Zavrieť

Porady

zriadenie bufetu

Aké veci sú potrebné z pohľadu HYGIENY? ide o bufet, kde sa budú podávať nápoje a fast food.

neviem ci staci prevadzkovy poriadok, alebo je potrebné haccp (o ktorého existencii som nemala ani páru kým so nečítala poradu a stale presne neviem o co ide)? neviem kedy sa robí to haccp...

aj sanitačný poriadok samostatne? alebo to môže byť zahrnuté v prevádzkovom resp. haccp

skolenia pre zamestnancov su povinne? viem že potrebuju odbornu sposobilost a ak nemaju vzdelanie potrebuju odbornu skusku, ale ide o to ci je tomu skolenie nutne predchadza? resp. ci sa tie skolenia opakuju v urcitych intervaloch (to predpokladam)

a samozrejme zdravotna sposobilost preukazana lekarskym potvrdenim

Este nieco???
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    Mária27 je offline (nepripojený) Mária27

    Mária27
    Niečo ti priložím, za kvalitu neručím

    uctokrajan je offline (nepripojený) uctokrajan

    uctokrajan
    Záleži čo tam budeš predavať, akú ponuku jedla či bagety, hanolky,... Všeti pracovnici musia mať skúšky, ktoré sa robia na hygiene.

    cmd je offline (nepripojený) cmd

    cmd
    hladala som, ale nerozumiem tomu ani za mak, lebo niekde sa pise ze treba aj haccp a niekde ze staci prevadzkovy, tak proste neviem...

    kubkokubko je offline (nepripojený) kubkokubko

    kubkokubko
    uctokrajan Pozri príspevok
    Záleži čo tam budeš predavať, akú ponuku jedla či bagety, hanolky,... Všeti pracovnici musia mať skúšky, ktoré sa robia na hygiene.
    Pani moji a ja som myslela, ze tie skusky z hygieny (osvedcenie o odb. spôsobilosti pri vykonávaní epidemiologicky závažných činností) musim mat len ja ako ten kto ma zivnost a zamestnancom stacia zdravotne preukazy. To aj ked zoberiem niekoho na dohodu, tak to musi mat? Dakujem za radu

    willma je offline (nepripojený) willma

    willma
    ano musí, leda ak je vyučený v odbore kuchár- čašník, absolvoval hotelovku, chemickú priemyslovku, resp. nejakú so zameraním na potravinársky priemysel.

    účtovník 007 je offline (nepripojený) účtovník 007

    To by som aj ja chcela občas vedieť. ...viac účtovník 007
    Najskôr by si si mala preštudovať zákony, ktoré sa Ťa týkajú. Následne nakresliť prevádzku a ísť na príslušnú hygienu. Tam Ti povedia, čo potrebuješ, hlavne tú spústu umyvadiel( na riad, na zeleninu...) Ale bez toho Ti prevádzku neschvália. Ušetríš si veľa komplikácii. Najskôr vnútorná vybavenosť, potom dokupuj zariadenie, lebo saTi kľudne môže stať, že po splnení všetkých nemožných požiadaviek zo strany hygieny Ti neostane priestor na fritézy a chladničky. Ak budeš robiť aj so surovým mäsom, podmienky sú ešte prísnejšie. Ak iba s polotovarmi, je to jednoduchšie. Pri predaji alkoholu mysli na colníkov a mesačné hlásenia. Musíš mať priestor pre zamestnancov, WC s umývadlom a teplou vodou, samostatné skrinky na odkladanie oblečenia, sklad potravín, školenie zamestnancov na hygiene, zdravotné preukazy. Nezabudni na odsávanie z fritéz-bez tohoTi to neschvália. Vypracovať sanitačný plán, HACCP, prevádzkový poriadok, prihlásiť sa na veterinárnej a potravinovej správe ak budeš predávať nápoje, cukrovinky, nalepiť na viditeľné miesta zákonom vyžadované tabuľky pre dementné úrady. Nakúpiť fritézy, chladničky, konvektomat-to už záleží od Tvojej ponuky.
    Priprav si pevné nervy a dostatočný čas na vybavovanie. Tie pevné nervy najviac. Lebo toľko dôležitých úradníkov, ako stretneš na svojej ceste za otvorením bufetu, si nevieš ani predstaviť.

    Keď túto tortúru zvládneš, stačí už iba kúpiť registračnú pokladňu, prihlásiť ju na DÚ, na živnostenskom ohlásiť prevádzku, na meste otváracie hodiny, prihlásiť zamestnancov do poisťovní a slávnostný deň otvorenia môže začať.

    ...no a potom sa pripraviť na milé a často sa opakujúce návštevy hygieny, daňovákov, veteriny, šoiky, colníkov.

    Sunesz86 je offline (nepripojený) Sunesz86

    Sunesz86
    Ahojte...ja nerozumiem k Haccp-u...vyrábame Hot-dog, máme tam chladiací pult s chladiacím šuflíkom a roller grill na párky a kontakt grill na rožky...a keď dobre viem k tomu je potrebné nejaký ten Haccp...vie mi niekto poslať ten Haccp na môj mail: sunesz86@azet.sk
    alebo sem priložiť??
    ďakujem Vám veľmi pekne. (hľadal som na porade ale ja by som potreboval už vypracovaný haccp na výrobu Hot-dog)
    účtovník 007 Pozri príspevok
    Najskôr by si si mala preštudovať zákony, ktoré sa Ťa týkajú. Následne nakresliť prevádzku a ísť na príslušnú hygienu. Tam Ti povedia, čo potrebuješ, hlavne tú spústu umyvadiel( na riad, na zeleninu...) Ale bez toho Ti prevádzku neschvália. Ušetríš si veľa komplikácii. Najskôr vnútorná vybavenosť, potom dokupuj zariadenie, lebo saTi kľudne môže stať, že po splnení všetkých nemožných požiadaviek zo strany hygieny Ti neostane priestor na fritézy a chladničky. Ak budeš robiť aj so surovým mäsom, podmienky sú ešte prísnejšie. Ak iba s polotovarmi, je to jednoduchšie. Pri predaji alkoholu mysli na colníkov a mesačné hlásenia. Musíš mať priestor pre zamestnancov, WC s umývadlom a teplou vodou, samostatné skrinky na odkladanie oblečenia, sklad potravín, školenie zamestnancov na hygiene, zdravotné preukazy. Nezabudni na odsávanie z fritéz-bez tohoTi to neschvália. Vypracovať sanitačný plán, HACCP, prevádzkový poriadok, prihlásiť sa na veterinárnej a potravinovej správe ak budeš predávať nápoje, cukrovinky, nalepiť na viditeľné miesta zákonom vyžadované tabuľky pre dementné úrady. Nakúpiť fritézy, chladničky, konvektomat-to už záleží od Tvojej ponuky.
    Priprav si pevné nervy a dostatočný čas na vybavovanie. Tie pevné nervy najviac. Lebo toľko dôležitých úradníkov, ako stretneš na svojej ceste za otvorením bufetu, si nevieš ani predstaviť.

    Keď túto tortúru zvládneš, stačí už iba kúpiť registračnú pokladňu, prihlásiť ju na DÚ, na živnostenskom ohlásiť prevádzku, na meste otváracie hodiny, prihlásiť zamestnancov do poisťovní a slávnostný deň otvorenia môže začať.

    ...no a potom sa pripraviť na milé a často sa opakujúce návštevy hygieny, daňovákov, veteriny, šoiky, colníkov.


    to si robis zarty ci to skutocne treba toto vsetko absolvovat????
    uvazoval som nad otvorenim si bufetu ale ak je to tak ako pises tak to asi urcite zabalim
    ale ako potom je mozne ze tie bufety co stretavam na ulici nemaju to co maju mat a aj tak dalej prevadzkuju svoju cinnost???

    neporadi mi tu niekto s cim inym by som mohol zacat zivnostnicit????

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.