Zavrieť

Porady

Zákon o cestnej doprave účinný od 1. marca 2012 (zákon č. 56/2012 Z. z.)

Konateľ spoločnosti
Chcel by som dať do pozornosti z uvedeného zákona najmä:

Novinkou je podľa § 5 ods. 3 povinnosť prevádzkovateľa cestnej dopravy ako fyzickej osoby zápis do obchodného registra, keďže podľa novej úpravy nepodniká na základe živnostenského oprávnenia, a teda nie je zapísaný v živnostenskom registri. Zápis podnikateľa fyzickej osoby má aj dôležité právne následky, ako najmä povinné účtovanie v sústave podvojného účtovníctva (§ 36 Obchodného zákonníka).
Usporiadat
momino momino

momino je offline (nepripojený) momino

Ohľadom taxislužby - SZČO som dostal z ministerstva dopravy takúto odpoveď ohľadom zápisu do Obch.registra: Citujem:

Odsek 3 sa vzťahuje na odseky 1,2 a podľa odseku 4 sa odseky 1 a 2 nevzťahujú na prevádzkovanie taxislužby a na cestnú dopravu prevádzkovanú podnikmi podľa osobitných predpisov. Z uvedeného vyplýva, že odsek 3 sa nevzťahuje na samostatne zárobkovo činnú osobu, ktorá prevádzkuje taxislužbu. Do obchodného registra sa zapisuje prevádzkovateľ cestnej dopravy podľa odseku 1 alebo 2.

Upozorňujeme tiež, že na základe § 56 ods. 1 zákona musia prevádzkovatelia taxislužby na základe živnostenského oprávnenia najneskôr do 3. novembra 2013 požiadať o novú koncesiu podľa § 27 zákona. Návrh na začatie konania o udelenie koncesie na taxislužbu musí obsahovať všetky náležitosti podľa § 54 zákona, teda aj zoznam vodičov vozidiel taxislužby a údaje o ich spôsobilosti na vedenie vozidiel a o ich odbornej spôsobilosti a bezúhonnosti a o preukazoch vodiča.
3 0
ilona ilona

ilona je offline (nepripojený) ilona

Viete niekto, či skúšky o odbornej spôsobilosti vodičov budú platiť aj tie staré, alebo budú sa musieť robiť nové. To by bola ďalšia záťaž a výdavky.
0 0
danica27 danica27

danica27 je offline (nepripojený) danica27

Dobrý deň, chcela by som sa ešte vrátiť k téme zápisu dopravcov do OR nakoľko táto téma začína byť práve teraz aktuálna. Uvedené bolo treba vykonať do konca roka 2012 ale stále ešte nie je neskoro.

Od 1. marca 2012 je účinný zákon č. 56/2012 Z.z. o cestnej doprave. Týmto zákonom bol zrušený zákon č. 168/1996 Z.z. o cestnej doprave v znení neskorších predpisov ako aj vykonávacie predpisy vyhláška č. 311/1996 Z.z. a 363/1996 Z.z.
Podľa § 5 ods. 3 podnikom cestnej dopravy je fyzická a právnická osoba. To znamená, že prevádzkovateľ cestnej dopravy je povinný sa zapísať do Obchodného registra Slovenskej republiky.

Táto povinnosť platí pre všetky osoby podnikajúce v cestnej doprave – osobnej, nákladnej a to s platnosťou od 01. marca 2012.

Zápisom do OR je účtovná jednotka povinná viesť podvojné účtovníctvo s výnimkou účtovných jednotiek uvedených v § 9 ods.2 zákona č. 431/2002 Z.z. o účtovníctve v z.n.p.

Na základe zistení dávam na vedomie že Zákon č. 56/2012 Z. z. o cestnej doprave v znení zákona č. 317/2012 Z. z. nariadenie (ES) č. 1071/2009 iba vykonáva.
0 0
Rozalka Rozalka

