Zavrieť

Porady

Reklamácia vchodových dverí

Dobrý deň, potrebovala by som poradiť ohľadom reklamácie vchodových dverí z plastu a to v tom, ako to máme ďalej riešiť. Po necelom roku sme reklamovali dvere nakoľko sme zistili, že sú krivé, nepriliehajú celkom k tesneniam, atď.Reklamácia bola spísaná 12.4., o dva týždne prišli z firmy a vybrali dvere zase založili, žeby už to "malo byť dobre." Ale zistili, že tým nič nevyriešili. Nechali to tak iba to "zapenili" aby dvere držali, všetko si pofotili a odišli. Všetko okolo dverí máme "rozbité". Včera skončila 30 dňová reklamačná doba a z firmy sa neozvali. Čo máme robiť ďalej? Môžme odstúpiť od kúpnej zmluvy - žiadať vrátenie peňazí? Alebo žiadať nové dvere? ďakujem vopred za vaše odpovede.
Usporiadat
anaja anaja

anaja je offline (nepripojený) anaja

Dobrý deň, našiel by sa tu niekto, kto by mi poradil ohľadom "môjho problému"´. Alebo aspoň nejaký váš názor - ako by ste to riešili vy na mojom mieste. Ďakujem
0 0
Menej reklamy? Zaregistrujte sa! - Žiadne vyskakovacie reklamy!
Mgr.Shrek Mgr.Shrek

Mgr.Shrek je offline (nepripojený) Mgr.Shrek

právnik, ktorého baví právo =D ...viac
Nafoť všetko poškodenie, ktoré ti spôsobili a pošli im doporučený list, v ktorom uvedieš, že 30 dňová lehota uplynula a kedže reklamácia nebola vybavená, resp. ti spôsobili škodu, žiadaš do 5 dní nápravu, inak sa obrátiš na SOI.
2 0
zdenka131 zdenka131

zdenka131 je offline (nepripojený) zdenka131

logopéd, psychopéd, pedagóg, večný študent, absolvent viacerých VŠ ...viac
Vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní. Po uplynutí tejto lehoty má spotrebiteľ rovnaké práva, akoby išlo o vadu, ktorú nemožno odstrániť.

Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez vady, má kupujúci právo na výmenu veci alebo má právo od zmluvy odstúpiť – vrátenie peňazí.
8 0
wagner wagner

wagner je offline (nepripojený) wagner

anaja Pozri príspevok
Dobrý deň, našiel by sa tu niekto, kto by mi poradil ohľadom "môjho problému"´. Alebo aspoň nejaký váš názor - ako by ste to riešili vy na mojom mieste. Ďakujem
Ja som mala tiež problém s firmou na výmenu žalúzií. Písomne som im oznámila, že v záručnej dobe vznikol problém, poslala som fotky, list išiel doporučene. Do 30 dní sa o mňa ani neobtreli. Keďže to nebola prvá reklamácia a mala som s nimi "dobré skúsenosti", tak som počkala päť dní a sťažnosť s kópiami listu a fotiek som poslala na SOI. Až potom sa zrazu veci začali hýbať. Tiež Ti radím, nečakaj, napíš sťažnosť na SOI, pošli kópiu listu čo si poslala firme, kópiu doručenky resp. podacieho lístku - usudzujem, že si to poslala doporučene. Ak si to neposlala doporučene, tak znovu doporučene pošli sťažnosť tej firme, počkaj 30 dní + nejaký týždeň a pošli sťažnosť na SOI. Dnes Ti máloktorá firma vybaví reklamáciu bez toho, aby ich k tomu donútila SOI.
4 0
wagner wagner

wagner je offline (nepripojený) wagner

A ešte doplním - dúfam, že to nie je tá istá firma, čo robila dvere aj môjmu susedovi. Akurát ten mal šťastie, každý mesiac mu doniesli nové dvere, ale ani jedny neboli dobré - nepriliehali, alebo sa nedali zamknúť. Tá firma spravila asi sedmoro nových dverí, pokiaľ sa ako tak strafili. S poslednými prišiel sám veľký majiteľ, nasadil dvere, nastavil pánty a slávnostne povedal, že čo chcú, však dverám nič nie je. Ešte že hneď odišiel, lebo sused ho skoro trafil kladivom.
2 0
Llívia Llívia

