Najskôr by si si mala preštudovať zákony, ktoré sa Ťa týkajú. Následne nakresliť prevádzku a ísť na príslušnú hygienu. Tam Ti povedia, čo potrebuješ, hlavne tú spústu umyvadiel( na riad, na zeleninu...) Ale bez toho Ti prevádzku neschvália. Ušetríš si veľa komplikácii. Najskôr vnútorná vybavenosť, potom dokupuj zariadenie, lebo saTi kľudne môže stať, že po splnení všetkých nemožných požiadaviek zo strany hygieny Ti neostane priestor na fritézy a chladničky
. Ak budeš robiť aj so surovým mäsom, podmienky sú ešte prísnejšie. Ak iba s polotovarmi, je to jednoduchšie. Pri predaji alkoholu mysli na colníkov a mesačné hlásenia. Musíš mať priestor pre zamestnancov, WC s umývadlom a teplou vodou, samostatné skrinky na odkladanie oblečenia, sklad potravín, školenie zamestnancov na hygiene, zdravotné preukazy. Nezabudni na odsávanie z fritéz-bez tohoTi to neschvália. Vypracovať sanitačný plán, HACCP, prevádzkový poriadok, prihlásiť sa na veterinárnej a potravinovej správe ak budeš predávať nápoje, cukrovinky, nalepiť na viditeľné miesta zákonom vyžadované tabuľky pre dementné úrady. Nakúpiť fritézy, chladničky, konvektomat-to už záleží od Tvojej ponuky.
Priprav si pevné nervy a dostatočný čas na vybavovanie. Tie pevné nervy najviac. Lebo toľko dôležitých úradníkov, ako stretneš na svojej ceste za otvorením bufetu, si nevieš ani predstaviť.
Keď túto tortúru zvládneš, stačí už iba kúpiť registračnú pokladňu, prihlásiť ju na DÚ, na živnostenskom ohlásiť prevádzku, na meste otváracie hodiny, prihlásiť zamestnancov do poisťovní a slávnostný deň otvorenia môže začať.
...no a potom sa pripraviť na milé a často sa opakujúce návštevy hygieny, daňovákov, veteriny, šoiky, colníkov.