Rozalka je offline (nepripojený) Rozalka

Spoluvlastníčka "Prvého nitrianskeho medveďária" ...viac
Opravujem: zákon je účinný od 1.marca 2013 (!) a týka sa nákladnej dopravy nad 3,5 t a - pokiaľ sa dobre pamätám - autobusovú dopravu. Inej osobnej dopravy sa to netýka.
Zápisom do OR je účtovná jednotka povinná viesť PÚ, a to od prvého dňa účtovného obdobia, nielen odo dňa zápisu do OR.
0 1
zalobaba zalobaba

zalobaba je offline (nepripojený) zalobaba

baba
Rozalka Pozri príspevok
Opravujem: zákon je účinný od 1.marca 2013 (!) a týka sa nákladnej dopravy nad 3,5 t a - pokiaľ sa dobre pamätám - autobusovú dopravu. Inej osobnej dopravy sa to netýka.
Zápisom do OR je účtovná jednotka povinná viesť PÚ, a to od prvého dňa účtovného obdobia, nielen odo dňa zápisu do OR.
Zákon je účinný od 01.03.2012 a týka sa nákladnej dopravy nad 3,5 ton a osobnej dopravy akejkoľvek, vrátane taxislužby.
0 0
Anna BB Anna BB

Anna BB je offline (nepripojený) Anna BB

bežný účtovník - živnostník
Týka sa to aj nákladnej dopravy nad 3,5 t v prípade, že máme povolenie /modré tlačivo/ platné do 8/2014? Kedy sa musíme zapísať do OR a viesť PU? Na KUD hovoria, že v tomto prípade sa stačí registrovať v OR napr.7/2014 a PU viesť od r.2015. Ale KUD nie je zákon, takže????? Ďakujem za každú info.
0 0
Rozalka Rozalka

Rozalka je offline (nepripojený) Rozalka

Spoluvlastníčka "Prvého nitrianskeho medveďária" ...viac
zalobaba Pozri príspevok
Zákon je účinný od 01.03.2012 a týka sa nákladnej dopravy nad 3,5 ton a osobnej dopravy akejkoľvek, vrátane taxislužby.
ja to chápem inak:

§ 5
Povolanie prevádzkovateľa cestnej dopravy
(1) Ak ďalej nie je ustanovené inak, vykonávať povolanie prevádzkovateľa vnútroštátnej dopravy13) môže podnik14) na základe povolenia udeleného podľa tohto zákona a osobitného predpisu; povolenie sa udeľuje na desať rokov. Postup udeľovania, pozastavenia platnosti
a odnímania povolenia ustanovuje osobitný predpis.15)
(2) Prevádzkovať medzinárodnú dopravu v členských štátoch môže prevádzkovateľ cestnej dopravy, ktorý má udelenú licenciu Spoločenstva podľa osobitných predpisov. 16)
(3) Prevádzkovateľ cestnej dopravy podľa odseku 1 alebo 2 sa zapisuje do obchodného registra s predmetom činnosti podľa obsahu povolenia alebo licencie
Spoločenstva.
(4) Odseky 1 a 2 sa nevzťahujú na prevádzkovanie taxislužby a na cestnú dopravu prevádzkovanú podnikmi podľa osobitných predpisov.17)
(5) Odsek 1 sa nevzťahuje ani na prevádzkovateľa nákladnej dopravy vo vnútroštátnej doprave, ktorý poskytuje len tieto dopravné služby:
a) rozvoz tovaru výlučne na účely miestneho zásobovania obyvateľstva vrátane miestnych trhovísk do vzdialenosti 50 km,
b) prepravu osív, hnojív, krmív, poľnohospodárskych strojov a úrody na účely ich použitia alebo spracovania v poľnohospodárskej výrobe vrátane prepravy živých zvierat z fariem na bitúnky, krmív na kŕmenie hospodárskych zvierat a zberu mlieka a mliečnych výrobkov z fariem na spracovanie a spätnú prepravu kontajnerov na mlieko,
c) odvoz živočíšneho odpadu na zneškodnenie do kafilérií;
to neplatí, ak ide o infekčný odpad, na ktorý sa vzťahujú pravidlá o preprave nebezpečných vecí,
d) nekomerčnú prepravu humanitárnej pomoci a pomoci obyvateľstvu v núdzových situáciách, najmä pri živelných pohromách, priemyselných haváriách a iných obdobných udalostiach,
e) komerčnú prepravu pre ozbrojené sily, ozbrojené bezpečnostné zbory a civilnú ochranu obyvateľstva, ak sa preprava uskutočňuje na základe ich objednávky na plnenie ich úloh a po celý čas prepravy pod ich kontrolou,
f) zber a odvoz komunálneho odpadu a prepravy súvisiace s jeho ukladaním a zneškodňovaním na skládkach alebo v spaľovniach, alebo
g) prepravy vecí vozidlami s najväčšou prípustnou celkovou hmotnosťou neprevyšujúcou 3 500 kg.

Naposledy upravil Rozalka : 14.01.13 at 11:03
0 0
Anna BB Anna BB

Anna BB je offline (nepripojený) Anna BB

bežný účtovník - živnostník
Ďakujem Rozalka, ja som ten zákon prelúskala, ale hľadám nejakú únikovú cestu čo sa týka zápisu do OR a vedenie PU, nakoľko podnikateľ nemá vysporiadané záväzky voči DU. V téme "Nový zákon o cestnej doprave platný od 1.3.2012" príspevok č.65 /neviem ho sem citovať/ Silkov píše, že konečne sa dopátrala ako je to so zápisom do OR, ale odvtedy sa neozvala, takže pátram ďalej. Musím to nejako vyriešiť, len neviem ako. Díky moc.
0 0
Stefan2005 Stefan2005

Stefan2005 je offline (nepripojený) Stefan2005

!
.... no informácie sú rozporuplné, napr.

poskytovateľ služieb zápisu do OR na svojej stránke píše:
"... Táto povinnosť platí pre všetky osoby podnikajúce v cestnej doprave - osobnej, nákladnej a to s platnosťou od 1. marca 2012... "
citované zo:http://www.eroffice.sk/povinnost-dop...i-od-1-3-2012/

... no zištný dôvod sa však pri tomto výklade ponúka ako na tanieri....

naopak, pani advokátka z adv. kancelárie píše:
"Táto povinnosť sa však nevzťahuje na prevádzkovanie taxislužby a na cestnú dopravu prevádzkovanú podnikmi podľa osobitných predpisov."
citované zo: http://www.akmv.sk/2012/11/07/zapis-...neho-registra/

... a prakticky píše identicky to isté, ako Rozalka...

kto chce ešte pár postrehov, sú napr. tu: http://www.google.sk/url?sa=t&rct=j&...57700187,d.Yms

... si myslím, že názory (aj právne) sa líšia; preto miesto udeľovania neužitočných zamerajme sa radšej na vecné argumentovanie a výklad paragrafov...
0 0
zalobaba zalobaba

zalobaba je offline (nepripojený) zalobaba

baba
Anna BB Pozri príspevok
Ďakujem Rozalka, ja som ten zákon prelúskala, ale hľadám nejakú únikovú cestu čo sa týka zápisu do OR a vedenie PU, nakoľko podnikateľ nemá vysporiadané záväzky voči DU. V téme "Nový zákon o cestnej doprave platný od 1.3.2012" príspevok č.65 /neviem ho sem citovať/ Silkov píše, že konečne sa dopátrala ako je to so zápisom do OR, ale odvtedy sa neozvala, takže pátram ďalej. Musím to nejako vyriešiť, len neviem ako. Díky moc.
Pokiaľ sa tvoj konkrétny podnikateľ ide dať zapísať do OR ako FO, nie je potrebné predkladať súhlas správcu dane tak, ako pri prvozápise SRO. To pletieš dokopy dve úplne odlišné veci.
0 0
Economic Economic

Economic je offline (nepripojený) Economic

majiteľka spoločnosti a ekonómka spoločnosti ...viac
Anna BB Pozri príspevok
Ďakujem Rozalka, ja som ten zákon prelúskala, ale hľadám nejakú únikovú cestu čo sa týka zápisu do OR a vedenie PU, nakoľko podnikateľ nemá vysporiadané záväzky voči DU. V téme "Nový zákon o cestnej doprave platný od 1.3.2012" príspevok č.65 /neviem ho sem citovať/ Silkov píše, že konečne sa dopátrala ako je to so zápisom do OR, ale odvtedy sa neozvala, takže pátram ďalej. Musím to nejako vyriešiť, len neviem ako. Díky moc.
Pokiaľ sa do OR ide zapisovať fyzická osoba podnikateľ, môže mať na DÚ nedoplatky.
Nemohol by byť spoločníkom v sro.
K zápisu FO potrebuje preukázať miesto podnikania,
oprávnenia na podnikanie či Osvedčenie + Povolenie na vykonávanie prepravy.
Pri elektronickom odaní návrhu na zápis môže ušetriť 50 % na SP.
0 0
zalobaba zalobaba

zalobaba je offline (nepripojený) zalobaba

baba
Rozalka Pozri príspevok
ja to chápem inak:

§ 5
Povolanie prevádzkovateľa cestnej dopravy
(1) Ak ďalej nie je ustanovené inak, vykonávať povolanie prevádzkovateľa vnútroštátnej dopravy13) môže podnik14) na základe povolenia udeleného podľa tohto zákona a osobitného predpisu; povolenie sa udeľuje na desať rokov. Postup udeľovania, pozastavenia platnosti
a odnímania povolenia ustanovuje osobitný predpis.15)
(2) Prevádzkovať medzinárodnú dopravu v členských štátoch môže prevádzkovateľ cestnej dopravy, ktorý má udelenú licenciu Spoločenstva podľa osobitných predpisov. 16)
(3) Prevádzkovateľ cestnej dopravy podľa odseku 1 alebo 2 sa zapisuje do obchodného registra s predmetom činnosti podľa obsahu povolenia alebo licencie
Spoločenstva.
(4) Odseky 1 a 2 sa nevzťahujú na prevádzkovanie taxislužby a na cestnú dopravu prevádzkovanú podnikmi podľa osobitných predpisov.17)
(5) Odsek 1 sa nevzťahuje ani na prevádzkovateľa nákladnej dopravy vo vnútroštátnej doprave, ktorý poskytuje len tieto dopravné služby:
a) rozvoz tovaru výlučne na účely miestneho zásobovania obyvateľstva vrátane miestnych trhovísk do vzdialenosti 50 km,
b) prepravu osív, hnojív, krmív, poľnohospodárskych strojov a úrody na účely ich použitia alebo spracovania v poľnohospodárskej výrobe vrátane prepravy živých zvierat z fariem na bitúnky, krmív na kŕmenie hospodárskych zvierat a zberu mlieka a mliečnych výrobkov z fariem na spracovanie a spätnú prepravu kontajnerov na mlieko,
c) odvoz živočíšneho odpadu na zneškodnenie do kafilérií;
to neplatí, ak ide o infekčný odpad, na ktorý sa vzťahujú pravidlá o preprave nebezpečných vecí,
d) nekomerčnú prepravu humanitárnej pomoci a pomoci obyvateľstvu v núdzových situáciách, najmä pri živelných pohromách, priemyselných haváriách a iných obdobných udalostiach,
e) komerčnú prepravu pre ozbrojené sily, ozbrojené bezpečnostné zbory a civilnú ochranu obyvateľstva, ak sa preprava uskutočňuje na základe ich objednávky na plnenie ich úloh a po celý čas prepravy pod ich kontrolou,
f) zber a odvoz komunálneho odpadu a prepravy súvisiace s jeho ukladaním a zneškodňovaním na skládkach alebo v spaľovniach, alebo
g) prepravy vecí vozidlami s najväčšou prípustnou celkovou hmotnosťou neprevyšujúcou 3 500 kg.

tak si pozri aj tú poznámku 17), ktorú si zvýraznila:

nariadenie ES 1071/2009 čl. 1 ods. 4 hovorí:

4.
Pokiaľ sa vo vnútroštátnom práve neustanovuje inak, toto nariadenie sa odchylne od odseku 2 nevzťahuje na:
a) podniky vykonávajúce povolanie prevádzkovateľa cestnej nákladnej dopravy len motorovými vozidlami alebo jazdnými súpravami, ktorých celková povolená hmotnosť nepresahuje 3,5 tony. Členské štáty však môžu znížiť tento limit pre všetky alebo niektoré druhy prepravy po ceste;
b) podniky, ktoré poskytujú služby osobnej cestnej dopravy výlučne na neobchodné účely alebo ktorých hlavnou činnosťou nie je povolanie prevádzkovateľa osobnej cestnej dopravy;
c) podniky vykonávajúce povolanie prevádzkovateľa cestnej dopravy len motorovými vozidlami a maximálnou povolenou rýchlosťou nepresahujúcou 40 km/h.

nariadenie ES 1072/2009 čl. 1 ods. 5 hovorí:

5.
Nasledujúce druhy prepravy a jazdy prázdnych vozidiel, ktoré súvisia s touto prepravou, si nevyžadujú licenciu Spoločenstva a sú oslobodené od akéhokoľvek povolenia na prepravu:
a) preprava pošty ako univerzálna služba;
b) preprava poškodených alebo pokazených vozidiel;
c) preprava tovaru v motorových vozidlách, ktorých celková povolená hmotnosť vrátane prívesného vozidla nepresahuje 3,5 tony;
d) preprava tovaru v motorových vozidlách, ktoré spĺňajú tieto podmienky:
i) prevážaný tovar je vo vlastníctve podniku alebo ho podnik predal, kúpil, prenajal, prenajíma, vyrába, získal, spracoval alebo opravil;
ii) účelom cesty je preprava tovaru z alebo do podniku, či už v rámci, alebo mimo podniku, na jeho potreby;
iii) motorové vozidlo použité na takúto prepravu riadi člen personálu, ktorý je v podniku zamestnaný alebo ktorý je podniku k dispozícii na základe zmluvného záväzku;
iv) vozidlo, ktoré tovar prepravuje, je vo vlastníctve podniku, podnik ho zakúpil na splátky alebo prenajal. Ak je vozidlo prenajaté, musí spĺňať podmienky smernice Európskeho parlamentu a Rady 2006/1/ES z 18. januára 2006 o používaní vozidiel prenajatých bez vodičov na cestnú prepravu tovaru(1)
Ú. v. EÚ L 33, 4.2.2006, s. 82. (1) a
v) takáto preprava je iba vedľajšou činnosťou v rámci celkových činností podniku;
e) preprava liečiv, lekárskych prístrojov, vybavenia a iných tovarov potrebných pre lekársku starostlivosť v prípade naliehavej pomoci, najmä pri prírodných katastrofách.
Prvý pododsek písm. d) bod iv) sa neuplatňuje na použitie náhradných vozidiel počas krátkodobých výpadkov bežne používaných vozidiel.

Po lopate: všetky §, ktoré uvádzaš, sa týkajú vydávania licencií pre dopravcov, a nie ich zápisu do OR. Do OR sa musia zapisovať všetci dopravcovi nákladnej dopravy nad 3,5 ton a osobnej dopravy, vrátane taxislužby.
0 0
Fragaria Fragaria

Fragaria je offline (nepripojený) Fragaria

§ 56
Prechodné ustanovenia

(1) Živnostenské koncesie na vykonávanie vnútroštátnej cestnej dopravy získané do 30. júna 2010 strácajú platnosť najneskôr 3. decembra 2013.

(2) Konania o uložení sankcie začaté pred 1. marcom 2012 sa dokončia podľa doterajších predpisov; ostatné konania sa dokončia podľa tohto zákona.

(3) Vozidlá a cisterny vyrobené pred 1. januárom 1997 v súlade s technickými požiadavkami platnými do 31. decembra 1996 možno používať vo vnútroštátnej nákladnej doprave aj po 4. decembri 2011, ak sú udržiavané na požadovanej bezpečnostnej úrovni. Rovnako sa môžu po 4. decembri 2011 používať vo vnútroštátnej nákladnej doprave aj cisterny uvedené do prevádzky po 1. januári 1997 v súlade s dohodou ADR v znení platnom v deň výroby cisterny.

(4) Zobrazenie a umiestnenie kódu núdzových opatrení a výstražného štítku podľa doterajších predpisov na vozidlách registrovaných v Slovenskej republike možno do 31. decembra 2012 používať vo vnútroštátnej preprave nebezpečných vecí namiesto identifikačného čísla nebezpečnosti uvedeného v dohode ADR.

(5) Obmedzenia týkajúce sa prepravy dioxínov a furánov podľa doterajších predpisov zostávajú v platnosti aj po 1. marci 2012.

(6) Povolenia, dopravné licencie a iné rozhodnutia a osvedčenia vydané podľa doterajších predpisov zostávajú v platnosti do vyznačeného dňa ich platnosti; ak nemajú vyznačenú platnosť, platia do 4. decembra 2015.

(7) Osobitný predpis o právach cestujúcich v autobusovej a autokarovej doprave sa vzťahuje na práva cestujúcich vo vnútroštátnej diaľkovej doprave s dĺžkou trasy autobusovej linky presahujúcou 250 km od 1. marca 2017.66)

(8) Preukazy vodiča sa zavedú postupne; vodič vozidla taxislužby je povinný ho mať od 4. decembra 2013.

(9) Taxametre umožňujúce tlač potvrdenia o zaplatení cestovného musia byť vo vozidle taxislužby umiestnené od 1. januára 2014.

(10) Prevádzkovanie osobnej dopravy, ktorá je podľa tohto zákona autobusovou dopravou (§ 8), vozidlami s obsaditeľnosťou najviac deväť osôb vrátane vodiča je od 1. januára 2014 taxislužbou.
0 0
zalobaba zalobaba

zalobaba je offline (nepripojený) zalobaba

baba
Fragaria Pozri príspevok
§ 56
Prechodné ustanovenia

(1) Živnostenské koncesie na vykonávanie vnútroštátnej cestnej dopravy získané do 30. júna 2010 strácajú platnosť najneskôr 3. decembra 2013.

(2) Konania o uložení sankcie začaté pred 1. marcom 2012 sa dokončia podľa doterajších predpisov; ostatné konania sa dokončia podľa tohto zákona.

(3) Vozidlá a cisterny vyrobené pred 1. januárom 1997 v súlade s technickými požiadavkami platnými do 31. decembra 1996 možno používať vo vnútroštátnej nákladnej doprave aj po 4. decembri 2011, ak sú udržiavané na požadovanej bezpečnostnej úrovni. Rovnako sa môžu po 4. decembri 2011 používať vo vnútroštátnej nákladnej doprave aj cisterny uvedené do prevádzky po 1. januári 1997 v súlade s dohodou ADR v znení platnom v deň výroby cisterny.

(4) Zobrazenie a umiestnenie kódu núdzových opatrení a výstražného štítku podľa doterajších predpisov na vozidlách registrovaných v Slovenskej republike možno do 31. decembra 2012 používať vo vnútroštátnej preprave nebezpečných vecí namiesto identifikačného čísla nebezpečnosti uvedeného v dohode ADR.

(5) Obmedzenia týkajúce sa prepravy dioxínov a furánov podľa doterajších predpisov zostávajú v platnosti aj po 1. marci 2012.

(6) Povolenia, dopravné licencie a iné rozhodnutia a osvedčenia vydané podľa doterajších predpisov zostávajú v platnosti do vyznačeného dňa ich platnosti; ak nemajú vyznačenú platnosť, platia do 4. decembra 2015.

(7) Osobitný predpis o právach cestujúcich v autobusovej a autokarovej doprave sa vzťahuje na práva cestujúcich vo vnútroštátnej diaľkovej doprave s dĺžkou trasy autobusovej linky presahujúcou 250 km od 1. marca 2017.66)

(8) Preukazy vodiča sa zavedú postupne; vodič vozidla taxislužby je povinný ho mať od 4. decembra 2013.

(9) Taxametre umožňujúce tlač potvrdenia o zaplatení cestovného musia byť vo vozidle taxislužby umiestnené od 1. januára 2014.

(10) Prevádzkovanie osobnej dopravy, ktorá je podľa tohto zákona autobusovou dopravou (§ 8), vozidlami s obsaditeľnosťou najviac deväť osôb vrátane vodiča je od 1. januára 2014 taxislužbou.

Citácia ok, ale my sa tu bavíme hlavne o povinnosti zápisu dopravcu do OR.
0 0
Fragaria Fragaria

Fragaria je offline (nepripojený) Fragaria

Ktorým končia živnostenské koncesie budu musieť vybavovať nové a už nie cez zrsr ale cez OR
6) Povolenia, dopravné licencie a iné rozhodnutia a osvedčenia vydané podľa doterajších predpisov zostávajú v platnosti do vyznačeného dňa ich platnosti; ak nemajú vyznačenú platnosť, platia do 4. decembra 2015.
0 0
Stefan2005 Stefan2005

Stefan2005 je offline (nepripojený) Stefan2005

!
.... je docela možné, že mi niečo podstatné uniká - ale napr. ľudia od fachu (taxikárov) tu komentujú nový zákon:
http://taxi.trek.sk/printart.php?id=168
kde oboznamujú svojich členov o nových povinnostiach; že by aj im ušla taká maličkosť, že je potrebný zápis do OR, resp. s tým spojené podvojné účtovníctvo, a aby upozornili na to svojich členov ?
2 0
zalobaba zalobaba

zalobaba je offline (nepripojený) zalobaba

baba
Fragaria Pozri príspevok
Ktorým končia živnostenské koncesie budu musieť vybavovať nové a už nie cez zrsr ale cez OR
6) Povolenia, dopravné licencie a iné rozhodnutia a osvedčenia vydané podľa doterajších predpisov zostávajú v platnosti do vyznačeného dňa ich platnosti; ak nemajú vyznačenú platnosť, platia do 4. decembra 2015.
Povolenia a licencie sa nevybavujú cez OR.
0 0
zalobaba zalobaba

zalobaba je offline (nepripojený) zalobaba

baba
Stefan2005 Pozri príspevok
.... je docela možné, že mi niečo podstatné uniká - ale napr. ľudia od fachu (taxikárov) tu komentujú nový zákon:
http://taxi.trek.sk/printart.php?id=168
kde oboznamujú svojich členov o nových povinnostiach; že by aj im ušla taká maličkosť, že je potrebný zápis do OR, resp. s tým spojené podvojné účtovníctvo, a aby upozornili na to svojich členov ?
Stefan2005, neviem, čo podstatné ti UŠLO a tiež neviem, prečo tu polemizujeme o niečom, čo je dané a inak už nebude a takmer všade na stránkach to visí červeným písmom:

http://www.za.kud.gov.sk/index.php?a...ity-oud-zilina

http://www.nr.kud.gov.sk/data/File/a.../upoz_2012.pdf

http://www.tt.kud.gov.sk/index.php?o...7#upozornenie2
2 0
sushka sushka

sushka je offline (nepripojený) sushka

Problém vzniká pri vybavovaní povolenia na výkon povolania prevádzkovateľa cestnej dopravy (vybavuje sa na okresnom dopravnom úrade - do 31.12.2012 na krajskom dopravnom úrade).
V zmysle smernice ES 1071/2009 vyžadujú k žiadosti priložiť účtovnú závierku potvrdenú daňovým úradom, a teda povinný subjekt (napr.dopravca-FO), ktorý nezaregistroval zmenu a nezaregistruje sa v OR a nevedie podvojné účtovníctvo, nebude vedieť predložiť súvahu. Lebo dopravný úrad sa odvoláva na §7 smernice ES 1071/2009 o zdokladovaní finančnej spoľahlivosti:

"S cieľom splniť požiadavku ustanovenú v článku 3 ods. 1písm. c) podnik musí byť neustále schopný plniť svoje finančné záväzky počas celého účtovného roku. Na tento účel musí podnik preukázať na základe ročnej účtovnej závierky, ktorú predtým potvrdil audítor alebo riadne akreditovaná osoba, že každý rok disponuje imaním a rezervami v hodnote aspoň 9 000 EUR, ak sa používa jedno vozidlo, a 5 000 EUR na každé ďalšie používané vozidlo..."

Známy mal problém, keď licenciu vybavoval v decembri 2012, už (!!) od neho požadovali súvahu, čo teda ešte nebol povinný viesť podvojné účtovníctvo, nakoľko tá vzniká až 1.1.2013, sami v tom na dopravnom úrade nemali jasno, tak sa to nejak "utriaslo" priebežnou súvahou a s komentom, že "my sme tu aj tak len do konca roka" (krajské dopravné úrady k 31.12.2012 zanikli, a ich funkciu prebrali okresné dopravné úrady).

A naozaj mám pocit, že to mnoho subjektov nezaregistrovalo, a to hlavne z toho dôvodu, že licencie majú viacročnú platnosť, a potreba riešiť to vzniká postupne priebežne, ako im bude končiť platnosť licencií... a potom sa príde na to, že je to problém...
3 0
Stefan2005 Stefan2005

Stefan2005 je offline (nepripojený) Stefan2005

!
zalobaba Pozri príspevok
...prečo tu polemizujeme o niečom, čo je dané a inak už nebude a takmer všade na stránkach to visí červeným písmom..
... asi to bude tým, že som to hľadal bielym na čiernom

... a mne to veľakrát treba takto polopatisticky (vďaka za linky), ako si to uviedla teraz; no a taktiež to budem musieť ukázať niektorým znalcom práva, ktorí doteraz tvrdili niečo iné (aj keď sa bojím, že odpovedia - aj to je len právny názor...)

... no a prečo polemizujem? už veľakrát v živote ma polemizácia posunula o krok, dva alebo i viacej vpred
2 0
Načítať ďalšie

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať