Zavrieť

Porady

Kedy môžem byť zaradená do vyššieho stupňa?

Dobrý večer prajem,

Od 1.3.2011 pracujem ako učiteľ na strednej škole (kvalifikovaný s pedagogickým minimom)-na dohodu (12 hodín týždenne). Mám ukončené vysokoškolské vzdelanie II. stupňa a pol ročnú pedagogickú prax z roku 2001. Som zaradený ako "Začínajúci učiteľ". Kedy by ma mohol môj nadriadený najskôr preradiť do vyššej platovej triedy a čo musím splniť? Môžem zbierať kredity, alebo sú mi ako začínajúcemu učiteľovi nanič?

Srdečná vďaka za radu.
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    zdenka131 je offline (nepripojený) zdenka131

    logopéd, psychopéd, pedagóg, večný študent, absolvent viacerých VŠ ...viac zdenka131
    Po ukončení adaptačného vzdelávania budeš zaradený ako samostatný PZ do 10. PT. Adaptačné vzdelávanie prebieha v škole, v ktorej PZ pracuje a končí skúškou. Informuj sa v škole o adaptačnom vzdelávaní.

    Adaptačné vzdelávanie sa realizuje podľa programu adaptačného vzdelávania, ktorý vo väzbe na rámcový program vydaný ministerstvom školstva v smernici č. 19/2009 vypracuje poverený tím zamestnancov školy, školského zariadenia. Podmienky realizácie adaptačného vzdelávania sú podrobne upravené v § 36 zákona a v § 5 vyhlášky.

    Program adaptačného vzdelávania sa rozpracuje spravidla na jeden rok, najmenej však na tri mesiace, ak ide o pedagogického asistenta, trénera športovej školy alebo športovej triedy a zahraničného lektora.

    Obsahom programu adaptačného vzdelávania sú predovšetkým (čl. 2 odsek 2 smernice):
    a) základné vedomosti o
    1. organizácii a štruktúre školy alebo školského zariadenia, v ktorom pedagogický zamestnanec alebo odborný zamestnanec vykonáva adaptačné vzdelávanie,
    2. podmienkach a potrebách školy a konkrétneho pracoviska,
    3. všeobecne záväzných právnych predpisoch, ktoré upravujú činnosť školy,
    b) podrobné vedomosti o
    1. predpisoch o bezpečnosti a ochrane zdravia pri práci a požiarnej ochrane a ich rozpracovaní vo vnútorných predpisoch školy,
    2. registratúrnom poriadku školy,
    3. spôsobe fungovania informačného systému školy a o pravidlách bezpečného používania intranetu a internetu v škole,
    4. pracovnom a organizačnom poriadku školy,
    5. školskom vzdelávacom programe alebo výchovnom programe školy,
    6. pedagogickej dokumentácii a ostatnej dokumentácii školy a o jej vedení,
    c) zručnosti samostatne využívať získané vedomosti pri vykonávaní pedagogickej činnosti alebo odbornej činnosti podľa príslušnej kategórie alebo podkategórie, do ktorej je pedagogický zamestnanec alebo odborný zamestnanec zaradený, ako napríklad
    1. plánovanie vyučovacej hodiny a vyučovacej činnosti, výchovnej hodiny a výchovnej činnosti alebo odbornej činnosti,
    2. vytýčenie výchovno-vzdelávacích cieľov pedagogickej činnosti alebo odbornej činnosti a ich väzba na platné výchovno-vzdelávacie programy školy,
    3. organizácia práce na hodine priamej vyučovacej činnosti, hodine priamej výchovnej činnosti (ďalej len „hodina“) alebo organizácia práce odbornej činnosti,
    4. vypracovanie vlastných tematických plánov alebo plánov výchovno-vzdelávacej činnosti s využitím špecifík školy, jej materiálneho zabezpečenia a regionálnych prvkov,
    5. pravidelné písomné pripravovanie sa na výchovno-vzdelávaciu činnosť, výber pomôcok,
    6. využívanie moderných metód, ich účelné a efektívne využitie pri výkone pedagogickej činnosti alebo odbornej činnosti,
    7. využívanie didaktickej techniky a manipulácia ňou,
    8. evidovanie informácií o osobnosti dieťaťa alebo žiaka a jeho rozvoji,
    9. kontrolovanie výsledkov výchovno-vzdelávacieho procesu alebo odbornej činnosti s rešpektovaním špecifík ústnej, písomnej a praktickej kontroly výsledkov a dodržiavanie profesijnej etiky pri kontrole a hodnotení,
    10. uplatňovanie medzipredmetových vzťahov, zaraďovanie prierezových tém,
    11. vypracúvanie individuálnych vzdelávacích programov pre žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami,
    12. komunikovanie so zákonnými zástupcami a s organizáciami, ktoré sa na výchove a vzdelávaní podieľajú.
    Naposledy upravil zdenka131 : 02.05.11 at 18:56

    Hlasovalo 5 pouzivatelov

    Užitočné (5)
    miramax1, terezamaria, Mária27, Sabadka, Lubaba
    5

    Kedy môžem byť zaradená do vyššieho stupňa?

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.