To čo tu popisuješ mi pripadá ako snaha dostať firmu tvojho bývalého zamestnávateľa na trh s novým sortimentom a získať čo najviac nových zákazníkov.
Píšeš, že nechceš behať, vybavovať, telefonovať a po polroku zistiť že to za nič nestálo a zabaliť to.
Vidieť, že v obchode nemáš moc skúseností. Dostať novú firmu (nové produkty) na trh nieje záležitosť na pol roka, ale minimálne za dva roky poctivej mravenčej práce to začne byť pre firmu zaujímavé. Ako sám píšeš všetci už majú svojich dodávateľov.
Dobrý obchodník nesmie byť otravný taký v dnešnej dobe nič nepredá , treba niekde začať, spraviť si databázy potencionálnych zákazníkov, kontaktovať každého z nich a nerozprávať o produkte ale dotlačiť ho do stretnutia a tam treba vyzistiť základné veci:
- od koho čo berie, za aké ceny, ako je so svojím dodávateľom spokojný, všetky informácie ihneď zaznamenávať ak je to nevhodné tak čo najskôr po stretnutí, lebo sa ti možno za pol roka, rok veľmi veľmi hodia. Samozrejme ak sa to spýtaš na rovinu tak ťa pošle kade ľahšie, to je to umenie obchodovania že ti aj najnepríjemnejší oponent povie aj čo nevie a ani nevie ako.
Dobý obchodník musí byť dobrý analytik, vyzistiť muchy konkurencie a na nich začať stavať u potencionálnych zákazníkov. Ak oslovíš 100 klientov tak 5 z nich dostaneš hneď, 20 po pol roku a ďalšich 20 po roku príde k tebe samo. Samozrejme treba sa pripomínať, nový druh sortimentu máme môžem ho prísť predviesť? a pod. proste skamarátiť sa s klientami aby ťa radi privítali aj keď nič neberú od teba, skôr či neskôr neskôr budú, ale to vieš len ty
Ak ti niekto povie jasné NIE tak taktiež založiť do archívu a po roku navštíviť s novinkou
Tí čo sa rozčulujú, že ich otravuješ veľa krát povedia viac než by chceli a to sú pre teba potrebné informácie
Toto všetko chce ale veľkú trpezlivosť od zamestnávateľa, proste obchodník niečo stojí a zavádzanie na trh stojí mnohokrát viac, čiže veľa nákladov a na pohľad minimálny prínos. Ak si myslí, že za rok bude vďaka nejakému obch. zástupcovi za vodou tak sa naňho rovno vykašli, len sa budeš trápiť jeho priblblými poznámkami...
Obchodník keď nepredáva a nezarába firme na seba tak sa trápi aj sám dostatočne nieto ešte počúvať poznámky typu no koho sme našli nového včera? čo budeme robiť dnes?...