Zavrieť

Porady

Potrebujem súrnu pomoc pri reklamácii

Dobry den.
Poskodili sa mi botasky v cene 80€ a tak som ich isiel rekalmovat v predajni mi ich bez problemov zobrali a povedali ze po mesiaci sa mi ozvu, mesiac a tyzden vsak presiel a odozva ziadna tak som bol v predajni sa opytat ze co sa deje preca sa mi neozvali dal som im reklamacny listok skontrolovali si ho a povedali mi ze si mozem vybrat cokolvek v predajni v tej danej sume pripadne ze si mozem este doplatit ja som vsak odmietol som a ziadal som peniaze a oni mi povedali ze mi penieze nemozu vratit tak som prisiel za par dni a znova som zazil to iste.Ked som tam dosiel na treti krat narobil som tam uz trosicka bordel a donutil som predavacku nech zavola sefovi az potom mi povedala ze reklamacia este nebola vybavena a ze vyjadrenie s opravy im este neprislo tak som si zobral svoj rekalmacny listok a isiel som prec s tym ze pockam este par dni co sa bude diat.Na dalsi den som si vsimol ze na dverach predajni je listok s napisom inventura a o tyzden na to uz boli priestory prazdne a predajna zrusene kontakty na dverach boli zoskrabane a ich stranka na internete zrusena.
Velmi vas prosim poradte mi niekto ak viete ako postupovat.
Za vase rady vopred dakujem
Naposledy upravil Dav : 19.06.12 at 04:48
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    Mike232 je offline (nepripojený) Mike232

    Mike232
    Ano bola to jedina pobocka, na ocbchodnom registry som ich nenasiel a ten obchod sa volal El Fuego nachadzal sa v Europa Shopping Center v BB

    arizona je offline (nepripojený) arizona

    arizona
    Pri zrušení prevádzkarne je predávajúci povinný informovať najneskôr 7 dní pred zrušením prevádzkarne umiestnením oznamu v prevádzkarni na mieste, kde je uvedená prevádzková doba, o tom, kde a kto je povinný vyrovnať záväzky voči spotrebiteľom, najmä kde môže spotrebiteľ uplatniť svoju reklamáciu, a o dátume zrušenia prevádzkarne. Predávajúci o tom zároveň písomne informuje obec, na ktorej území je prevádzkareň umiestnená. Obec je povinná na požiadanie tieto informácieposkytnúť spotrebiteľovi.
    http://portal.gov.sk/Portal/sk/Defau...ID=39&aid=1652

    Vebi34 je offline (nepripojený) Vebi34

    Vebi34
    Niekto im však musel tie obchodnépriestory prenajať. Skús priamo tam a potom by som sa obrátila na výrobcu topánok. Ja mám zas problém s Ticket portálom. kúpila som cez internet lístky, ktoré mi nedodali a stiahli si ešte aj poštovné a reklamáciu mi nechcú uznať...zamotaný kruh. Držím palce.

    Erika az je offline (nepripojený) Erika az

    Erika az
    Ja by som sa obrátila na informácie v obchodnom centre,,, keďže na prenajatie priestorov museli udať nejaké údaje.... a podla toho ich hladať skúste tam zavolať alebo zájsť... asi pomôžu...

    Evinka2006 je offline (nepripojený) Evinka2006

    Evinka2006
    No mne sa niečo také stalo v Nitre na námestí. Bola tam predajňa s talianskou obuvou. Z BB sme tam boli na výlete so sestrou. Čižmy sa jej poškodili pri prvom obutí tak som ich odniesla na reklamáciu. Že sa mám ozvať tak za tri týždne. Keď som tam došla predajňa nikde a na dverách ani ďakujeme tešilo nás dovidenia. Oželeli sme 50 eur lebo sa zrušila aj spoločnosť medzitým. Poteší.

    inkana je offline (nepripojený) inkana

    inkana
    Ahojte, vidím, že nie som sama, čo má problém pri reklamácii. Pripájam sa aj ja k prosbe o pomoc.

    Sestra si kúpila v "čínskom" obchode zimnú bundu, čo stála 28 Eur. Za takú handru by som nedala ani 5 €, no ale vysvetlite niečo pubertiačke. Samozrejme, po prvom opratí - po skončení zimy sa futro stiahlo - bunda bola prešívaná a futro sa "scvrklo" a pod pazuchami a na rukávoch bola iba čistá látka, čiže bunda by bola v zime absolútne nepoužiteľná, iba ak by si dala pod ňu poriadne hrubý sveter.

    Tak ju išla reklamovať, na čo jej vedúca povedala, že mala vedieť, že si kupuje nekvalitnú bundu, že jej reklamáciu neuznajú. Pritom bunda nebola vôbec označená ako vadný výrobok, alebo druhá trieda alebo nebolo žiadne upozornenie, že táto bunda nebude v prípade vád reklamovateľná, .... Normálne bola medzi ostatnými vecami, nebola ani zlacnená.

    Tak som tam potom nabehla ja aj s kolegyňou (morálna pomoc - ona sa vie dobre hádať a výborne argumentovať), samozrejme sa pani vedúca - majiteľka vykrúcala, no nedali sme sa a museli bundu prijať do reklamácie. Trvala som na tom, aby nám vrátili peniaze, no zamestnankyňa, ktorá vybavovala reklamáciu, to nenapísala na reklamačný lístok i po mojom viacnásobnom upozornení.

    Prešiel mesiac a keď som sa išla opýtať na spôsob vybavenia reklamácie, tak sa mi lámanou slovenčinou snažila vedúca vysvetliť, že peniaze mi nevráti, že bunda ostala v Bratislave, že za ňu musela zaplatiť 30 %, .... bla bla bla stále dookola, ale že si mám vybrať tovar v tej hodnote. Ja som sa teda dohodla, že prídem so sestrou a niečo vyberieme. Ona sa tam bola pozrieť a nič také súce sa jej nepáčilo. Chystáme sa tam ešte spolu, že by sme si možno dali niečo dokopy.

    No napadlo mi, či mám ako spotrebiteľ právo, ak mi nedá ten istý výrobok (resp. nový kus z toho istého výrobku), tak pokiaľ nesúhlasím s tým, aby som si v hodnote reklamovaného výroku vybrala iný tovar, tak či mám nárok na vrátenie peňazí = odstúpenie od zmluvy. Pozerala som to na stránke www.soi.sk:

    § 623 OZ
    Pri výskyte neodstrániteľnej chyby, ktorá bráni riadnemu užívaniu veci na daný účel, má spotrebiteľ právo buď na výmenu veci alebo na odstúpenie od zmluvy (vrátenie peňazí).Podľa výkladu OZ záleží len na kupujúcom, či si uplatní právo na výmenu alebo vrátenie peňazí. Ak si však zvolí jedno z týchto práv, nemôže už túto voľbu sám jednostranne meniť, ....

    Ako by ste postupovali Vy? Mám podať podnet na SOI, pokiaľ mi nebudú vrátené peniaze? Myslím, že je jasné, že tú predajňu budem zďaleka obchádzať a po konečnom vybavení tejto reklamácie tam už nevkročím.

    Ďakujem za poradenie

    mattto je offline (nepripojený) mattto

    mattto
    inkana Pozri príspevok
    Ahojte, vidím, že nie som sama, čo má problém pri reklamácii. Pripájam sa aj ja k prosbe o pomoc.

    Sestra si kúpila v "čínskom" obchode zimnú bundu, čo stála 28 Eur. Za takú handru by som nedala ani 5 €, no ale vysvetlite niečo pubertiačke. Samozrejme, po prvom opratí - po skončení zimy sa futro stiahlo - bunda bola prešívaná a futro sa "scvrklo" a pod pazuchami a na rukávoch bola iba čistá látka, čiže bunda by bola v zime absolútne nepoužiteľná, iba ak by si dala pod ňu poriadne hrubý sveter.

    Tak ju išla reklamovať, na čo jej vedúca povedala, že mala vedieť, že si kupuje nekvalitnú bundu, že jej reklamáciu neuznajú. Pritom bunda nebola vôbec označená ako vadný výrobok, alebo druhá trieda alebo nebolo žiadne upozornenie, že táto bunda nebude v prípade vád reklamovateľná, .... Normálne bola medzi ostatnými vecami, nebola ani zlacnená.

    Tak som tam potom nabehla ja aj s kolegyňou (morálna pomoc - ona sa vie dobre hádať a výborne argumentovať), samozrejme sa pani vedúca - majiteľka vykrúcala, no nedali sme sa a museli bundu prijať do reklamácie. Trvala som na tom, aby nám vrátili peniaze, no zamestnankyňa, ktorá vybavovala reklamáciu, to nenapísala na reklamačný lístok i po mojom viacnásobnom upozornení.

    Prešiel mesiac a keď som sa išla opýtať na spôsob vybavenia reklamácie, tak sa mi lámanou slovenčinou snažila vedúca vysvetliť, že peniaze mi nevráti, že bunda ostala v Bratislave, že za ňu musela zaplatiť 30 %, .... bla bla bla stále dookola, ale že si mám vybrať tovar v tej hodnote. Ja som sa teda dohodla, že prídem so sestrou a niečo vyberieme. Ona sa tam bola pozrieť a nič také súce sa jej nepáčilo. Chystáme sa tam ešte spolu, že by sme si možno dali niečo dokopy.