Llívia je offline (nepripojený) Llívia

wagner Pozri príspevok
Ja som mala tiež problém s firmou na výmenu žalúzií. Písomne som im oznámila, že v záručnej dobe vznikol problém, poslala som fotky, list išiel doporučene. Do 30 dní sa o mňa ani neobtreli. Keďže to nebola prvá reklamácia a mala som s nimi "dobré skúsenosti", tak som počkala päť dní a sťažnosť s kópiami listu a fotiek som poslala na SOI. Až potom sa zrazu veci začali hýbať. Tiež Ti radím, nečakaj, napíš sťažnosť na SOI, pošli kópiu listu čo si poslala firme, kópiu doručenky resp. podacieho lístku - usudzujem, že si to poslala doporučene. Ak si to neposlala doporučene, tak znovu doporučene pošli sťažnosť tej firme, počkaj 30 dní + nejaký týždeň a pošli sťažnosť na SOI. Dnes Ti máloktorá firma vybaví reklamáciu bez toho, aby ich k tomu donútila SOI.
Asi sme mali rovnakého dodávateľa žalúžií, lebo u toho "nášho" sme ich reklamovali 3x a vždy odstránili závadu až po tom, čo sme sa sťažovali na SOI (a to nám ešte "nejako" tá firma zabudla dať doklad o dodávke a montáži okien na celý byt v roku, v ktorom túto službu robili a až po našich urgenciách nám doklad - faktúru dali. Vôbec ich nezaujímalo, že sme potrebovali vydokladovať úver zo stavebnej sporiteľne. Kým nám dali doklady, tak tá lehota na vydokladovanie skoro ubehla).. Bolo to asi pred 4 rokmi. Neviem, či sa odvtedy niečo zmenilo, ale zo SOI nám ku každej sťažnosti poslali list, že teda sťažnosť dostali, ale upozorňujú nás na to, že nemôžu vstupovať do vzťahov medzi dodávateľom a odberateľom, iba môžu kontrolovať dodržiavanie zákona. Ani nás nikdy neinformovali, či zákon bol porušený, alebo nie, teda či sme sa sťažovali oprávnene, či dali firme nejaké lehoty na odstránenie nedostatkov. Ale asi tej firme naparili pokutu, alebo ich "vystrašili", lebo po každom takomto podnete a jeho prešetrení SOI sa ľady pohli.
Anaja, v každom prípade sa však nedaj, napíš listy, ako ti tu radili. A pridala by som tam aj žiadosť o náhradu škody za to "rozbité okolo dverí". (A ešte sa im môžeš vyhroziť, že im urobíš "reklamu" . )
Naposledy upravil Llívia : 15.05.10 at 21:54
2 0
wagner wagner

wagner je offline (nepripojený) wagner

Llívia Pozri príspevok
Asi sme mali rovnakého dodávateľa žalúžií, lebo u toho "nášho" sme ich reklamovali 3x aj ja som ich reklamovala každú chvíľu.Za štyri roky to bola šiesta reklamácia. Vždy mi žalúzie vymenili na celom dome a vždy na spodu boli od slnka prepálené. Naposledy mi ich menili v auguste a dali mi nepriehľadné biele. Už mi tie priehľadné nechceli dať, že si na mojom dome hambu robiť nebudú.a vždy odstránili závadu až po tom, čo sme sa sťažovali na SOI aj mne až potom prišli odstrániť poškodené žalúzie a vymeniť ich(a to nám ešte "nejako" tá firma zabudla dať doklad o dodávke a montáži okien na celý byt v roku, v ktorom túto službu robili a až po našich urgenciách nám doklad - faktúru dali. Vôbec ich nezaujímalo, že sme potrebovali vydokladovať úver zo stavebnej sporiteľne. Kým nám dali doklady, tak tá lehota na vydokladovanie skoro ubehla).. Bolo to asi pred 4 rokmi. Neviem, či sa odvtedy niečo zmenilo, ale zo SOI nám ku každej sťažnosti poslali list, že teda sťažnosť dostali, ale upozorňujú nás na to, že nemôžu vstupovať do vzťahov medzi dodávateľom a odberateľom, iba môžu kontrolovať dodržiavanie zákona. Ani nás nikdy neinformovali, či zákon bol porušený, alebo nie, teda či sme sa sťažovali oprávnene, či dali firme nejaké lehoty na odstránenie nedostatkov. Mne tiež vždy zo SOI odpísali, ale napísali mi aj to, že sťažnosť bola oprávnená a že s firmou začali konanie o udelení pokuty.A to zakaždým, tak neviem či to tej firme stálo za to, že zakaždým dostanú za mňa pokutu. Inak mi ten čo mi vymieňal žalúzie povedal, že keď čítajú odo mňa sťažnosť, tak im je zle, lebo od nikoho nemali toľko stažností, ako odo mňa. Ale asi tej firme naparili pokutu, alebo ich "vystrašili", lebo po každom takomto podnete a jeho prešetrení SOI sa ľady pohli.
Anaja, v každom prípade sa však nedaj, napíš listy, ako ti tu radili. A pridala by som tam aj žiadosť o náhradu škody za to "rozbité okolo dverí". (A ešte sa im môžeš vyhroziť, že im urobíš "reklamu" . )
Máš pravdu, firmy začínajú konať až vtedy, keď sa do toho "obuje" SOI, inak na Teba kašľú. Tiež doklad o monráži žalúzií mi posielali tri mesiace. Poslali ho až vtedy, keď som zas napísala na SOI. Bez SOI nevybavíš nič A žiaľ, sú firmy, ktorým je aj SOI ukradnutá.
4 0
220870 220870

