Zavrieť

Porady

Musim zakaznicke vratit peniaze ked sa jej nepaci farba kapsuli?

Ahojte. Chcela by som sa spytat, ked predavam doplnky vyzivy cez internet, ci mam povinnost vratit zakaznicke tovar, ktory uz otvorila len preto, ze sa jej nepaci farba kapsuli. Ze ona si kupila nieco podobne u konkurencie, bolo to ale od ineho vyrobcu a kapsule mali inu farbu (fialovu) a jej sa ta farba co ma nas vyrobok (pieskova) nepaci a je preto presvedcena ze to nefunguje a chce to vratit. Pritom ten druhy vyrobca do toho pravdepodobne len pridava farbivo. Pisala som jej, nech sa pozrie na zlozenie toho druheho vyrobku, ak tam pridava farbivo, musi to tam byt napisane, to ona ale odmieta. Darmo som jej pisala, ze nam pisu spokojni zakaznici, ktori s nasim vyrobkom maju dobre skusenosti, ona napisala, kedze to nema tu farbu ako ona chce, to ze im to pomohlo je len placebo. Pri predaji cez internet ma pravo tovar vratit do 7 dni, ale ona to uz otvorila, uz manipulovala s tobolkami, tym padom ja to uz nemozem nikomu inemu predat ani nijak vyuzit, uz len vyhodit. Chcem sa preto spytat, ci mam povinnost jej vratit peniaze. Mne to pride ako uplna absurdita, to si predsa hocikto moze zmysliet ze to chce vratit pretoze si myslel, ze to bude v inej farbe, alebo gulate, kockate, v tvare srdiecok alebo mickey-mousa. Dakujem za odpoved skusenejsich podnikatelov. Ja sa fakt snazim vychadzat zakaznikom v ustrety v maximalnej moznej miere, ale vsetko predsa musi mat nejake hranice.
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    Xanti je offline (nepripojený) Xanti

    Xanti
    No v kamennom obchode sa tu nedávno riešila téma, že poraďáčka si prečesala vlasy v obchode kefou a donútili ju kúpiť tú kefu, nakoľko bola už použitá.
    Išlo o tovar osobnej spotreby, podľa mňa ale neviem to dokázať nemá nárok na vrátenie peňazí kvôli farbe toboliek. Tovar je použitý, ani spodné prádlo nevymieňajú v obchode, ani kondom keď praskne tak nebude nikto reklamovať v obchode.

    Asi by som oslovila SOI čo v tomto prípade.

    Xanti je offline (nepripojený) Xanti

    Xanti
    Volaj na SOI, jediná cesta je to. Alebo ešte lepšie napíš im mail, alebo dotaz na ich stránku. Aby si mala odpoveď aj písomne.

    misoft je offline (nepripojený) misoft

    misoft
    Toto som našiel (VOP) jedného predajcu:
    http://www.vyzivovedoplnky.com/vyziv...odne-podmienky

    a tam je:
    4. Odstúpenie od kúpnej zmluvy (zásielkový obchod):