    No napadlo mi, či mám ako spotrebiteľ právo, ak mi nedá ten istý výrobok (resp. nový kus z toho istého výrobku), tak pokiaľ nesúhlasím s tým, aby som si v hodnote reklamovaného výroku vybrala iný tovar, tak či mám nárok na vrátenie peňazí = odstúpenie od zmluvy. Pozerala som to na stránke www.soi.sk:

    § 623 OZ
    Pri výskyte neodstrániteľnej chyby, ktorá bráni riadnemu užívaniu veci na daný účel, má spotrebiteľ právo buď na výmenu veci alebo na odstúpenie od zmluvy (vrátenie peňazí).Podľa výkladu OZ záleží len na kupujúcom, či si uplatní právo na výmenu alebo vrátenie peňazí. Ak si však zvolí jedno z týchto práv, nemôže už túto voľbu sám jednostranne meniť, ....

    Ako by ste postupovali Vy? Mám podať podnet na SOI, pokiaľ mi nebudú vrátené peniaze? Myslím, že je jasné, že tú predajňu budem zďaleka obchádzať a po konečnom vybavení tejto reklamácie tam už nevkročím.

    Ďakujem za poradenie
    samozrejme, že daj podnet SOI, na vybavovanie reklamácií sú prísni a tieto konania sú veľmi jednoduché, netreba tam nič zložito dokazovať, SOI urobí dopyt, aby im dotknutý subjekt ozrejmil ako vybavil reklamáciu. Keďže ju nevybavili v zmysle zákona, dostanú pokutu a ty svoje peniaze

    inkana je offline (nepripojený) inkana

    inkana
    Ďakujem. Idem volať na SOI, nech mi presne povedia, ako postupovať, dám potom vedieť, ako som dopadla

    inkana je offline (nepripojený) inkana

    inkana
    práve som dovolala s pracovníčkou SOI, tá mi poskytla teda veeeeľa informácií - ale výsledok je taký, že SOI dozoruje iba formálnu stránku reklamácie - teda či boli vydané doklady, či bola poskytnutá správna doba na vybavenie reklamácie (30 dní), ....

    jednu chybu som spravila - že som podpísala reklamačný papier bez toho, aby tam bolo uvedené, že v prípade nevrátenia tovaru chcem odstúpiť od zmluvy, hoci som to viackrát opakovala, že to žiadam, no predavačka to tam nenapísala

    ale zase predajňa pochybila - nevydali mi písomný doklad o spôsobe vybavení reklamácie, takže tento argument by mi mohol slúžiť k dobru

    inak by som sa musela súdiť, lebo reklamáciu je upravená v Občianskom zákonníku, ktorý dozoruje súd. A ja sa kvôli 28 € súdiť nechcem. Nestojí mi to za ten čas a nervy. A poplatky samozrejme (hoci by som si ich mohla asi potom uplatniť, keby som súd vyhrala, že?)

    Skúsim tam teda ešte ísť, využiť to, že mi nedala baba písomný doklad o vybavení reklamácie vo svoj prospech a ak nie, tak tam volačo so sestrou "zoberieme" (akože kúpime) a viackrát tam nevkročíme.

    Keby niekto chcel, tak mu do SS napíšem, ktorý je to obchod, aby ste sa vyvarovali.

    inkana je offline (nepripojený) inkana

    inkana
    Tak, už som bola v obchode - hneď som na predavačku - majiteľku spustila, že som volala na SOI (zbledla), povedala som, že som zatiaľ nedala podnet, ale že spravila 3 pochybenia v reklamačnom konaní. Vytiahla som aj dokument, čo som si stiahla zo stránky SOI, kde som jej to ukázala. Ona sa mi snažila lámanou slovenčinou vysvetliť, že ona pozná naše zákony a bla bla bla a že však mi povedala, že si môžem vybrať tovar, na čo som povedala, že nechcem tovar, chcem peniaze. A trvala som na tom. Ešte chvíľu sme sa dohadovali, potom nasr.a.t.a otvorila kasu, dala mi peniaze a reklamačný lístok so slovami - choď dole, tam podpíš (oni majú obchod na dvoch poschodiach a v dolnej časti je slovenská predavačka, čo mi vypisovala aj reklamáciu).

    Pekne som sa poďakovala, podpísala som reklamačný lístok, potvrdila prevzatie peňazí a utekala som kade ľahšie.

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.