Zavrieť

Porady

Kúpa auta.

Na čo si dať pozor pri kúpe ojazdeného auta? Ako zistím že auto má "stočené" km pri obhliadke auta?
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    Zoltán Kovács je offline (nepripojený) Zoltán Kovács

    človek, príliš dôverčivý, a niekedy aj idealista, ktorý verí v dobro človeka ...viac Zoltán Kovács
    Piťko-amater Pozri príspevok
    Prečo Ťa zaujíma stav tachometra ???
    Ako v drvivej väčšine zase odveci reakcia.


    Zrejme preto, lebo stav tachometra, a skutočne nabehnuté kilometre dosť ovplyvňujú technický stav, ale aj cenu auta.

    220870 je offline (nepripojený) 220870

    Remeselník,stavbár. 220870
    http://www.obroda.sk/clanok/6002/Oja...BEa-vzh%BEadu/

    V súčasnosti na Slovensku funguje veľké množstvo autobazárov. Preto by si mal záujemca o kúpu ojazdeného auta porovnať ponuku a ceny vozidiel vo viacerých predajniach. Cena vozidla z autobazáru je asi o 15 až 20 % vyššia než pri autách kúpených na inzerát. Autobazár však na druhej strane za to vybaví všetky formality spojené s prepisom vozidla a v prípade zistenia zatajených chýb má kupujúci právo ich reklamovať v autobazáre podľa ustanovení Občianskeho zákonníka. Samozrejme, dôležité je vybrať si dostatočne spoľahlivý autobazár, najlepšie podľa referencií známych.
    V prípade, že má kupujúci vybrané konkrétne auto, môže sa obrátiť na značkového predajcu. Ceny v tomto type predajní bývajú síce o niečo vyššie, na druhej strane však majú autá známy pôvod a garantovanú kvalitu. Dobrá predajňa by mala byť vybavená tak, aby bolo možné vozidlo prehliadnuť zo všetkých strán, vrátane vyzdvihnutia na rampu a podobne. Prehliadku vozidla v autobazáre by mal kupujúci urobiť v sprievode odborníka – automechanika alebo znalca, ktorí vedia odhaliť prípadné chyby, ako aj určiť, či cena vozidla zodpovedá miere opotrebovania auta. Seriózni predajcovia voči tomuto postupu nebudú mať námietky. „Ideálne je požičať si auto na tester. Stáva sa nám, že dostaneme vozidlo na kontrolu a zistíme, že je po nehode a airbag vôbec nevystrelil. Keď sa lepšie pozrieme, zistíme, že tam vôbec nie je. Kontrolka, ktorá má upozorňovať na to, že je nefunkčný, je odpojená. Myslím si, že je dosť takých vozidiel, ktoré sú opravené s čo najmenšími nákladmi. Takže kupovať ojazdené auto je pomerne veľké riziko,“ domnieva sa Peter Mauer zo spoločnosti Agentúra auto data.
    Pri nákupe ojazdeného auta prostredníctvom autobazára treba overiť aj to, či v prípade kúpno-predajnej zmluvy, ktorú predložil autobazár, ide skutočne o zmluvu o obstaraní predaja veci podľa ustanovení Občianskeho zákonníka, alebo ide o zmluvu o sprostredkovaní podľa ustanovení Obchodného zákonníka. Tú je možno použiť len v obchodnoprávnom vzťahu medzi dvoma podnikateľskými subjektmi, a nie medzi spotrebiteľom a predávajúcim.

    1 - KAROSÉRIA, LAK pozor na koróziu

    2 - Bezpečnostné pásy Určite skontrolujte funkčnosť bezpečnostných prvkov

    3 - Zasklenie a tesnenia
    Rozdielne dátumy výroby skiel môžu znamenať rozsiahlu
    opravu

    4 - Volant Vyleštený veniec je dôkazom častého používania

    5 - Stav tachometra Pozor, aby zodpovedal opotrebovaniu vozidla

    6 - Identifikátory
    Vozidlo so zmenenými alebo chýbajúcimi identifikátormi nekupujte.

