Zavrieť

Porady

PR & Materiál - raz a navždy

ahojte, pridávam sa k téme so zmätkom v hlave, čítam už niekoľko hodín rôzne príspevky k tejto problematike a naozaj som nenašla jednoznačné riešenie.

chcem si teda utvrdiť môj postup, dúfam že raz na navždy:

Ako materiál sa účtujú najmä suroviny, pomocné látky a prevádzkové látky, náhradné dielce, obaly a majetok podľa § 10 ods. 25 do doby jeho uvedenia do používania a majetok podľa § 10 ods. 26,..

Čiže nakúpené náradie alebo vybavenie do kancelárie , rýchlovarná kanvica, police, písací stôl zaúčtujem v PD ako Nákup materiálu, evidujem v skladovej evidencii a dňom kedy to začnem využívať, napr. ten istý deň ako som to kúpila, tak to cez ID v PD preúčtujem mínusom z materiálu plusom do PR a evidujem v knihe drobného majetku?
Ak ide o náradie a materiál ako klince, matky, podložky, brúsne kotúče a pod. tak si v internej smernici stanovím napr. že takýto spotrebný materiál do hodnoty 20€/1kus a náradie do 50€/1kus ide priamo do spotreby bez evindencie na sklad, je to správne?

Budem veľmi rada ak sa niekto skúsení vyjadrí :-)
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    rodina1 je offline (nepripojený) rodina1

    Som jedna z vás rodina1
    moninask Pozri príspevok
    ahojte, pridávam sa k téme so zmätkom v hlave, čítam už niekoľko hodín rôzne príspevky k tejto problematike a naozaj som nenašla jednoznačné riešenie.

    chcem si teda utvrdiť môj postup, dúfam že raz na navždy:

    Ako materiál sa účtujú najmä suroviny, pomocné látky a prevádzkové látky, náhradné dielce, obaly a majetok podľa § 10 ods. 25 do doby jeho uvedenia do používania a majetok podľa § 10 ods. 26,..

    Čiže nakúpené náradie alebo vybavenie do kancelárie , rýchlovarná kanvica, police, písací stôl zaúčtujem v PD ako Nákup materiálu, evidujem v skladovej evidencii a dňom kedy to začnem využívať, napr. ten istý deň ako som to kúpila, tak to cez ID v PD preúčtujem mínusom z materiálu plusom do PR a evidujem v knihe drobného majetku? nič cez ID nepreúčtovávaš do PR. Sama sa v internej smernici rozhodneš, čo budeš evidovať v skladovej evidencii a čo budeš účtovať priamo do spotreby (bez evidencie v sklade). Všetko účtuješ ako výdavok za materiál s tým, že čo máš na sklad zaeviduješ ešte cez príjemku na sklad, čo máš priamo do spotreby neeviduješ v sklade. Akonáhle zo skladu niečo vydáš (začneš to používať), zaeviduješ cez výdajku zo skladu. Výdavok za materiál sa ti nemení, mení sa ti len stav v sklade. To, čo ti na konci roka (na základe inventarizácie) v sklade zostane, to sa ti premietne vo Výkaze o majetku a záväzkoch v zásobách.

    V ineternej smernici si môžeš ďalej stanoviť, čo budeš evidovať ako krátkodobý majetok. Môže to byť materiál, ktorého OC je napr. minimálne 50€ a doba použiteľnosti viac ako rok.
    Krátkodobý majetok môže byť maximálne do výšky OC 1 700€.

    Ak ide o náradie a materiál ako klince, matky, podložky, brúsne kotúče a pod. tak si v internej smernici stanovím napr. že takýto spotrebný materiál do hodnoty 20€/1kus a náradie do 50€/1kus ide priamo do spotreby bez evindencie na sklad, je to správne? toto je správne

    Budem veľmi rada ak sa niekto skúsení vyjadrí :-)
    raz a navždy ...
    Naposledy upravil rodina1 : 02.11.11 at 12:23

    ego.mc je offline (nepripojený) ego.mc

    ? ego.mc
    Aj keď si to vie obhájiť, interná smernica je súčasťou vedenia účtovníctva podľa Postupov účtovania v JÚ (§ 11 ods. 8).

    Príroda je offline (nepripojený) Príroda

    Príroda
    Zdravím, ja som sa rozhodla všetko dávať ako materiál a priamo do spotreby, nakupuje sa totiž len to, čo momentálne treba a hneď to ide do používania. Ide o práce pri ťažbe dreva- teda ND, náradie na opravy, PHM, pracovné oblečenie a pod. Keď si to vie sám živnostník obhájiť /zamestnancov nemá/, musí to byť stanovené aj v internej smernici? PHM nakupuje asi raz za týždeň a miesto skladovej karty si vedie zošit o pohybe.Vopred ďakujem a pekný večer!

    PR & Materiál - raz a navždy

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.