220870 je offline (nepripojený) 220870

Remeselník,stavbár.
anaja Pozri príspevok
Dobrý deň, potrebovala by som poradiť ohľadom reklamácie vchodových dverí z plastu a to v tom, ako to máme ďalej riešiť. Po necelom roku sme reklamovali dvere nakoľko sme zistili, že sú krivé, nepriliehajú celkom k tesneniam, atď.Reklamácia bola spísaná 12.4., o dva týždne prišli z firmy a vybrali dvere zase založili, žeby už to "malo byť dobre." Ale zistili, že tým nič nevyriešili. Nechali to tak iba to "zapenili" aby dvere držali, všetko si pofotili a odišli. Všetko okolo dverí máme "rozbité". Včera skončila 30 dňová reklamačná doba a z firmy sa neozvali. Čo máme robiť ďalej? Môžme odstúpiť od kúpnej zmluvy - žiadať vrátenie peňazí? Alebo žiadať nové dvere? ďakujem vopred za vaše odpovede.
Vždy musíte poslať písomnú reklamáciu ,ak zavadu neodstránia do 30 dní máte nárok na vrátenie peňazí.Po tej oprave vám musia vydať ptvrdenie o tom že reklamovaný výrobok opravili kedy,kde kto ,razítko podpis.Vy musíte fyzicky potvrdiť svojim podpisom že závada bola odstránená,v požadovanom množstve a kvalite.Dielo musia uviesť do pôvodného stavu pred opravou.Tj "špalety"musia po sebe omietnuť aj namaľovať,poupratovať a pod.
6 0
anaja anaja

anaja je offline (nepripojený) anaja

Ďakujem Vám všetkým za vaše odpovede, rady. A ešte by som sa chcela spýtať, či namiesto doporučeného listu nemôžem poslať e-mail firme.
0 0
Mgr.Shrek Mgr.Shrek

Mgr.Shrek je offline (nepripojený) Mgr.Shrek

právnik, ktorého baví právo =D ...viac
anaja Pozri príspevok
Ďakujem Vám všetkým za vaše odpovede, rady. A ešte by som sa chcela spýtať, či namiesto doporučeného listu nemôžem poslať e-mail firme.
Nevidím v tom nejaký zásadný problém, ale ako dokážeš, že ten mail dostali a prečítali?
Ja zásadne komunikujem s dodávateľmi a odberateľmi len písomnou formou, doporučene do vlastných rúk.
5 0
220870 220870

220870 je offline (nepripojený) 220870

Remeselník,stavbár.
anaja Pozri príspevok
Ďakujem Vám všetkým za vaše odpovede, rady. A ešte by som sa chcela spýtať, či namiesto doporučeného listu nemôžem poslať e-mail firme.
NIE.
0 0
wagner wagner

wagner je offline (nepripojený) wagner

anaja Pozri príspevok
Ďakujem Vám všetkým za vaše odpovede, rady. A ešte by som sa chcela spýtať, či namiesto doporučeného listu nemôžem poslať e-mail firme.
Ako preukážeš SOI, že si poslala reklamáciu? Predsa len kópiou podacieho lístka. A email nie je na posielanie reklamácií. Ten má slúžiť na inú komunikáciu.Napr.: Môžeš požiadať štátne orgány o stanoviská, ale nie súkromné firmy o vybavenie reklamácie.
4 0
Llívia Llívia

Llívia je offline (nepripojený) Llívia

anaja Pozri príspevok
Ďakujem Vám všetkým za vaše odpovede, rady. A ešte by som sa chcela spýtať, či namiesto doporučeného listu nemôžem poslať e-mail firme.
Ak to budeš riešiť cez SOI, mohla by si napísať, ako postupujú teraz pri reklamáciách (napr. či ti poslali oznámenie o tom, že bola začatá kontrola na základe tvojho podnetu, či firma dostala povinnosť nejakej nápravy, pokutu atď.)? My sme tú našu reklamáciu riešili pred niekoľkými rokmi, tak ma zaujíma, ako pri nich postupujú teraz.
0 0
wagner wagner

wagner je offline (nepripojený) wagner

Llívia Pozri príspevok
Ak to budeš riešiť cez SOI, mohla by si napísať, ako postupujú teraz pri reklamáciách (napr. či ti poslali oznámenie o tom, že bola začatá kontrola na základe tvojho podnetu, či firma dostala povinnosť nejakej nápravy, pokutu atď.)? My sme tú našu reklamáciu riešili pred niekoľkými rokmi, tak ma zaujíma, ako pri nich postupujú teraz.
Ja som reklamáciu riešila vlani a SOI ma informovala o tom, aké kroky v rámci reklamácie vykonáva. Tiež mi napísali, že im bude udelená pokuta.
3 0
anaja anaja

anaja je offline (nepripojený) anaja

Llívia Pozri príspevok
Ak to budeš riešiť cez SOI, mohla by si napísať, ako postupujú teraz pri reklamáciách (napr. či ti poslali oznámenie o tom, že bola začatá kontrola na základe tvojho podnetu, či firma dostala povinnosť nejakej nápravy, pokutu atď.)? My sme tú našu reklamáciu riešili pred niekoľkými rokmi, tak ma zaujíma, ako pri nich postupujú teraz.
Zatiaľ som to neriešila cez SOI. Najprv sme to chceli vybaviť bez SOI, ale po telefonovaní tj.18.5.2010 to zrazu začali riešiť, ale akoby som dvere reklamovala iba "včera", tj. pán z reklamačného vraj musí zistiť o čo ide, že sa mi ozve v priebehu dňa. Nakoniec ja som tam volala 19.5. poobede, a on mi povedal, že prídu z výrobne mi tie dvere a rám "vyrovnať" nejakým špeciálnym prístrojom. Skoro mi sánka spadla. To keby som nevolala tak dokedy budem čakať pokiaľ sa oni rozhýbu??!! Manžela skoro trafilo.. Zatiaľ čakám, aké dajú dnes stanovisko manželovi, a budeme konať inak....
Najradšej by som žiadala vrátenie peňazí!!!!!! Ako by som mala postupovať?
0 0
miges miges

miges je offline (nepripojený) miges

anaja Pozri príspevok
Dobrý deň, našiel by sa tu niekto, kto by mi poradil ohľadom "môjho problému"´. Alebo aspoň nejaký váš názor - ako by ste to riešili vy na mojom mieste. Ďakujem
Pokial firma nevybavila reklamaciu do 30 dni, mozes sa obratit na SOI. SOI-ka firmu potresta, ale tvoju reklamaciu nevybavi, aj ked stoji to za to, aby firma dostala priucku. Najlepsie bude ak firme posles doporucenym listom "odstupenie od zmluvy s vratenim penazi" na zaklade nevybavenia reklamacie. Podla zakona na ochranu spotrebitela a obcianskeho zakonika mas na to narok.
0 0
anaja anaja