    Odstúpenie od kúpnej zmluvy zo strany kupujúceho v prípade neosobného spôsobu doručenia tovaru: (nevzťahuje sa na osobné prevzatie tovaru v mieste predávajúceho). V súlade so zákonom máte ako zákazník právo odstúpiť od zmluvy do 14 dní od prevzatia tovaru. Ak sa rozhodnete pre odstúpenie v tejto lehote, prosíme Vás o dodržanie nižšie uvedených podmienok: - Kontaktujte nás (viď kontakt), že žiadate o odstúpenie od zmluvy s uvedením čísla objednávky, dátumu nákupu a Vaším číslom účtu či adresou pre vrátenie peňazí. - Ak ste už tovar obdržali a prevzali, zašlite ho späť na našu adresu uvedenú v sekcii kontakt a to za nasledujúcich podmienok: - tovar musí byť v pôvodnom nepoškodenom obale - tovar nesmie byť použitý - tovar musí byť nepoškodený - tovar musí byť kompletný - zašlite spolu s dokladom o kúpe - Tovar, prosíme, posielajte doporučene a poistený, nakoľko neručíme za jeho prípadnú stratu na ceste k nám (doporučene neznamená na dobierku). - Pri splnení všetkých vyššie uvedených podmienok pre vrátenie tovaru Vám peniaze za tovar zašleme poukážkou alebo prevodom na Váš účet a to najneskôr do 14 pracovných dní po fyzickom obdržaní tovaru. - V prípade nesplnenia niektorej z vyššie uvedených podmienok nebudeme žiaľ môcť akceptovať odstúpenie od spotrebiteľskej zmluvy a tovar bude vrátený na náklady odosielajúceho naspäť. .........................
    ..................Pri osobnom odbere je kupujúci povinný skontrolovať si obsah balenia okamžite, dodatočné reklamácie nebudú akceptované.
    ďalšie VOP inej firmy:
    http://zdravieaenergia.sk/obchodne-podmienky
    a tam:
    6. Odstúpenie od kúpnej zmluvy 6.1. Kupujúci je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy v lehote 7 pracovných dní od prevzatia tovaru bez udania dôvodu v súlade s ust. § 12 ods. 1 zákona č. 108/2000 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri podomovom predaji a zásielkovom predaji v znení neskorších predpisov. 6.2. Odstúpenie od zmluvy musí kupujúci urobiť písomnou formou vo forme emailu, ktorý pošle na info@zdravieaenergia.sk. 6.3. Odstúpenie od kúpnej zmluvy podľa prechádzajúceho bodu musí obsahovať identifikáciu kupujúceho, číslo a dátum objednávky, presnú špecifikáciu tovaru, spôsob, akým má predávajúci vrátiť už prijaté plnenie najmä číslo účtu a/alebo poštovú adresu. Zároveň s odstúpením od kúpnej zmluvy je povinný doručiť predávajúcemu tovar spolu s príslušenstvom vrátane dokumentácie, návodu, záručného listu, dokladu o zaplatení a pod. a v originálnom obale vo forme poistenej zásielky. 6.4. V prípade, že kupujúci odstúpi od zmluvy a doručí predávajúcemu tovar, ktorý nie je použitý, nachádza sa v originálne zapečatenom pôvodnom obale a nie je poškodený alebo neúplný, vráti predávajúci kupujúcemu už zaplatenú kúpnu cenu za tovar uvedenú v záväznom akceptovaní objednávky alebo jej časť v lehote 10 pracovných dní od doručenia odstúpenia od kúpnej zmluvy a doručenia tovaru predávajúcemu bezhotovostným prevodom na účet kupujúceho určený kupujúcim.6.5. V prípade, že kupujúci odstúpi od zmluvy a doručí predávajúcemu tovar, ktorý je použitý, poškodený alebo neúplný, vráti predávajúci kupujúcemu už zaplatenú kúpnu cenu za tovar uvedenú v záväznom akceptovaní objednávky alebo je časť zníženú v súlade s ust. § 457 Občianskeho zákonníka o hodnotou jeho opotrebenia vo výške 1% z celkovej ceny tovaru za každý deň používania tovaru a o hodnotu opravy a uvedenia tovaru do pôvodného stavu v lehote 15 pracovných dní od doručenia odstúpenia od kúpnej zmluvy a doručenia tovaru predávajúcemu bezhotovostným prevodom na účet kupujúceho určený kupujúcim.
    Mne z toho vyplýva jednoznačne (a potvrdzujú to aj používané VOP, ktoré sa musia riadiť zákonom) - môže jej byť vrátená len určitá suma, vzhľadom k neúplnosti a otvorenia balenia. Toto balenie je prakticky nepredajné a nepoužiteľné. Ale keďže osobne preberala - mala skontrolovať (ibaže by balenie bolo nepriehľadné).

    arizona je offline (nepripojený) arizona

    arizona
    Katka,pozrela som namatkovo obch.podmienky 2-3 intern.lekarni.
    Vsade pisu,ze zakaznik ma pravo vratit tovar iba v povodnom, neposkodenom baleni, vhodny dalsieho predaja.Predsa len,predaj takychto vyrobkov je trochu specificky...

    1. Všeobecné reklamačné podmienky sa riadia právnym poriadkom Slovenskej republiky, zákonmi a nariadeniami Slovenskej republiky, teda najmä Občianskym zákonníkom (zákon číslo 40/1964 Zb.) a Obchodným zákonníkom (zákon číslo 513/1991 Zb.) v znení neskorších zmien a doplnení
    Viac :http://www.abclekaren.sk/index.php?z...html&idmenu=90

    Obcas sa najdu zakaznici,ktori hladaju dovody na vratenie tovaru,aj ked nemaju narok. S tym treba pocitat. Niekedy nestoji za tie nervy sa s nimi hadat a presviedcat ich o svojej pravde.
    Je tu velakrat napisane od majitelov eshopov, ze radsej vratia peniaze...rozhodnutie je na tebe.

    Stanislav 1975 je offline (nepripojený) Stanislav 1975

    Stanislav 1975
    Katka01 Pozri príspevok
    Ahojte. Chcela by som sa spytat, ked predavam doplnky vyzivy cez internet, ci mam povinnost vratit zakaznicke tovar, ktory uz otvorila len preto, ze sa jej nepaci farba kapsuli. Ze ona si kupila nieco podobne u konkurencie, bolo to ale od ineho vyrobcu a kapsule mali inu farbu (fialovu) a jej sa ta farba co ma nas vyrobok (pieskova) nepaci a je preto presvedcena ze to nefunguje a chce to vratit. Pritom ten druhy vyrobca do toho pravdepodobne len pridava farbivo. Pisala som jej, nech sa pozrie na zlozenie toho druheho vyrobku, ak tam pridava farbivo, musi to tam byt napisane, to ona ale odmieta. Darmo som jej pisala, ze nam pisu spokojni zakaznici, ktori s nasim vyrobkom maju dobre skusenosti, ona napisala, kedze to nema tu farbu ako ona chce, to ze im to pomohlo je len placebo. Pri predaji cez internet ma pravo tovar vratit do 7 dni, ale ona to uz otvorila, uz manipulovala s tobolkami, tym padom ja to uz nemozem nikomu inemu predat ani nijak vyuzit, uz len vyhodit. Chcem sa preto spytat, ci mam povinnost jej vratit peniaze. Mne to pride ako uplna absurdita, to si predsa hocikto moze zmysliet ze to chce vratit pretoze si myslel, ze to bude v inej farbe, alebo gulate, kockate, v tvare srdiecok alebo mickey-mousa. Dakujem za odpoved skusenejsich podnikatelov. Ja sa fakt snazim vychadzat zakaznikom v ustrety v maximalnej moznej miere, ale vsetko predsa musi mat nejake hranice.
    Ak to vrátila do tých 7 dní- má na to právo-nič s tým nenarobíš...-ona ti ani nič nemusí vysvetlovať, može to vrátiť BEZDOVODNE...

    Katka01 je offline (nepripojený) Katka01

    Katka01
    Ona si to sice objednala cez internet, ale prevziat si to prisla osobne, cize nebolo jej to zasielane postou. Mame taku moznost na stranke, ak chce niekto usetrit na postovnom. Plati to aj tak? Vsak ani v kamennom obchode by jej nedovolili otvarat flase s doplnkami vyzivy a pozerat si kapsule, ktore sa jej najviac pacia a ostatne im nechat rozbabrane.

    Katka01 je offline (nepripojený) Katka01

    Katka01
    Čítam teraz na stránke SOIky: "Zákon o podomovom predaji a zásielkovom predaji nepojednáva o tom, či je tovar, vrátený v zákonnej lehote, použitý alebo nie. Z toho vyplýva, že ak spotrebiteľ tovar rozbalí a vyskúša, teda podľa niektorých predávajúcich tovar „použije“, nestráca nárok na jeho vrátenie. Jedná sa o tovar, ktorý nie je vylúčený z možnosti vrátenia v zmysle vyššieuvedeného § 12 ods. 5 zákona o podomovom predaji a zásielkovom predaji." Ale môj prípad je iný a to sa tam nespomína. Je predsa úplne iné, keď niekto rozbalí košeľu, vyskúša ju a zistí, že mu nesedí, tak ju vráti. Predajca ju prevezme, znova zabalí a predá niekomu inému. Ale keby tú košeľu roztrhal, tak ju ani do siedmych dní predsa predajca neprevezme. A tu ide o to, že ona ten tovar tým, že ho rozbalila znehodnotila. Pretože ja to nemám šancu vákuovo zabaliť tak, ako to urobili vo fabrike nehovoriac o tom, kto by tie tobolky asi tak chcel ešte jesť keď ona ich ohmatávala v ruke (však nám aj najskôr posielala fotky toboliek položených na stole aby sme videli, akú nemožnú farbu to má). Ja asi zajtra zavolám do SOIky, nech poradia oni. Ale ak jej to budem musieť vrátiť, tak je to hrozná nespravodlivosť, lebo pri internetovom predaji je 7 dňová lehota vrátenia tovaru len preto, že zákazník si ten tovar nemôže pozrieť, omakať, vyskúšať, ale v tomto prípade by jej ani v kamennom obchode rozbalovať balenie a ohmatkávať tobolky nedovolili.

    marjankaj je offline (nepripojený) marjankaj

    I am a man marjankaj
    No je tam aj výnimka. Ale či sa to týka práve toho tovaru?
    §12
    (5) Ak sa predávajúci a spotrebiteľ nedohodnú inak, spotrebiteľ nemôže odstúpiť od zmluvy, ktorej predmetom sú:
    a) poskytnutie služby, ak sa služba začala plniť so súhlasom spotrebiteľa pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy podľa odsekov 1 až 3,
    b) predaj tovaru alebo poskytnutie služby, ktorých cena závisí od pohybu cien na finančnom trhu, ktoré predávajúci nemôže ovplyvniť,
    c) predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa alebo tovaru určeného osobitne pre jedného spotrebiteľa, alebo tovaru, ktorý vzhľadom na jeho vlastnosti nemožno vrátiť, alebo tovaru, ktorý rýchlo podlieha skaze,
    d) predaj zvukových alebo obrazových záznamov alebo počítačových programov, 22) ktoré spotrebiteľ rozbalil,
    e) predaj novín, časopisov a periodickej tlače,
    f) lotérie a iné podobné hry. 21)

    http://www.zbierka.sk/zz/predpisy/de...08&Rocnik=2000

    Katka01 je offline (nepripojený) Katka01

    Katka01
    marjankaj: no ved to. Mohlo by to tomu podliehat ale je to tak nejasne napisane, ze sa z toho neda jednoznacne povedat. Napr. by sa to mohlo vztahovat sem: tovar, ktorý vzhľadom na jeho vlastnosti nemožno vrátiť, alebo aj sem: "tovar, ktorý rýchlo podlieha skaze". Ono to sice ma zaruku az do 6/2013, ale ked to otvori, tak uz nie, nehovoriac o tych dalsich veciach co som uz spominala, uz by to take otvorene a ohmatkane nikto nekupil. Zajtra volam SOIku, dam vam vediet ako som dopadla. Pisat maily im bohuzial nemam cas, lebo ta zakaznicka si uz zajtra vecer chce prist pre peniaze (zajtra to bude len siesty den od kupy) a zo SOIky kym odpovedia, to uz mam skusenosti, to trva aj dva tyzdne.

    blavaciko je offline (nepripojený) blavaciko

    blavaciko
    zakaznicka nech sa nikam neponahla, ty mas na to 15 dni od odstupenia od zmluvy...
    drzim palce nech ti to vyjde, lebo toto je fakt na hlavu

    Katka01 je offline (nepripojený) Katka01

    Katka01
    Nezijeme my nahodou v bananovej republike? Uz mam toho fakt dost. Volala som na rozne inspekcie a urady a nikto mi nevie odpovedat. Najskor som volala na SOIku. Tam ma prepli inde. Tam mi povedali, ze musim zavolat na veterinarny a potravinovy urad. Tak som volala tam. Tam mi povedali, ze toto oni neriesia a povedali, ze si mam zavolat na urad verejneho zdravotnictva. Tam som volala, zas ma prepli a pani mi povedala, ze sice oni riesia potravinove doplnky, ale toto nie je v ich kompetencii, to by som sa musela obratit na pravnika. Kurna prevolam viac jak stal ten blby vyrobok a h...o z toho. Odkazala ma este na Zakon č. 108 z roku 2000 ktory o tomto pojednava, ale sama hned priznala, ze ten problem ktory ja mam neriesi. Tu je ten zakon: http://www.poradca.sk/subpages/Otvor...idclanok=73024 este bol medzitym 4x novelizovany a ze vsetky novelizacie si mam najst, no ja im na to uz mozem to. Ja nechapem, jak je mozne, ze toto nikto nevie, vsak predsa nemoze to byt prvy pripad v tejto republike ked niekto otvoril potravinovy doplnok a potom ho chcel vratit.

    ewita888 je offline (nepripojený) ewita888

    ewita888
    Katka01 Pozri príspevok
    Nezijeme my nahodou v bananovej republike? Uz mam toho fakt dost. Volala som na rozne inspekcie a urady a nikto mi nevie odpovedat. Najskor som volala na SOIku. Tam ma prepli inde. Tam mi povedali, ze musim zavolat na veterinarny a potravinovy urad. Tak som volala tam. Tam mi povedali, ze toto oni neriesia a povedali, ze si mam zavolat na urad verejneho zdravotnictva. Tam som volala, zas ma prepli a pani mi povedala, ze sice oni riesia potravinove doplnky, ale toto nie je v ich kompetencii, to by som sa musela obratit na pravnika. Kurna prevolam viac jak stal ten blby vyrobok a h...o z toho. Odkazala ma este na Zakon č. 108 z roku 2000 ktory o tomto pojednava, ale sama hned priznala, ze ten problem ktory ja mam neriesi. Tu je ten zakon: http://www.poradca.sk/subpages/Otvor...idclanok=73024 este bol medzitym 4x novelizovany a ze vsetky novelizacie si mam najst, no ja im na to uz mozem to. Ja nechapem, jak je mozne, ze toto nikto nevie, vsak predsa nemoze to byt prvy pripad v tejto republike ked niekto otvoril potravinovy doplnok a potom ho chcel vratit.
    napíš mail na SOI.. budú sa tým zaoberať viac, ako pri telefonáte..

    marjankaj je offline (nepripojený) marjankaj

    I am a man marjankaj
    Najjdenoduchšie asi bude zistiť aké je percento takýchto reklamácií a v takom pomere zvýšiť cenu. A budeš to mať v tržbách.

    Katka01 je offline (nepripojený) Katka01

    Katka01
    Inak ja sa vzdy snazim vychadzat zakaznikom v ustrety a aj tejto sme hned chceli vratit peniaze, ale jak arogantne sa spravala tak tym ma uplne znechutila, ked som jej pisala, ze to predavame uz dlhu dobu, ma to vsetky certifikaty, ktore dokazuju ucinnost toho produktu, dokonca za ten cas co to predavame mame aj dobre ohlasy, zrovna pred par dnami nam volala jedna zakaznicka ktora si nevedela vynachvalit, ze jej to znizilo cholesterol. Tato "zakaznicka" na to napisala ze to vsetko je len placebo, ze kedze to nema fialovu farbu tak ona tomu neveri a ze to chce vratit a dokonca ze mi donesie ukazat tie fialove kapsule od ineho predajcu, aby som videla ako ma vyzerat 100% a ucinny produkt. Tym z nas nepriamo urobila podvodnikov co predavaju fake a klamu ludi a toto si ja teda lubit nenecham. Napisala som jej, ze kedze produkt znehodnotila, neprevezmem ho od nej naspat a vsetky tie veci co som pisala vyssie. Keby sa nechovala tak arogantne tak jej to vezmem len vramci dobrych vztahov, ale zas nemienim zo seba robit debila a vo vsetkom len ustupovat a nechat si s prepacenim s.rat na hlavu. Na tom Urade mi sami povedali, ze to, ze jej sa nepaci farba nie je dovod na vratenie tovaru. A moze sa so mnou sudit ked chce.

    Katka01 je offline (nepripojený) Katka01

    Katka01
    arizona: diki, tvoje zistenie mi velmi pomohlo, teraz si mozem byt 100% ista, ze pravo je na mojej strane. Predsa len, beriem, ze zakaznik musi mat prava, ale predajca musi mat nejake tiez. Kebyze si objednam z int. obchodu sveter, znehodnotim ho a vratim naspat, tiez mi peniaze naspat neposlu. Netreba byt prilis dobry, lebo vzdy sa najdu s prepacenim hajzlici co to budu brat ako nasu slabost a chciet zneuzivat.

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.