Zavrieť

Porady

Absolventská prax, nezisková organizácia, dohoda, dotácia na živnosť

Dobrý deň,
mal by som dosť komplikovanú otázku, preto som aj založil novú tému.
Najskôr vysvetlím svoju situáciu:
Oficiálne som študent, ale v skutočnosti už školu nenavštevujem a tak od júna by som sa zapísal na úrad práce. Budú to 3 roky od skončenia strednej školy, takže to už bude viac ako 2 roky po skončení školy, lebo vysokú som neukončil. Budem mať nárok na absolventskú prax? A hneď? Okrem toho robím na dohodu za 100€ na mesiac a do januára som robil na 200€ na mesiac, to by ale absolventskej praxi prekážať nemalo, ak sa nebude kryť pracovný čas, že?
Ďalšia podstatná vec je, že by som chcel robiť v neziskovej organizácii, v ktorej by som možno sám bol riaditeľ (štatutár). 1 - môžu zamestnávať na absolventskú prax aj neziskové organizácie? 2 - bol by problém v tom, že som sám riaditeľ, alebo som minimálne v predsedníctve neziskovky?
Je vôbec možné aby som sa vopred "dohodol" s neziskovkou, teda zamestnávateľom (teda sám so sebou), že sa dostanem práve sem na absolventskú prax? Neprideľuje úrad tieto miesta sám? Že ak bude o absolventa žiadať zamestnávateľ, či si môže vyberať a tiež absolvent, či si môže vyberať.
ďalej neviem, či počas absolventskej praxe budem vlastne stále na úrade práce. Že či by som po 6 mesiacoch absolventskej praxe mal nárok na dotáciu pre živnostníkov, lebo uvažujem, že by som si potom trúfol po nejakých skúsenostiach aj na živnosť. Zároveň by som spĺňal to nové kritérium na získanie dotácie (ak s toto kritérium prijme), že v danom odbore musím mať minimálne 6 mesiacov praxe.
Keby mi na toto všetko vedel niekto odpovedať, bol by som veľmi vďačný
Hlavne sa bojím, že to úrad vezme ako špekuláciu, pravda je taká, že to tak aj vyzerá, ale mojim cieľom je nie len príjem, ale rozvoj neziskovky a keď toho budem mať príjem, tak sa tomu naozaj budem môcť denne venovať a možno tam za ten čas vytvoriť aj pracovné miesto pre budúcnosť.