddavky. Ak sa nám ale vyskytne prípad, že má niekto preplatok a nemá zaplatenú niektorú preddavkovú fa, tak sa s ním dohodneme, či to doplatí a my mu vrátime preplatok, alebo si to započítame a on doplatí rozdiel.