anaja je offline (nepripojený) anaja

anaja Pozri príspevok
Zatiaľ som to neriešila cez SOI. Najprv sme to chceli vybaviť bez SOI, ale po telefonovaní tj.18.5.2010 to zrazu začali riešiť, ale akoby som dvere reklamovala iba "včera", tj. pán z reklamačného vraj musí zistiť o čo ide, že sa mi ozve v priebehu dňa. Nakoniec ja som tam volala 19.5. poobede, a on mi povedal, že prídu z výrobne mi tie dvere a rám "vyrovnať" nejakým špeciálnym prístrojom. Skoro mi sánka spadla. To keby som nevolala tak dokedy budem čakať pokiaľ sa oni rozhýbu??!! Manžela skoro trafilo.. Zatiaľ čakám, aké dajú dnes stanovisko manželovi, a budeme konať inak....
Najradšej by som žiadala vrátenie peňazí!!!!!! Ako by som mala postupovať?
....a takto to pokračovalo:
Včera bol u nás vedúci reklamácii, pozrel si dvere, zmeral s vodováhou, a vyjadril sa k tomu takto: "To, že sú dvere krivé - tá odchýlka je v norme, a nebráni funkčnosti dverí" a že sa dnes porozpráva s nadriadením (majiteľom firmy) a dnes sa ozve telefonicky manželovi. Dnes volal, že je to tak ako povedal u nás včera a pošlú nám vyjadrenie. A reklamáciu týmto ukončia.

Tak JE TO NORMÁLNE????? To, že dvere nie sú založené v rovine, a v zime mi "ťahá" dnu chlad, lebo tým pádom netesnia, je nepodstané!!!!!!????
A to, že musím kupovať fasadnú farbu na omaľovanie okolo dverí, a kúpiť nový obklad vešiakovej steny, to nikoho nezaujíma?????!!!!! A to nehovorím o tom, že sú dveré na pár miestach poškriabané - to je iba estetická chyba???

No už som zúfalá, čo by ste robili na mojom mieste????? Prosím, poraďte mi, ďakujem vám pekne.
0 0
Llívia Llívia

Llívia je offline (nepripojený) Llívia

anaja Pozri príspevok
....a takto to pokračovalo:..No už som zúfalá, čo by ste robili na mojom mieste????? Prosím, poraďte mi, ďakujem vám pekne.
Anaja, na tvojom mieste by som urobila to, čo ti vyššie odporúčala Miges - reklamáciu nevybavili do 30 dní, žiadam vrátiť peniaze + náhradu spôsobenej škody + podnet na SOI (ten by som určite podala) + uistila by som ich o tom, že im spravím skvelú "reklamu" + keďže dvere neboli najlacnejšie, upozornila by som ich na to, že si budem vymáhať náhradu škody (dvere, stena, obloženie) súdnou cestou, s čím samozrejme budú mať ďalšie náklady na súdne výdavky (a veľmi by som dúfala, že sa niečoho z tohto zľaknú a "uvedomia sa". Jednoducho, nenechať sa odbiť, nech si láskavo firmy uvedomia, že zákazníci sa nenechajú odbiť, vedia o svojich právach a sú ochotní si ich uplatniť. Držím ti palce, aby sa ti túto "záležitosť" podarilo dotiahnuť do úspešného (spokojného) konca.
0 0
anaja anaja

anaja je offline (nepripojený) anaja

Dobrý deň,

koncom mája som podala podnet s "mojim problémom" na SOI, ale zatiaľ sa mi neozvali, čo je s tým......Neviete mi poradiť, či má SOI určenú nejakú lehotu na vybavenie podnetou, alebo ju nemusia ani vôbec preverovať??? Lebo čakám a čakám , síce som tam volala asi pred mesiacom a povedali mi, že to ešte neriešili........Tak neviem dokedy mám čakať???
0 0
zdenka131 zdenka131

zdenka131 je offline (nepripojený) zdenka131

logopéd, psychopéd, pedagóg, večný študent, absolvent viacerých VŠ ...viac
V prípade podnetov ku kontrole zákon nestanovuje žiadnu lehotu , v ktorej je SOI povinná odpovedať a informovať odosielateľa o výsledkoch kontroly.

Podnety sú vybavované priebežne a odpovede sú zväčša zasielané v priebehu niekoľkých týždňov po obdržaní a po vykonaní kontroly za účelom prešetrenia situácie.

V prípade sťažností by ste mala byť do 30 dní informovaná o výsledku alebo priebehu konania. To sa môže v prípade zainteresovanosti iných orgánov predĺžiť o ďalších 30 alebo 60 dní
6 0
Načítať ďalšie

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať