Ahojte, vidím, že nie som sama, čo má problém pri reklamácii. Pripájam sa aj ja k prosbe o pomoc.
Sestra si kúpila v "čínskom" obchode zimnú bundu, čo stála 28 Eur. Za takú handru by som nedala ani 5 €, no ale vysvetlite niečo pubertiačke.
Samozrejme, po prvom opratí - po skončení zimy sa futro stiahlo - bunda bola prešívaná a futro sa "scvrklo" a pod pazuchami a na rukávoch bola iba čistá látka, čiže bunda by bola v zime absolútne nepoužiteľná, iba ak by si dala pod ňu poriadne hrubý sveter.
Tak ju išla reklamovať, na čo jej vedúca povedala, že mala vedieť, že si kupuje nekvalitnú bundu, že jej reklamáciu neuznajú. Pritom bunda nebola vôbec označená ako vadný výrobok, alebo druhá trieda alebo nebolo žiadne upozornenie, že táto bunda nebude v prípade vád reklamovateľná, .... Normálne bola medzi ostatnými vecami, nebola ani zlacnená.
Tak som tam potom nabehla ja aj s kolegyňou (morálna pomoc - ona sa vie dobre hádať
a výborne argumentovať), samozrejme sa pani vedúca - majiteľka vykrúcala, no nedali sme sa a museli bundu prijať do reklamácie. Trvala som na tom, aby nám vrátili peniaze, no zamestnankyňa, ktorá vybavovala reklamáciu, to nenapísala na reklamačný lístok i po mojom viacnásobnom upozornení.
Prešiel mesiac a keď som sa išla opýtať na spôsob vybavenia reklamácie, tak sa mi lámanou slovenčinou snažila vedúca vysvetliť, že peniaze mi nevráti, že bunda ostala v Bratislave, že za ňu musela zaplatiť 30 %, .... bla bla bla stále dookola, ale že si mám vybrať tovar v tej hodnote. Ja som sa teda dohodla, že prídem so sestrou a niečo vyberieme. Ona sa tam bola pozrieť a nič také súce sa jej nepáčilo. Chystáme sa tam ešte spolu, že by sme si možno dali niečo dokopy.
No napadlo mi, či mám ako spotrebiteľ právo, ak mi nedá ten istý výrobok (resp. nový kus z toho istého výrobku), tak pokiaľ nesúhlasím s tým, aby som si v hodnote reklamovaného výroku vybrala iný tovar, tak či mám nárok na vrátenie peňazí = odstúpenie od zmluvy. Pozerala som to na stránke
www.soi.sk: § 623 OZ
Pri výskyte
neodstrániteľnej chyby, ktorá bráni riadnemu užívaniu veci na daný účel, má spotrebiteľ právo buď na výmenu veci alebo na odstúpenie od zmluvy (vrátenie peňazí).Podľa výkladu OZ záleží len na kupujúcom, či si uplatní právo na výmenu alebo vrátenie peňazí. Ak si však zvolí jedno z týchto práv, nemôže už túto voľbu sám jednostranne meniť, ....
Ako by ste postupovali Vy? Mám podať podnet na SOI, pokiaľ mi nebudú vrátené peniaze? Myslím, že je jasné, že tú predajňu budem zďaleka obchádzať a po konečnom vybavení tejto reklamácie tam už nevkročím.
Ďakujem za poradenie