    7 - Tlmiče pruženia Vlhké teleso tlmiča pruženia znamená, že je poškodený.

    8 - Motor Pri nadmernej hlučnosti je potrebné vykonať dôkladnú kontrolu.

    9 - Výfuk a katalyzátor Rezonujúci tlmič výfuku je na konci životnosti

    10 - Osvetlenie Poškodená izolácia alebo nadpojená elektrická kabeláž dokazuje vykonanú opravu.

    11 - Manžety Roztrhnuté manžety môžu viesť k poškodeniu trecích plôch kĺbov.

    12 - Brzdy Všimajte si neobvyklé zvuky pri brzdení

    13 - Prevodovka Olej na zasúvacom hriadeli rýchlostí znamená prasknutý tesniaci krúžok.

    14 - Sedadlá Prepálenie sedadla mohla spôsobiť iskra po zvarovaní

    15 - Pneumatiky Nerovnomerné opotrebenie znamená chybu na geometrii

    16 -Povinná výbava Netvorí podstatný náklad, ale ak chýba môže nemilo prekvapiť.

    1 - Karoséria - lak
    Začínajúca korózia sa skrýva pod vydúvajúcim sa lakom. Popraskaný lak stratil ochrannú funkciu. Odlišný odtieň laku znamená, že je nepôvodný. Hrubá vrstva laku skrýva nerovný podklad. Odlišná obvodová medzera medzi susediacimi dielmi karosérie, nepôvodná utesňovacia pasta a spojovací materiál sú dôkazom o vykonanej oprave. Mierne zvlnená strecha nad stredným stĺpikom môže byť pozostatkom narazeného nosníka.

    2 - Bezpečnostné pásy
    Žiadajte potvrdenie o zapojení a kontrole airbagov a pyrotechnických predpínačov bezpečnostných pásov. Bezpečnostné pásy boli aktívne vtedy, ak majú vysunuté výstražné kartičky. Pri bežných trojbodových pásoch skontrolujte funkčnosť prudkým trhnutím. Dátum uvedený na visačke bezpečnostného pásu vám môže prezradiť, či bol pás vymenený.

    3 - Zasklenie a tesnenia
    Poškodené alebo doškriabané čelné sklo v zornom poli vodiča bude zapísané do protokolu o technickej kontrole ako závažná chyba. Venujte pozornosť tesneniam a výrobnému označeniu všetkých skiel na vozidle. Rozdielne dátumy môžu znamenať, že boli vymenené pri rozsiahlej oprave. Nepružné, zvetrané alebo natrhnuté tesnenia spôsobujú zatekanie do vozidla. Lakom zastriekané tesnenia sú dôkazom nekvalitnej opravy. Uvoľnené plasty a bočnice sú spôsobené predchádzajúcim odmontovaním a namontovaním v dôsledku opravy.

    4 - Volant
    Vyleštený veniec volantu svedčí o častom používaní vozidla. Vodorovná poloha priečky volantu pri jazde v priamom smere na rovnom teréne je zárukou dobre nastavenej zbiehavosti kolies vozidla. Vôľa otáčania volantu stojaceho vozidla väčšia ako 10 stupňov, nameraná na jeho obvode, predstavuje zvýšenú vôľu riadenia.

    5 - Stav tachometra
    Pri nízkom stave kilometrov, nefunkčnom počítadle alebo posunutej číslici na ciferníku porovnajte stav kilometrov a záznamy v servisnej knižke alebo na denných záznamoch o prevádzkovaní vozidla. Počítadlo s päťmiestnym ukazovateľom stavu kilometrov môže byť už pretočené. Nadmerne zodraté gumené pedále budú mať vozidlá s vyšším počtom odjazdených kilometrov.

    6 - Identifikátory
    Nepôvodné identifikátory VIN (výrobného čísla vozidla) a kód motora znižujú hodnotu vozidla. Vozidlo so zmenenými alebo chýbajúcimi identifikátormi nekupujte. Chýbajúce záznamy v servisnej knižke o povinných prehliadkach alebo chýbajúce záznamy (visačky, nálepky) o výmene prevádzkových náplní taktiež znižujú hodnotu vozidla. Zvýšenú pozornosť venujte kľúčom, prípadne zabezpečovaciemu zariadeniu prepojenému na uzamykanie vozidla. Pokiaľ je to možné, kupujte vozidlo s originálnou súpravou kľúčov spolu s kódom na výrobu náhrady.

    7 - Tlmiče pruženia
    Ak sa karoséria automobilu pod váhou stlačenia viacnásobne pohupuje, znamená to, že tlmiče sú unavené a už neplnia dostatočne pružiacu funkciu. Funkčné tlmiče pruženia pohupovanie zastavia následne po prvom odpružení. Vlhké teleso tlmiča pruženia znamená, že je poškodený.

    8 - Motor
    Vibrácie pri prudkom zvyšovaní otáčok motora spôsobuje poškodené pružné uloženie agregátu. Pri nadmernej hlučnosti, nepravidelnom chode motora a zvýšenej dymivosti je potrebné vykonať dôkladnú kontrolu, poprípade načítať chybu v riadiacej jednotke motora. Biela pena v mazacom oleji sa vytvorila zmiešaním oleja a chladiacej kvapaliny. Modrastý dym vychádzajúci z výfukového potrubia zohriateho motora je spôsobený spaľovaním oleja, ktorý sa dostal do spaľovacieho priestoru valca cez poškodené stieracie krúžky. Únik prevádzkových náplní zo spojov motora svedčí o nedostatočnej starostlivosti o agregát.
    Pokračovanie na s. 7
    Dokončenie zo s. 6

    9 - Výfuk a katalyzátor
    Rezonujúci tlmič výfuku má poškodené vnútorné priečky, čo signalizuje blízky koniec životnosti. Čierne fľaky v blízkosti spojov výfukového potrubia sú spôsobené unikajúcimi splodinami cez prehrdzavenú stenu. Katalyzátor výfukových plynov postupne stráca schopnosť viazať na seba škodlivé plyny. Katalyzátor so zníženou účinnosťou znižuje hodnotu ojazdeného vozidla.

    10 - Osvetlenie
    Zahrdzavené alebo opadané zrkadlá reflektorov majú zníženú svietivosť. Slabú svietivosť žiarovky môže spôsobovať zaoxidovaný vodivý elektrický spoj. Poškodená izolácia alebo nadpojená elektrická kabeláž dokazujú vykonanú opravu.

    11 - Manžety
    Nečistoty vnikajúce cez roztrhnuté manžety spôsobujú poškodenie trecích plôch kĺbov.

    12 - Brzdy
    Popraskané hadičky, zodraté brzdové doštičky, piskľavé alebo kovové zvuky pri brzdení, nefunkčná ručná brzda a trojročná brzdová kvapalina neprispievajú k bezpečnému prevádzkovaniu vozidla.

    13 - Prevodovka
    Zvýšená vôľa páky radenia rýchlosti na kulise prezrádza, že vozidlo používalo viac majiteľov, pričom každý z nich mal iný cit pre zaraďovanie rýchlostných stupňov. Olej na zasúvacom hriadeli rýchlostí znamená prasknutý tesniaci krúžok.

    14 - Sedadlá
    Nadmerne opotrebovaný poťah alebo vysedený sedák sedadla naznačujú, že vozidlo bolo často používané. Pozor na prepálené sedadlá, poškodenie mohla spôsobiť iskra po zvarovaní.

    15 - Pneumatiky
    Príčinou nerovnomerného schodíkového opotrebovania dezénu plášťa pneumatiky sú poškodené tlmiace jednotky. Zodratý dezén na vnútornej strane plášťa je spôsobený chybnou zbiehavosťou kolies. Pretrhnuté vlákno kordu plášťa sa prejaví ako vypuklina na boku. Plášť, ktorý sa nezhoduje s rozmerom, hmotnostným a rýchlostným indexom uvedeným v preukaze, bude nepoužiteľný. Plášte s rozdielnym rozmerom alebo dezénom, namontované na jednej náprave, nevyhovujú platným predpisom.

    16 - Povinná výbava
    Obsah povinnej výbavy a lekárničky síce netvorí podstatnú finančnú investíciu, ale ak chýba, môže nemilo prekvapiť.

    Doklady
    Automobil bez dokladov je neprevádzkovateľnou kopou železa. Ak nie je prihlásený v evidencii vozidiel, rátajte s tým, že vás neminie nepríjemné chodenie po úradoch. Ak navyše pochádza z trestnej činnosti, vystavujete sa riziku, že vám bude bez náhrady odobratý. Overte si pôvod ojazdeného vozidla, skontrolujte výrobné číslo vozidla vyrazené do karosérie, číslo motora vyrazené do bloku motora, prípadne výrobné číslo rámu a údaje porovnajte s údajmi zapísanými v technickom preukaze vozidla. Ak predávajúci vymenil karosériu vozidla, prípadne tú jej časť, do ktorej bolo pôvodné číslo vyrazené, musí mať túto zmenu zapísanú v technickom preukaze. Týka sa to rovnako motora, ako aj rámu vozidla. Pri akomkoľvek podozrení kontaktujte odborníka.

    pri prehliadne auta si všímajte

    nedostatky vozidla možné príčiny cena opravy
    únik oleja prasknuté tesnenie 1 000-2 000 korún
    opotrebovaný blok motora 30- až 40 000 korún
    únik kvapaliny servoriadenia opotrebované servoriadenie 20- až 30 000 korún
    zaolejovaný vzduchový filter prasknuté tesnenie turbíny 1 000-2 000 korún
    motor vykazuje vyššie opotrebovaná lambda sonda 4- až 14 000 korún
    emisné hodnoty nefunguje riadiaca jednotka motora 20- až 30 000 korún
    nefunkčný katalyzátor 20- až 30 000 korún
    nepravidelný chod motora opotrebované vstrekovacie čerpadlo 20- až 30 000 korún
    plášte pneumatík
    sú po obvode „hranaté“ opotrebované tlmiče 5- až 10 000 korún
    auto neprimerane nadskakuje opotrebované tlmiče 5- až 10 000 korún
    zvýšená vôľa volantu opotrebované guľové čapy riadenia 2- až 5 000 korún
    rezonujúci tlmič výfuku má poškodené vnútorné steny 2- až 6 000 korún
    čierne škvrny okolo spojov výfuku prehrdzavený výfuk 2- až 6 000 korún
    rany a vibrácie pri brzdení opotrebované brzdy 1 000-7 000 korún

    Okrem toho si treba všímať
    hustý modrý dym z výfuku - indikuje spaľovanie oleja, pretože motor je netesný, jeho životnosť sa končí, vozidlo sa neoplatí kupovať
    poškriabané predné sklo cca 6- až 10 000 korún
    príliš voľná riadiaca páka vozidlo používalo viac majiteľov s rôznymi štýlmi jazdy, pozor: vozidlo môže byť veľmi opotrebované
    opotrebovaný interiér (volant, držadlá, sedadlá atď.) - svedčí o veľkom počte najazdených kilometrov, v prípade, ak je na tachometri málo, bol pravdepodobne stočený

    porovnanie cien vybraných náhradných dielcov

    Na lízing možno kúpiť najviac šesťročné auto

    Väčšina lízingovych spoločností na Slovensku ponúka aj možnosť lízingu starších vozidiel. Na to, aby bolo možné takýmto spôsobom ojazdené auto kúpiť, musí byť najprv odhlásené z registrácie na Dopravnom inšpektoráte Policajného zboru. Niektoré lízingové spoločnosti požadujú, aby vozidlo malo certifikát potvrdzujúci pôvod vozidla. Ten musia vystaviť spoločnosti zamerané na určovanie pôvodu vozidla. Vzhľadom na väčšie riziko pri kúpe ojazdeného auta, koeficienty navýšenia sú spravidla vyššie ako pri kúpe nového vozidla. Klienti to zväčša korigujú tým, že si zvolia vyššiu akontáciu. Priemerná akontácia v prípade ojazdených áut býva 40 i viac percent, pričom najbežnejšia dĺžka lízingu býva 36 mesiacov. Pri poistení ojazdeného auta sa poisťuje na pôvodnú, čiže na novú cenu.
    Pri lízingu ojazdenych áut majú všetky lízingové spoločnosti stanovený maximálny vek kupovaného auta. Spravidla sa lízing poskytuje na najviac šesťročné autá, sú však firmy, ktoré prefinancujú aj staršie auto. Ďalšou podmienkou býva aj minimálna obstarávacia cena vozidla.
    Vlastníctvo auta prechádza na klienta dňom, keď sú uhradené všetky záväzky nájomcu voči lízingovej spoločnosti (kúpna cena na konci lízingu, všetky splátky, prípadné zmluvné pokuty, úroky z omeškania, náhrady škody alebo iných záväzkov). O všetkých takýchto prípadných záväzkoch by mala lízingová spoločnosť informovať svojho klienta najneskôr 30 dní pred dátumom ukončenia platnosti zmluvy tzv. pohľadávkovým listom. Okamih prevodu vlastníctva potvrdí lízingová spoločnosť zaslaním veľkého technického preukazu a potvrdením o riadnom ukončení a daňovým dokladom na kúpnu cenu. Po ukončení lízingu je ešte potrebné nahlásiť zmenu na príslušnom Dopravnom inšpektoráte Policajného zboru SR (zrušenie záznamu o lízingovom vozidle vo vnútornej databáze DI).

    Choďte na skúšobnú jazdu a počúvajte

    Pri kúpe ojazdeného auta by kupujúci nemal vynechať testovaciu jazdu. Počas nej sa prejavia kvality, ale aj nedostatky vozidla. Prejsť by ste mali aspoň 20 kilometrov, aby sa motor dostatočne zahrial. Ten, kto auto kupuje, mal by ho aj šoférovať. Dôležité je, aby počas testovania bolo dobre počuť motor. Pri jazde na rovnom úseku cesty treba dať ruky preč z volantu. Ak auto „ťahá“ na jednu stranu, môže byť na vine nesprávna geometria. Veľká pozornosť by sa mala venovať brzdám. Vibrácie, neobvyklé zvuky alebo rany naznačujú, že brzdy sú opotrebované. Rôzne zvuky môžu naznačiť aj opotrebovanie iných častí vozidla. Pri jazde do kruhu je preskakovanie reťaze na ozubenom kolese počuť vtedy, ak je poškodená polos. Opotrebované ložiská hučia viac pri zaťažení.
    Počas testovacej jazdy by mal kupujúci venovať pozornosť aj dymu, ktorý vychádza z výfuku. Hustý biely dym znamená, že do spaľovacieho priestoru uniká voda z chladiaceho systému. Modrý dym naznačuje značné opotrebovanie motora. Ak je do motora privádzané väčšie množstvo paliva než je schopný spáliť, z výfuku vychádza čierny dym.

    Reklamovať môžete iba pri kúpe v bazári
    Na ojazdené auto sa, podobne ako na iný tovar, vzťahuje záruka minimálne 6 mesiacov. Nevzťahuje sa však na chyby vzniknuté v dôsledku primeraného opotrebovania automobilu s ohľadom na jeho vek a počet najazdených km a na chyby, ktoré sú uvedené v kúpnej zmluve a s ktorými bol kupujúci oboznámený už pred zakúpením vozidla. Reklamácia auta kúpeného z autobazára sa riadi podmienkami občianskeho zákonníka. Niektorí predajcovia majú snahu poslať zákazníka so zistenými chybami za majiteľom. Toto neakceptujte! Kupujúci je v občianskoprávnom vzťahu s predávajúcim, teda autobazárom. Ten je povinný vybaviť jeho reklamáciu. Podľa SOI je možné reklamovať aj fakt, že vozidlo bolo havarované a predávajúci na to neupozornil. O reklamácii je autobazár povinný vydať doklad aj v prípade, že jej nevyhovie.

    Dobre si všímajte, či auto nie je „poskladané“
    S konateľom firmy Agentúra auto data Petrom Mauerom

    Čo by si mal záujemca o ojazdené vozidlo pri kúpe všímať ako prvé?
    - Veľa sa dá odhadnúť podľa skrytých identifikátorov, ktoré má každá súčiastka. Z nich sa dá prečítať, kedy boli do toho auta namontované. V prípade, že je rok výroby zapísaný správne, nemalo by byť väčšie percento súčiastok z iného roku, ako je napísané v technickom preukaze. Ak nesúhlasia doklady, je to závažná chyba a neradím nikomu kupovať takéto auto.
    V čom robia kupci chybu pri výbere auta?
    - Veľa ľudí kupuje auto len podľa vzhľadu. Minimálne by si však mali bližšie pozrieť lak na aute. Stopy po oprave môžu byť všelikde, na tesniacich gumách a podobne. Vždy tam, kde prechádza plocha karosérie do skrytých záhybov. Tam možno vidieť pozostatky z lakovania. Nové auto väčšinou býva lakované preto, že bolo poškodené. Prelakovanie starého auta zasa často zakrýva koróziu alebo vytmelenú koróziu.
    Ako sa vyhnúť kúpe vozidla v zlom technickom stave?
    - Ojazdené auto treba kupovať od toho, koho osobne poznáme. Pretože vieme spoľahlivo určiť pôvod vozidla a jeho históriu. Pokiaľ nepoznáme pracovný režim, ktorý auto absolvovalo, riziko, že kupujeme mačku vo vreci, sa zvyšuje. Okrem toho odporúčam, aby si záujemca vyžiadal servisnú knižku. Môže veľa napovedať o jeho stave.
    Aké staré vozidlo odporúčate kupovať?
    - Závisí od značky, triedy a od počtu najazdených kilometrov. Dôležité však je, či sa daný typ vozidla ešte vyrába. Každý výrobca je v zmysle zákona povinný desať rokov vyrábať náhradné dielce. Pri výbehovom modeli treba rátať s tým, že sa začnú objavovať chyby a bude problém získať náhradné dielce. Z toho istého dôvodu je dôležité aj to, či má kupovaná značka oficiálne zastúpenie na našom trhu.

    Ukradnutému autu sa dá vyhnúť
    s hovorcom JEFTA SOS Truck Slovakia J. Bazovským

    Čo môže záujemcu upozorniť na to, že ponúkané auto je kradnuté?
    - Ak je auto neprimerane lacné, je to prvý signál, že s autom nemusí byť niečo v poriadku. Druhým varovným signálom môže byť samotný spôsob predaja. Kupovať auto niekde na železničnej stanici, je riskantné. Treba si teda dať pozor aj na miesto, kde sa auto kupuje. Boli tendencie, že predávajúci si na pár mesiacov prenajal byt, kúpil si mobilný telefón a dal inzerát. Uprednostňoval záujemcov z vidieka, ktorým auto priviezol s tým, že náhodou ide okolo a že mu auto privezie. Pri predaji kupujúcemu odovzdal doklady od vozidla okrem veľkého technického preukazu. Odôvodnil to prepisom na dopravnom inšpektoráte. Takéto argumenty nemožno akceptovať.
    Existuje riziko kúpy kradnutého auta aj pri nákupe prostredníctvom autobazára?
    - Boli také prípady. Pokiaľ sa v jednom autobazári nájde viacero áut, je jasné, že majiteľ musel vedieť, že časť tých áut je ukradnutá. Vtedy polícia kontroluje všetky vozidlá. Často sú v tom však autobazáre nevinne. Treba si dať pozor na reklamu, v ktorej ľudí presviedčajú, že u nich kúpite zaručene legálne auto. Je klamlivá, lebo nemajú možnosť použiť napríklad metalografiu a nemajú prístup k utajeným kódom, ktoré výrobca umiestňuje do rôznych častí karosérie.
    Ako postupovať proti takémuto omylu v zmluve?
    - Treba v nej uviesť, že ak kupujúci zistí, že vozidlo je ukradnuté, náklady bude znášať predávajúci. Ale predávajúci nie sú veľmi ochotní na to pristúpiť. Vznikajú im potom problémy s vymáhaním peňazí.
    Ktoré autá sa kradnú najčastejšie?
    - Teraz sa dosť kradnú a predávajú do zahraničia najmä octavie aj fabie. Z luxusnejších sú to najčastejšie volkswageny a audi. Nedá sa povedať, že nejaká značka je úplne bezpečná pred ukradnutím z dôvodu malého záujmu. Asi najmenej sa však kradnú japons

    Zoltán Kovács je offline (nepripojený) Zoltán Kovács

    človek, príliš dôverčivý, a niekedy aj idealista, ktorý verí v dobro človeka ...viac Zoltán Kovács
    Piťko-amater Pozri príspevok
    Technický stav auta ovplyvňuje predovšetkým ÚDRŽBA , to znamená VÝMENA opotrebovaných dielov za nové bezchybné,

    Ty "mysliteľ" !
    Tak si zrejme ešte nevidel auto so stočenými kilometrami, ktoré vyzeralo ako nové....

    220870 je offline (nepripojený) 220870

    Remeselník,stavbár. 220870
    Piťko-amater Pozri príspevok
    Technický stav auta ovplyvňuje predovšetkým ÚDRŽBA , to znamená VÝMENA opotrebovaných dielov za nové bezchybné,

    Ty "mysliteľ" !
    No u nás v našom okresnom mestečku je jedna veľká autodielňa .Nerobia tam nič iné len vozia zo západu vraky a skladajú z nich "nové autá".Zrejme sa rozumiete mechanike a viete si predstaviť ,že také auto je na dve veci.Súhlasím stav tachometra je dezimformácia.Podľa toho sa auto kúpiť nedá.

    mahony1 je offline (nepripojený) mahony1

    mahony1
    Tu je dokument o tom, na co vsetko si treba pri kupe ojazdeneho auta dat pozor. Ked si to cele prejdes zistis to, co aj ja:

    - tych veci a rizik je tak vela, ze ked uz ojazdene auto, tak len so zarukou napr. 6 mesiacov
    - ak sa toho bojis, tak radsej lacnejsie nove auto
    - alebo ak mas dobreho kamarata, co ti to auto vie poriadne preklepnut, tak to je zase ina situacia...

    Tu je linka:
    http://www.sdruzeni-sova.cz/prirucka.pdf

    A este by som snad dodal to, ze ked kupujes ojazdene auto, vzdy si odloz dalsich 1000-2000 EUR na drobne opravy, ktore budes musiet do auta vrazit kratko potom, co ho kupis.
    Naposledy upravil mahony1 : 21.12.10 at 13:23

    lujza.j je offline (nepripojený) lujza.j

    lujza.j
    ak by to bolo len trochu možné ja by som išla kupovať auto s osobou, ktorá sa vyzná presne vie načo sa zamerať, kam sa pozrieť a pod.my sme pred pár rokmi kupovali auto, môj chlap v tej dobe ešte nebol zrakovo skúsený v odhaľovaní "chybičiek" tak išiel s nami kamarát, s predávajúcim sme sa stretli auto "tip top" kamarát kukol kde bolo treba a skonštatoval, nekupovať: bolo nabúrané spredu aj zo zadu , tuším iba jeden bok bol ok, na ostatné sme sa potom už ani nezamerali.

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.